;
coinex

حذف اکانت اینستاگرام در آیفون با بروزرسانی جدید ممکن می‌شود

در پی اعمال قوانین سختگیرانه توسط اپل، اینستاگرام امکان حذف اکانت اینستاگرام در آیفون را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.

تا پیش از اینکه اپل قوانین سختگیرانه جدید خود درباره لزوم ارائه قابلیت حذف حساب را اعمال کند، نسخه موبایلی اینستاگرام صرفا امکان غیرفعال سازی حساب کاربری را ارائه می‌داد. اما به دنبال شرایط جدید، قابلیت حذف اکانت اینستاگرام در iOS به طور مستقیم از داخل برنامه در دسترس کاربران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: مسنجر رومز اینستاگرام چیست؟

حذف اکانت اینستاگرام در آیفون

با ارائه قابلیت حذف حساب کاربری اینستاگرام در آیفون حالا کاربران این سرویس در گوشی‌های اپل می‌توانند حساب کاربری خود را مستقیما از داخل برنامه حذف کنند.

تا پیش از انتشار بروزرسانی جدی اما این امکان تنها از طریق وب سایت ایستاگرام میسر بود. تغییر جدید مستقیما محصول سیاست‌های جدید اپل درباره اپلیکیشن‌های منتشر شده در اپ استور است.

در نسخه جدید رهنمودهای بررسی اپ استور اعلام شده که هر اپلیکیشنی که قابلیت ساخت حساب کاربری را ارائه می‌کند بایستی حتما امکان حذف حساب کاربری را نیز از داخل اپلیکیشن ارائه کند تا کاربر به سادگی و از طریق اپلیکیشن نسبت به حذف حساب کاربری اقدام کند تا مجبور به مراجعه به نسخه تحت وب نباشد.

تا پیش از سیاست جدید اپل، کاربران برای حذف حساب کاربری اینستاگرام در iOS ناگزیر به مراجعه به نسخه تحت وب اینستاگرام در دسکتاپ ی موبایل بودند چراکه در اپلیکیشن تنها امکان غیرفعالسازی حساب ارائه می‌شد. با این کار یعنی غیرفعالسازی حساب عملا هیچ یک از اطلاعات حساب شما از سرورهای اینستاگرام حذف نمی‌شود.

حذف اکانت اینستاگرام در آیفون با بروزرسانی جدید ممکن می‌شود

از آنجایی که امکان حذف اکانت اینستاگرام در آیفون ارائه نشده بود، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دادند تا به جای اقدام به حذف، صرفا به همان غیرفعالسازی حساب اکتفا کنند. امروز اما فردی به نمایندگی متا در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفته:

ما می‌خواهیم روش‌های بیشتری به مردم برای کنترل تجربه‌ی کار با اینستاگرام و زمانی که در این پلتفرم صرف می‌کنند ارائه دهیم. ما قابلیت حذف حساب کاربری را در منوی تنظیمات نسخه‌ی iOS دردسترس قرار داده‌ایم. شما همچنان می‌توانید قبل از تصمیم به حذف حساب کاربری، آن را به‌طور موقت غیرفعال کنید.

البته در صورتی که فرایند حذف اکانت اینستا در آیفون را از طریق اپلیکیشن انجام دهید، اطلاعات شما تا 30 روز از سرورهای اینستاگرام حذف نخواهد شد. این سیاست البته مغایرتی با قوانین اپل ندارد.

این مدت زمان اعلام شده هم صرفا برای این در نظر گرفته شده که اگر کسی از حذف حساب پشیمان شد بتواند بار دیگر لاگین کرده، فرایند حذف حساب اینستا در آیفون را متوقف کند.

اپل نزدیک به دو ماه قبل به توسعه‌دهندگان اطلاع داد که رهنمودهای جدید اپ استور از روز 30 ژوئن 2022 مقارن با 9 تیر 1401 در فروشگاه اپل اعمال می‌شود و از این تاریخ همه اپلیکیشن‌ها بایستی امکان حذف مستقیم حساب کاربری را ارائه کنند.

اپل می‌گوید که اپلیکیشن‌هایی که از این قاعده تبعیت نکنند شاید برای فرایند بررسی بروزرسانی مجبور به تحمل مدت زمان بیشتری شوند و در نتیجه آپدیت‌ها دیرتر به دست کاربران می‌رسد. اپل بارها صراحتا اعلام کرده که ارائه امکان غیرفعالسازی حساب کافی نیست:

اپلیکیشن‌ها باید امکان حذف کامل تاریخچه‌ی حساب کاربری و داده‌های شخصی مرتبط را ارائه دهند. ممکن است گزینه‌هایی اضافی ارائه دهید، اما صرفِ ارائه‌ی امکان غیرفعال‌سازی حساب کاربری کفایت نمی‌کند.

حذف اکانت اینستاگرام در آیفون با بروزرسانی جدید ممکن می‌شود

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، اینستاگرام همچنان به کاربران توصیه می‌کند که به جای حذف کامل حساب کاربری، صرفا آن را غیرفعال کنند. اینستاگرام حتی گزینه غیرفعالسازی را با رنگ آبی مشخص کرده تا کاربران قید حذف کامل حساب را بزنند!

سیاست جدید اپل البته محدود به اینستاگرام نیست و همه اپلیکیشن‌های دیگر نیز باید با ارائه بروزرسانی جدید با قوانین اپل سازگار شوند. البته واتساپ دیگر پلتفرم شناخته شده و محبوب متا، پیامرسان سیگنال و بسیاری دیگر از سرویس‌ها، قابلیت حذف اکانت از داخل برنامه را ارائه می‌کنند اما مواردی چون اسپاتیفای یا تلگرام وجود دارند که امکان حذف مستقیم حساب از طریق برنامه را عرضه نمی‌کنند و مخاطب را به سایت منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارائه امکان حذف اکانت اینستاگرام در آیفون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر