;
coinex

موج صعودی کرونا در ایران ؛ تعداد مبتلایان در مدت کوتاهی چند برابر شد!

چندبرابر شدن شمار مبتلایان به کووید 19 طی یک هفته، آن هم بعد از مدتی آرامش، نگرانی‌هایی درباره موج صعودی کرونا در ایران ایجاد کرده است.

در شرایطی که در هفته‌های اخیر ایران اوضاع خوبی از نظر تعداد مبتلایان و آمار فوت‌شدگان کرونا ثبت کرده بود و همه امیدوار به پایان وضعیت کرونایی و بازگشت روزهای بدون ماسک بودند، همزمان با افزایش شمار مبتلایان در برخی از کشورها، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت بار دیگر از نگرانی درباره خیز کرونا در ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید: رابطه جنسی کنه ها باعث زیبایی پوستتان می‌شود!

موج صعودی کرونا در ایران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با تاکید بر رشد آمار کرونا در دنیا گفت:

در چند روز اخیر موارد ابتلا به کرونا و بستری‌های ناشی از این بیماری در کشور افزایشی شده است.

به گفته این مقام وزارت بهداشت، بیشتر مبتلایان جدید با علائمی مانند تب، سرفه، اسهال و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. محمدمهدی گویا تصریح کرد:

پیش از این، زیرسویه‌های BA1 و BA2 اومیکرون در کشور شایع بود و در حال حاضر زیرسویه BA5 نیز به آن‌ها اضافه شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:

روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا را در بیشتر کشورهای جهان و ازجمله کشورهای همسایه شاهد هستیم، اما بیشتر مواردی که مشاهده می‌شوند، خفیف‌اند.

موج صعودی کرونا در ایران ؛ تعداد مبتلایان در مدت کوتاهی چند برابر شد!

او از پزشکان خواست برای افرادی که با علائم کرونا مراجعه می‌کنند، به تجویز دارو اکتفا نکنند و حتما از آنان آزمایش کرونا بگیرند.

این روزها بیش از 90 شهر ایران در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند،‌ اما آمار ابتلا به کرونا در برخی استان‌ها بیشتر است. محمد علوی رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در این باره در روز چهارشنبه 8 تیر 1401 در گفتگویی با اشاره به شیب صعودی مبتلایان به کرونا در این استان گفت:

اگر روند افزایش تعداد مبتلایان ادامه پیدا کند در هفته‌های آینده شاهد مرگ برخی افراد خواهیم بود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان، در عین حال تاکید کرد که با وجود افزایش تعداد مبتلایان، موارد بستری افزایش نیافته‌اند.  بررسی آمار مبتلایان روزانه کرونا در هفته‌ اخیر نیز روند افزایشی تعداد بیماران را نشان می‌دهد؛ در ۲۴ ساعت منتهی به روز پنجشنبه ۹ تیرماه، سه نفر در اثر ابتلا به بیماری فوت کردند و ۵۲۹ بیمار جدید شناسایی شدند.

این در حالی است که تعداد مبتلایان روز چهارشنبه ۸ تیر بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۴۴۱ بود و این روز بدون هیچ مورد فوتی تمام شد. روز سه‌شنبه ۷ تیر نیز بدون مورد فوتی و با شناسایی ۴۴۳ بیمار جدید گذشت. روز دوشنبه ۶ تیر یک نفر در اثر ابتلا به کرونا جان باخت، اما تعداد مبتلایان ۳۵۲ نفر اعلام شد. روز یکشنبه ۵ تیر هم ۲۹۷ بیمار جدید شناسایی شدند، در روز شنبه ۴ تیر نیز تعداد مبتلایان جدید بیماری کرونا ۱۳۶ نفر بود.

این آمار حاکی از آن است که در مدت یک هفته آمار مبتلایان قطعی بیماری کرونا حدود چهار برابر بیشتر شده است. با این حال این آمار فقط موارد قطعی ابتلا به بیماری کرونا را شامل می‌شود که آزمایش آن‌ها مثبت شده است. بسیاری از بیماران به دلیل داشتن علائم خفیف‌ بیماری از مراجعه به مراکز درمانی و انجام آزمایش، امتناع می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما روند و موج صعودی کرونا در ایران می‌تواند بار دیگر منجر به رشد محدودیت‌های اجتماعی شود؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر