;
coinex

توصیه های مهم برای حفظ بهره وری در شرکت های پر سر و صدا

آیا در فضای کاری شما سروصدای زیادی وجود دارد؟ آیا عوامل حواس پرتی در محیط کار و اداره‌ای که در آنجا مشغول به کار هستید، موجب ایجاد نگرانی و کاهش کیفیت کار شما شده‌اند؟ در هر موقعیت شغلی که هستید، توصیه می‌کنیم تأثیر این عوامل را در کاهش بهره وری خود دست کم نگیرید.

صرف‌نظر از این موضوع که عوامل حواس پرتی و ایجاد سروصدا در فضای کاری شما چه مواردی هستند، این عوامل می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد و کارایی شما داشته باشند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا فهرستی از توصیه های مهم برای حفظ بهره وری در شرکت های پر سر و صدا ارائه دهیم.

عوامل حواس پرتی در فضای کاری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای کار و استخدام شرکت‌‌ ها باید به آن توجه کنید، توجه به وضعیت محیط کار و فضای کاری است. خوب است بدانید که محیط کاری پرسروصدا می‌تواند استرس را در کارکنان سازمان افزایش دهد.

همچنین آلودگی صوتی در فضای کاری موجب افزایش فشارخون و ضربان قلب کارکنان می‌شود. سروصدا در محیط کاری نه‌تنها می‌تواند روی عملکرد و بهره وری کارکنان اثر بگذارد، بلکه محیط‌های کاری شلوغ می‌توانند روی سلامت افراد هم تأثیر مخربی داشته باشند. محیط‌های کاری کوچک که دارای فضای کاری بسیار محدودی هستند، می‌توانند احساساتی مانند نگرانی، کاهش اعتماد به نفس و کاهش عملکرد کارکنان را به دنبال داشته باشند.

در این فضاهای کاری بسیار کوچک و نامناسب، سایر کارکنان خود به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل حواس پرتی در شرکت یا سازمان هستند. به دلیل کوچک بودن فضای کاری و محیط کار، حتی رفت‌وآمد سایر کارکنان می‌تواند توجه و تمرکز شما را از انجام وظایف و مسئولیت‌ها منحرف سازد.

همچنین وجود تعداد زیادی از نیروهای کاری در محیط کار، یکی دیگر از عوامل حواس پرتی است. در این حالت ممکن است فضای کاری چندان کوچک نباشد، اما تعداد بالای کارکنان و کارمندان موجب ایجاد سروصدای زیاد در فضای کاری می‌شود.

در حقیقت از رایج‌ترین عوامل حواس پرتی شما در یک شرکت یا سازمان، می‌تواند مکالمه سایر کارکنان در مجاورت شما باشد. صدای ناشی از مکالمه افراد مهم‌ترین عامل حواس‌پرتی در محیط کاری است که تأثیر زیادی روی بهره وری کارکنان دارد. همچنین صدای آهنگ و موسیقی در فضای کاری می‌تواند روی عملکرد و بهره وری کارکنان اثرگذار باشد.

چنانچه شما در شرکتی مشغول به کار شوید که افراد با صدای بلند صحبت می‌کنند و سروصدای زیادی در محیط کاری وجود دارد، احتمالا حجم کاری که شما انجام می‌دهید در مقایسه با یک محیط کاری آرام و ساکت کمتر خواهد بود. در یک محیط پرسروصدا، تمرکز روی انجام فعالیت‌ها و وظایف کاری بسیار دشوار خواهد بود. همین موضوع می‌تواند عملکرد شما را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده و موجب کاهش بهره وری شما شود.

قرارگیری محیط کار شرکت در کنار معابر شلوغ و پررفت‌وآمد، یکی دیگر از عوامل حواس پرتی در فضای کاری است. در این حالت حجم آلودگی صوتی در محیط کار می‌تواند تمرکز کارکنان سازمان را به‌راحتی مختل نموده و بهره وری کارکنان را کاهش دهد. انجام فعالیت‌های ساختمانی و ساخت‌وساز در نزدیکی محیط کار، از دیگر عوامل حواس پرتی و کاهش بهره وری کارکنان است.

اگر در محیط کاری شما حجم صدای موجود به‌اندازه‌ای است که تمرکز روی وظایف و مسئولیت‌ها را دچار مشکل می‌کند، باید برای حفظ بهره‌وری و بهبود عملکرد خود اقدامات مناسبی را انجام دهید. خوشبختانه راه‌حل‌هایی وجود دارند که به شما در حفظ بهره‌وری در محیط کاری کمک می‌کنند. در بخش بعدی به ارائه توصیه های مهم برای حفظ بهره وری در شرکت های پر سر و صدا خواهیم پرداخت.

راه‌کارهایی برای افزایش بهره وری در یک محیط کاری پرسروصدا

اگر در یک محیط کاری پرسروصدا مشغول کار هستید، احتمالا تاکنون برای حفظ بهره‌وری خود و کار در چنین فضای کاری از یک هدفون کمک گرفته‌اید. در بسیاری از مواقع ممکن است سایر کارکنان به درخواست‌های شما برای حفظ سکوت و آرامش در محیط کار بی‌توجه باشند. همچنین ممکن است شما نسبت به صدای موجود در فضای کاری بسیار حساس باشید و با کوچک‌ترین صدا، تمرکز خود را روی انجام فعالیت‌های کاری از دست بدهید.

در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم قدرت استفاده از یک هدفون را برای حفظ آرامش در محیط کاری دست کم نگیرید. شما نه‌تنها می‌توانید در هنگام انجام وظایف خود از یک هدفون استفاده کنید، بلکه در زمان استراحت هم می‌توانید با استفاده از هدفون به حفظ آرامش خود در محیط کاری کمک فراوانی کنید. یک هدفون مناسب می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش داده و به بهبود عملکرد مغز در یک محیط کاری شلوغ کمک نماید.

اگر گوش دادن به موسیقی موجب افزایش بهره وری و بهبود عملکرد شما در محیط کاری می‌شود، می‌توانید با استفاده از هدفون به موسیقی دلخواه خود در هنگام انجام وظایف کاری یا در زمان استراحت گوش کنید.

انتخاب موسیقی‌های آرام یا نوعی از موسیقی که متناسب با سلیقه شما است، می‌تواند موجب ایجاد حس شادی و نشاط در شما شود. در ادامه به برخی دیگر از توصیه های مهم برای حفظ بهره وری در شرکت های پر سر و صدا اشاره خواهیم نمود.

اتاق کاری خود را تغییر دهید

اگر در محیط کاری شما فضاهای کاری متعددی وجود دارد، می‌توانید از مدیر خود بخواهید که اتاق و محل کار شما را تغییر دهد. معمولا کار در اتاق‌های بزرگ که تعداد زیادی از کارکنان در آنجا مشغول کار هستند، استرس‌زا بوده و با کاهش بهره وری و عملکرد کارکنان همراه است.

در چنین محیط‌های کاری مکالمه افراد، صدای زنگ گوشی تلفن همراه سایر کارکنان و صدای ناشی از تایپ کردن با کامپیوتر، جز‌ء مهم‌ترین عوامل حواس پرتی هستند. اگرچه در چنین فضای کاری میزان تعامل و برقراری ارتباط در وضعیت خوبی قرار دارد، اما هم‌زمان صدای موجود در فضای کاری می‌تواند موجب کاهش بهره وری کارکنان شود.

درنتیجه اگر نمی‌توانید در فضاهای کاری شلوغ و پرازدحام تمرکز خود را روی انجام وظایف و مسئولیت‌های کاری حفظ نمایید، بهتر است درخواست خود را برای تغییر محل کار یا اتاق کاری مطرح کنید. اتاق‌هایی که معمولا کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود و تردد سایر کارکنان به آنجا زیاد نیست، محیط‌های کاری مناسب‌تری محسوب می‌شوند.

وظایف و مسئولیت‌های خود را تقسیم‌بندی کنید

شما می‌توانید بر اساس میزان تمرکز و آرامشی که برای انجام هر یک از وظایف و مسئولیت‌های خود نیاز دارید، فعالیت‌های خود را تقسیم‌بندی کنید. به‌عنوان‌مثال ارسال ایمیل می‌تواند در محیط کاری شلوغ به‌راحتی انجام شود. این در حالی است که انجام فعالیت‌هایی مانند مطالعه کردن، نوشتن یا تدوین یک فیلم، نیاز به جزئی‌نگری و تمرکز فراوان دارد.

در بسیاری از مواقع انجام چنین وظایفی نیاز به حفظ اطلاعات در حافظه کوتاه‌مدت دارد. اگر وجود سروصدا در محیط کاری موجب حواس‌پرتی شما شود، ممکن است مجبور شوید برای اتمام پروژه برخی از مراحل را دوباره انجام دهید. در چنین شرایطی انجام دوباره کارها می‌تواند موجب برهم زدن آرامش، کاهش اعتماد به نفس، ایجاد حس نگرانی و عصبانیت در افراد شود.

همچنین در برخی از مواقع کارکنان ناچار هستند چندین وظیفه را به‌طور هم‌زمان انجام دهند. این موضوع در شرایطی امکان‌پذیر است که آرامش و سکوت کافی در فضای کاری وجود داشته باشد. درنتیجه توصیه می‌کنیم حتما با توجه به نوع وظایف و میزان تمرکزی که برای انجام آن‌ها نیاز دارید، هرکدام از مسئولیت‌ها را در ساعات کاری مختلف و با توجه به میزان صدای محیط انجام دهید.

برای این منظور می‌توانید یک دفتر برنامه ریزی تهیه کنید و وظایف و مسئولیت‌های خود را بر اساس میزان تمرکزی که نیاز دارند، تقسیم‌بندی کنید. همچنین ساعات کاری را که کم‌ترین میزان سروصدا و رفت‌وآمد افراد در آن‌ زمان‌ها رخ می‌دهد، شناسایی کنید.

خود را به کار کردن در یک محیط‌ کاری شلوغ عادت دهید

یکی از دلایلی که برای کاهش بهره وری در محیط کاری شلوغ وجود دارد این است که به کار کردن در چنین فضاهای کاری عادت نکرده‌ایم. اگر تاکنون در شرکت‌هایی استخدام شده‌اید که تعداد کارکنان آن‌ها در محیط کاری زیاد نبوده یا اتاق‌های جداگانه‌ای برای هر یک از کارکنان وجود داشته است، احتمالا با کار کردن در یک فضای کاری شلوغ و پرازدحام بیگانه هستید.

برای موفقیت شغلی در شرایطی که محیط کاری شما شلوغ و پر از سروصدا است، بهتر است خود را به کار کردن در چنین فضاهای کاری عادت دهید. زمان‌های بیشتری را در فضای کاری شلوغ و پرازدحام سپری کنید. با کوشش آگاهانه برای حفظ بهره‌وری و کار در یک محیط کاری شلوغ، می‌توانید توانایی خود را برای کار در چنین شرایطی افزایش دهید.

جمع‌بندی

یکی از مواردی که می‌تواند روی کارایی و عملکرد کارکنان یک شرکت یا سازمان تأثیر مستقیمی داشته باشد، وضعیت محیط کار و فضای کاری است. وجود عوامل حواس پرتی در محیط کار می‌تواند منجر به کاهش بهره وری در کارکنان شود.

برای موفقیت شغلی و افزایش بهره وری کارکنان، بهتر است وجود این عوامل حواس پرتی را در محیط کاری دست کم نگیرید. به همین دلیل در این مقاله توصیه های مهم برای حفظ بهره وری در شرکت های پر سر و صدا ارائه نمودیم.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر