;
coinex

خرید انواع کابل فیبر نوری با قیمت مناسب

کابل‌های فیبر نوری یا تار‌های نوری، رشته‌هایی باریک و بلند، همانند شیشه یا پلاستیک شفاف هستند. کابل‌های فیبر نوری می‌توانند، نوری که از یک سر به آن‌ها وارد شده است را به‌سرعت به سر دیگر کابل منتقل کنند. جالب است بدانید که پهنای باند کابل‌های فیبر نوری بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و در امور مخابراتی کاربرد دارند. کابل‌های فیبر نوری انواع مختلفی دارند که کاربرد هر کدام از آنها متفاوت است.

در گذشته به دلیل وجود نداشتن فیبر‌های نوری، افراد با مشکلات مخابراتی و اینترنتی بسیار زیادی مواجه بودند؛ اما با گسترش علم و تکنولوژی، کابل‌های فیبر نوری توانسته‌اند که این مشکلات را به خوبی برطرف کنند و باعث افزایش سرعت اینترنت شوند. لازم به ذکر است که پیش از خرید کابل فیبر نوری، می‌بایست با متخصصان مشورت کنید تا با راهنمایی آن‌ها بتوانید خریدی مفید و سودمندانه را تجربه کنید. برای خرید کابل‌های فیبر نوری، می‌توانید با مراجعه به فروشگاههای معتبر، آن را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

قیمت کابل فیبر نوری

همانطور که می‌دانید، قیمت هر کالایی بستگی به نوع و کیفیت آن دارد. قیمت کابل فیبر نوری هم بر اساس نوع کارایی و ضخامت آن تعیین می‌شود. البته فراموش نکنید که برای خرید کابل فیبر نوری با کیفیت و مرغوب، می‌بایست هزینه بالاتری بپردازید تا بتوانید از کابل فیبر نوری با کیفیت و با طول عمر بالا برخوردار شوید.

انواع کابل فیبر نوری

کابل‌های فیبر نوری دارای انواع مختلفی هستند که کاربرد‌های مختلفی دارند.

کابل فیبر نوری سینگل مود، یکی از کابل‌های فیبر نوری بسیار پر کاربرد است که قادر به عبور دادن نور بدون شکست است و دارای شدت نور بسیار بالایی است. علاوه بر آن، هسته‌های کابل فیبر نوری سینگل مود، بسیار کم و معادل 9 میکرومتر است. این نوع فیبر‌های نوری می‌توانند 100 مگابیت را در 100 کیلومتر پشتیبانی کنند.

کابل نوری مالتی مود، یکی دیگر از انواع کابل‌های فیبر نوری پر کاربرد است. این نوع کابل، داری هسته بسیار بزرگ معال 50 میکرومتر است که قادر است پرتو‌های متعدد را با طول موج‌های مختلفی منتشر کند. کابل فیبر‌های نوری مالتی مود، قادر هستند که در سرعت 100 مگابیت با مسافت 2 کیلومتر را پشتیبانی کنند. این نوع از کابل‌های فیبر نوری، بیشتر در ارگان‌ها و مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که به دلیل هسته بزرگی که دارد، می‌تواند سیگنال‌ها را به سرعت ارسال کند.

چگونه کابل فیبر نوری را متناسب با نیاز خود خریداری کنیم؟

یکی از مهم ترین عواملی که باید در هنگام خرید کابل‌های فیبر نوری در نظر گرفت، طول آن‌ها است. اگر می‌خواهید کابلی خریداری کنید که طول آن کمتر از 550 متر باشد، می‌توانید کابل‌های مولتی مود را خریداری کنید چرا که نسبت به انواع دیگر مقرون به صرفه است و افت دیتا نیز ندارد و می‌توان از آن به خوبی استفاده نمود. البته فراموش نکنید که در زمان خرید کابل‌های فیبر نوری، می‌بایست به کیفیت آن‌ها توجه کنید و کالای مرغوب خریداری کنید.

اگر  می‌خواهید، کابل فیبر نوری با طول بیش از 550 متر خریداری کنید، بهتر است از کابل‌های سینگل مود استفاده کنید. چرا که این نوع کابل‌ها دارای هسته بسیار بزرگی هستند که سبب می‌شود در مسافت‌های طولانی، دیتا افت نداشته باشد و به خوبی عمل کند. علاوه بر آن، این نوع کابل‌ها طول عمر بالاتری دارند و از عایق بندی بسیار قوی برخوردارند تا در برابر آسیب‌های احتمالی مقاومت بسیار بالایی نیز داشته باشند.

یکی از مهم ترین نکاتی که می‌بایست در حین خرید کابل‌های فیبر نوری در نظر بگیرید، این است که پیش از انجام هر کاری با افراد متخصص مشورت کنید. با درمیان گذشتن نوع نیاز خود با افراد متخصص، می‌توانید کابل فیبر نوری متناسب با نوع فعالیت خود را خریداری کنید و یک خرید عاقلانه و مقرون به صرفه داشته باشید. پیشنهاد می‌شود برای خرید کابل‌های فیبر نوری با قیمتی مناسب تر، به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید تا بتوانید وسایل مورد نیاز خود را با قیمتی ارزان تر و مقرون به صرفه تر خریداری کنید.

اصطلاحات رایجی که باید برای خرید فیبر نوری بدانید

در هنگام خرید کابل فیبر نوری، بهترین کار این است که با متخصصان در این زمینه مشورت نمایید. اما در برخی از اوقات، آن‌ها از اصطلاحاتی استفاده می‌کنند که ممکن است برای شما نا مفهوم باشند. از سویی دیگر دانستن این اصطلاحات، سبب می‌شود تا اطلاعات شما در رابطه کار با فیبر‌های نوری افزایش یابد. به عنوان مثال، یکی از پر کاربرد ترین اصطلاحات رایج برای کابل فیبر نوری، سلف ساپورت است. این اصطلاح مربوط  به محکم کاری و بستن کابل به تیر در فیبر‌های هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اصطلاح لوز تیوب، نیز یکی دیگر از اصطلاحات پر کاربرد در زمینه خرید کابل فیبر نوری است. همانطور که می‌دانید، برخی از فیبر‌های نوری دارای پوسته‌ای هستند که زیر آن یک لایه ژل به منظور عایق کاری و ضد ضربه بودن کابل وجود دارد. این پوسته به منظور خم نشدن بیش از حد کابل است که کاربرد‌های بسیار زیادی دارد. در واقع، با وجود این لایه اجازه داده نمی‌شود که هسته مرکزی، در حد فاصل جدار در بر گیرنده ژل معلق باشد.

اصطلاح آرمورد نیز یکی دیگر از اصطلاحاتی است که می‌بایست در هنگام خرید کابل های فیبر نوری بدانید تا بتوانید با دانایی کامل تر خرید کنید. این اصلاح به معنای زره است؛ یعنی این که کابل فیبر نوری شما دارای پوسته بسیار قوی و ضد ضربه است که مقاومت بالایی دارد. اصطلاح آنتی رودنت نیز به معنای ضد جونده بودن است. حضور جوندگانی همچون موش‌ها در زیر زمین، سبب می‌شود تا در برخی از مواقع کار به مشکل بخورد. اما امروز بر روی کابل‌های فیبر نوری، یک لایه بسیار ضخیم و مقاوم وجود دارد تا جوندگان قادر به از بین بردن کابل نباشند.

خرید انواع کابل فیبر نوری

یکی از مهم ترین سیستم‌های امروزی برای انتقال سیگنال‌ها، کابل‌های فیبر نوری هستند. این کابل‌ها نسبت به کابل‌های معمولی سرعت بسیار بالا تری دارند و سبب می‌شوند تا سرعت ارسال سیگنال‌ها 5 برابر افزایش یابد. لازم به ذکر است که پیش از خرید کابل‌های فیبر نوری، حتما با متخصصان این صنعت، مشورت کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

جهت آگاهی دقیق‌تر از قیمت کابل فیبر نوری و خرید  انواع کابل اورجینال با قیمتی مناسب نیز می‌توانید به فروشگاه بانک فیبر نوری مراجعه نمایید و به راحتی هر نوع کابل فیبر نوری که خواستید را برای خود سفارش دهید. مجموعه بانک فیبر نوری و شبکه با سابقه‌ای طولانی در اجرای پروژه‌های فیبر نوری و با تیم حرفه‌ای کارشناسان خود، اطمینان خاطر را از بابت رعایت استانداردها برای شما به همراه می‌آورد. تامین تجهیزات، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تعمیر و مشاوره کارشناسان، از دیگر خدماتی است که توسط این مجموعه ارائه می‌شود. شما می‌توانید از طریق شماره‌ تلفن‌ 021-74035000 با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر