;
coinex

هوش مصنوعی چین با ذهن‌خوانی، وفاداری مقامات حزب کمونیست را ارزیابی می‌‌کند

مقامات دولت کمونیست چین با توسعه چیزی که آن را به نام هوش مصنوعی چین می‌شناسیم قصد دارند تا ساختار نظارتی خاصی برقرار کنند.

دولت چین با هدف نظارت پیشرفته بر ده‌ها تن از مقامات حزب کمونیست و ارزیابی وفاداری آن‌ها قصد دارد از نوع خاصی از هوش مصنوعی پیشرفته و نظارتی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: خودآ‌گاهی هوش مصنوعی GPT-3 به مرحله‌ای رسیده که درباره خودش مقاله می‌نویسد

هوش مصنوعی چین

به گزارش دیلی میل، محققان چینی مدعی توسعه نرم‌افزار خاصی شده‌اند که می‌تواند حالات چهره و امواج مغزی افراد را با دقت بسیار بالایی تجزیه و تحلیل کند تا بررسی کند که آیا افراد به اندیشه‌ها و آموزه‌های سیاسی ایمان دارند یا خیر.

با این اوصاف پلیس چین که در سالیان گذشته به خاطر استفاده از کلان داده‌ها، یادگیری ماشینی و انواع فناوری تشخیص چهره برای کنترل جامعه و افراد بدنام بوده، حال ممکن است به ابزار بسیار پیشرفته‌تری نیز مجهز شود.

هوش مصنوعی چین با ذهن‌خوانی، وفاداری مقامات حزب کمونیست را ارزیابی می‌‌کند

به گفته دیدی تانگ، خبرنگار تایمز در پکن، این سیستم جدیدتوسط جمعی از پژوهشگران مرکز جامع علوم ملی Hefei در چین توسعه یافته است و می‌تواند با آنالیز حالات چهره و امواج مغزی اعضای حزب کمونیست، به این سوال پاسخ دهد که آن‌ها تا چه پذیرای «آموزش فکری» (thought education) هستند.

تانگ می‌گوید که این فناوری در مقاله‌ای که در اول ژوئیه در اینترنت آپلود شد و مدت کوتاهی پس از آن حذف شد، به تفصیل شرح داده شده بود. بر اساس این مقاله:

این سیستم از یک سو می‌تواند نحوه پذیرش اندیشه‌ها و آموزش‌های سیاسی توسط اعضا را مشخص کند و از سوی دیگر، داده‌های واقعی را برای آموزش فکری و سیاسی فراهم کند تا بتوان آن را بهبود بخشید.

حتی در زمان انتشار این مقاله ویدیویی نیز درباره نحوه عملکرد ابزار جدید منتشر شد که ورود یک محقق به کیوسک را نشان می‌داد که روبروی یک صفحه می‌نشیند و به مقالاتی درباره سیاست‌ها و دستاوردهای حزب کمونیست نگاه می‌کند. درحال حاضر مشخص نیست که آیا فناوری خواندن امواج مغزی در داخل کیوسک این ویدیو اجرا می‌شود یا خیر. حتی اینگه چگونه این سیستم برای نظارت بر میلیون‌ها عضو حزب کمونیست قرار است مورد استفاده قرار گیرد مشخص نیست.

البته این مورد، یعنی تلاش برای خواندن امواج مغزی در چین چیز جدیدی نیست، برای مثال در سال 2018 بود که برخی از رسانه‌ها از استفاده از فناوری اسکن مغز در چین بر روی کارگران یک کارخانه در هانگژو خبر دادند.

این سیستم شامل استفاده از کلاه‌های خاصی برای ارزیابی احساسات کارگران و الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص احساساتی چون افسردگی، اضطراب و یا خشم بود.

سال گذشته نیز یک مورد مشابه رخ داد. جایی که فاش شد چین یک دادستان هوش مصنوعی ایجاد کرده که با دقت بالای 97 درصد می‌تواند افراد را متهم به جرایم خاصی کند. این سیستم با استفاده از 17 هزار پرونده واقعی از سالیان 2015 تا 2020، آموزش‌های لازم را دریافت کرده و قادر به شناسایی هشت جنایت رایج در شانگهای است. این اتهامات شامل جعل کارت اعتباری، جرایم مربوط به قمار، رانندگی خطرناک، دزدی، کلاهبرداری و آسیب‌رساندن عمدی و ممانعت از انجام وظایف رسمی است.

بیشتر بخوانید:

نظرتان درباره نظارت هوش مصنوعی چین بر سران حزب کمونیست این کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر