;
coinex

گزارش گلسنود: هولدرهای کوتاه مدت بازار ارزهای دیجیتال را ترک کردند

بر اساس داده‌های Glassnode، توریست‌های بازار یا همان هولدرهای کوتاه مدت ، بازار ارزهای دیجیتال را ترک کرده‌‌ و هولدرهای بلندمدت مشغول انباشت بیت کوین هستند.

تعداد آدرس‌ها، موجودیت‌ها و تراکنش‌های فعال در شبکه بیت کوین نشان‌دهنده وضعیت بلاتکلیف فعلی در بازار رمزارزها است. همچنان به تعداد کیف پول‌هایی که حداقل یکی از دارایی‌های دیجیتال را در خود جای داده‌اند افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ بیت کوین در سال 2022

هولدرهای کوتاه مدت از بازار خارج شدند

بر اساس داده‌های شرکت تحلیل بلاک چین گلسنود (Glassnode)، «توریست‌های بازار» یا همان هولدرهای کوتاه‌مدت، بازار ارزهای دیجیتال را ترک کرده‌ و تنها هولدرهای بلندمدت باقی مانده‌اند. گلسنود در گزارش درون‌ زنجیره‌ای روز 4 جولای (13 تیر) خود به این نکته اشاره کرد که ماه ژوئن (خرداد) شاهد یکی از بدترین عملکردهای بیت کوین در 11 سال اخیر بوده‌ایم. در این ماه بزرگترین رمزارز بازار 37.9 درصد از ارزش خود را از دست داد. فعالیت فعلی شبکه بیت کوین با سطوح اوج چرخه نزولی در سال‌های 2018 و 2019 برابری می‌کند. گلسنود در ادامه اظهار کرد:

شبکه بیت کوین به وضعیتی نزدیک شده است که تقریباً تمام نهادها و گردشگران بازار به طور کامل بازار را ترک می‌کنند.

گلسنود اعتقاد دارد علی‌رغم ترک بازار توسط هولدرهای کوتاه‌مدت، تعداد «میگوها» یا سرمایه‌گذارانی که کمتر از یک بیت کوین دارند و نهنگ‌ها یا سرمایه‌گذارانی که بین 1000 الی 5000 بیت کوین دارند، به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

افزایش تعداد میگوهای بازار کریپتوکارنسی!

میگوهای بازار رمزارزها، قیمت فعلی بیت کوین را جذاب می‌دانند. این افراد به طور متوسط حدود 60.500 بیت کوین در ماه به دارایی‌های خود اضافه می‌کنند. به گزارش گلسنود، این میزان انباشت بیت کوین، شدیدترین میزان خرید در تاریخ است. میگوها در حال حاضر ماهانه حدود 0.32 درصد از عرضه کل بیت کوین را خریداری می‌کنند.

هولدرهای کوتاه مدت در حال ترک بازار رمزارزها هستند

به گزارش Glassnode، تعداد آدرس‌ها و نهادهای فعال از نوامبر 2021 (آبان 1400) روند نزولی داشته است. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران فعلی و سرمایه‌گذاران جدید به طور یکسان با شبکه تعامل ندارند. فعالیت کیف پول‌ها از نوامبر سال گذشته تا کنون به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. در نوامبر 2021، حدود یک میلیون آدرس در روز فعالیت می‌کردند، اما هم اکنون این میزان به 870 هزار دلار آدرس فعال در روز کاهش پیدا کرده است.

رشد واحدهای جدید فعال نسبت به چرخه نزولی سال 2018 تا 2019 به پایین‌ترین حد خود رسیده است. روزانه 7000 واحد و موجودیت جدید به پایگاه کاربری بیت کوین اضافه می‌شود. تغییر خاصی در تعداد معاملات نسبت به چرخه‌های نزولی قبلی مشاهده نمی‌شود. این موضوع نشان‌دهنده عدم وجود تقاضای جدید و تمایل هولدرها به حفظ سرمایه‌ در شرایط فعلی بازار است.

هولدرهای کوتاه مدت در حال ترک بازار رمزارزها هستند

Glassnode در بخشی از گزارش خود به این نکته اشاره می‌کند که تعداد آدرس‌های غیرصفر بیت کوین، یعنی آدرس‌هایی که حداقل مقداری بیت کوین را در خود جای داده‌اند، همچنان در حال افزایش است. در حال حاضر 42.3 میلیون آدرس دارای موجودی بیت کوین در جهان وجود دارد. این داده‌ها نشان می‌دهد بر خلاف عدم تمایل هولدرهای کوتاه مدت به حضور در بازار، هولدرهای بلندمدت همچنان به آینده بازار رمزارزها اعتقاد دارند.

در چرخه‌های نزولی قبلی، هنگامی که قیمت بیت کوین سقوط می‌کرد، کیف پول‌ها نیز موجودی خود را تخلیه می‌کردند. در چرخه فعلی خلاف این موضوع صدق می‌کند. به عقیده گلسنود، داده‌های جمع‌آوری شده نشان‌دهنده سطح بالای عزم و اعتقاد به قدرت بازار کریپتوکارنسی در هولدرهای بلندمدت است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خروج هولدرهای کوتاه مدت از بازار کریپتوکارنسی‌ها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر