;
coinex

5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها ؛ آیا زمستان کریپتویی رو به اتمام است؟

زمستان کریپتویی همچنان ادامه دارد اما تحلیلگران همچنان به وقوع یکی از 5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها امیدوار هستند. آیا زمستان کریپتویی به پایان می‌رسد؟

با ریزش بازارهای مالی و سقوط قیمتی شدید رمزارزها، بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به فعالیت در این بازار ناامید شده‌اند و پیش‌بینی کف قیمتی بیت کوین به موضوع داغ این روزهای شبکه‌های مجازی تبدیل شده است. افرادی که تجربه بیشتری در بازارهای مالی دارند معتقدند پیش‌بینی آینده بیت کوین تقریباً غیرممکن است و بهتر است افراد انرژی خود را در جای دیگری به کار ببرند.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها

به جای تمرکز بر روی زمان اتمام روند نزولی رمزارزها بهتر است به این نکته بپردازیم که چه رویدادهایی بازار را از وضعیت خواب عمیق فعلی بیرون خواهند آورد. در ادامه به 5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها می‌پردازیم.

ادغام موفقیت‌آمیر اتریوم

5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها ؛ آیا زمستان کریپتویی رو به اتمام است؟

یکی از مورد انتظارترین تحولات پنج سال گذشته، انتقال مداوم شبکه اتریوم از فعالیت اثبات کار (proof-of-work) به اثبات سهام (proof-of-stake) بوده است. این فرآیند بسیار طولانی بوده و همواره با مشکلات متعددی روبرو شده است، با آزمایش موفقیت آمیز ادغام اتریوم در شبکه آزمایشی عمومی Sepholia، انتقال رسمی سریع‌تر از همیشه صورت می‌گیرد.

این احتمال وجود دارد که هیجان و حواشی پیرامون عملیات ادغام اتریوم باعث اتمام روند نزولی رمزارزها شود. این اتفاق تنها در صورتی رخ خواهد داد که عملیات انتقال بدون مشکل انجام شود. فرآیند ادغام ETH به احتمال زیاد در آگوست 2022 صورت خواهد گرفت.

ادغام موفقیت‌ آمیز اتریوم همچنین می‌تواند منجر به یک رویداد “شایعه را بخر، خبر را بفروش” شود. در این نوع رویدادها قیمت به طور موقت به دلیل سرخوشی خریداران افزایش یافته و سپس با وخیم شدن وضعیت اقتصاد جهانی دوباره سقوط خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آینده اتریوم در سال 2022

پذیرش معاملات اسپات ETF بیت کوین

5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها ؛ آیا زمستان کریپتویی رو به اتمام است؟

یکی دیگر از 5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها، پذیرش معاملات اسپات ETF بیت کوین در بازارهای ایالات متحده آمریکا خواهد بود. از سال 2017، زمانی که اولین صندوق ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) رد شد، تمامی پیشنهادهای بعدی در این زمینه یکی پس از دیگری با مخالفت روبرو شده است.

علت رد درخواست تأسیس صندوق ETF بیت کوین، دستکاری راحت در بازار کریپتوکارنسی و عدم وجود تدابیر مناسب و قانونی جهت محافظت از دارایی سرمایه‌گذاران عنوان شده است. در صورتی که یک صندوق ETF اسپات برای بیت کوین مورد پذیرش کمیسیون SEC قرار بگیرد، سطح جدیدی از مشروعیت برای BTC و کلاس دارایی‌های دیجیتال به وجود خواهد آمد.

پذیرش ETF‌ بیت کوین منجر به سرازیر شدن موج جدید از وجوه به بازار خواهد شد. این رخداد به احتمال زیاد زمستان کریپتویی را به پایان می‌رساند.

سیاست‌های فدرال رزرو

5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها ؛ آیا زمستان کریپتویی رو به اتمام است؟

یکی از مهم‌ترین عوامل در لیست 5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها ، تصمیمات و سیاست‌های فدرال رزرو آمریکاست. عبارت “با فدرال رزرو مبارزه نکن” عبارت رایجی است که سرمایه‌گذاران برای توضیح یکی از تأثیرگذارترین نیروها در بازارهای مالی از آن استفاده می‌کنند. پس از گذشت چندین سال اقتصادی آرام و عدم تغییرات مکرر نرخ بهره، فدرال رزرو در سال 2022 افزایش نرخ بهره 0.25 درصدی را تصویب نمود.

نرخ بهره افزایش یافته در قدم اول، بزرگترین میزان در سه سال گذشته بود. از آن زمان، فدرال رزرو دوبار دیگر نیز به ترتیب 0.5 درصد و 0.75 درصد نرخ بهره را افزایش داد. نرخ بهره معیار فعلی در محدوده 1.5 تا 1.75 درصد قرار دارد. با افزایش نرخ بهره، قیمت دارایی‌های ریسکی نظیر رمزارزها با کاهش شدید مواجه شد. بیت کوین از 48000 دلار در پایان ماه مارس به قیمت فعلی خود که نزدیک به حمایت 20 هزار دلاری است، کاهش یافت.

رشد تاریخی بازار رمزارزها در سال 2021 تا حد زیادی نشانه‌ای از سیاست‌های پولی آسان فدرال رزرو بود. به احتمال زیاد با بازگشت به سیاست‌های قبلی شاهد رشد قیمت دارایی‌های ریسکی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: بیت کوین در سال 2022

پذیرش عمده بیت کوین به عنوان پول قانونی

5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها ؛ آیا زمستان کریپتویی رو به اتمام است؟

چهارمین مورد از 5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها، پذیرش عمده بیت کوین به عنوان پول قانونی است. در سال 2021 السالوادور به اولین کشوری در جهان تبدیل شد که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی می‌پذیرد. در آپریل 2022، جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) دومین کشوری بود که اقدام به پذیرش بیت کوین نمود.

استفاده از بیت کوین به عنوان منبع قانونی، هدف بلندمدت طرفداران کریپتوکارنسی است. تصمیمات السالوادور و CAR به عنوان بازیگران کوچک صحنه جهانی کمک چندانی به ترویج بیشتر جریان اصلی نخواهد کرد.

در صورتی که به تعداد کشورهای پذیرنده بیت کوین افزوده شود، شاهد رشد بازار رمزارزها خواهیم بود. کشورهای مکزیک، پاناما، هندوراس، پرتقال، برزیل، آرژانتین و پاراگوئه در حال انجام اقداماتی جهت پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی خود هستند. اگر بازار بزرگتری مانند ژاپن یا آلمان برای ترویج رسمی استفاده از BTC توسط شهروندان خود اقداماتی انجام دهند، احتمال تغییر روند قیمتی بیشتر از گذشته خواهد شد.

تحولات اخیر جهانی، از جمله درگیری‌ها و کمبود مواد غذایی، دولت‌ها را مجبور به انجام کارهایی می‌کند که هرگز به آن فکر نمی‌کردند. دور از انتظار نیست که یک اقتصاد بزرگ برای تغییر وضعیت جهانی به ارزهای دیجیتال روی آورد. ارزش ارزهای فیات همچنان در حال کاهش است و BTC آخرین سنگر دولت‌ها برای جلوگیری از رکود اقتصادی خواهد بود.

انتخاب بیت کوین به عنوان روش پرداخت

5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها ؛ آیا زمستان کریپتویی رو به اتمام است؟

انتخاب بیت کوین به عنوان روش پرداخت توسط شرکت‌های معتبر، آخرین نشانه از لیست 5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها به شمار می‌رود. یکی از رایج‌ترین بهانه‌هایی که کاربران را از خرید بیت کوین و سایر رمزارزها منصرف می‌کند، عدم پذیرش این رمزارزها به عنوان روش پرداخت است.

در حال حاضر تعداد کمی از فروشگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ اقدام به پذیرش بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌ها به عنوان روش پرداختی خود نموده‌اند. رایج‌ترین روش‌های استفاده از کریپتوکارنسی شامل مواردی چون پرداخت آنلاین با درگاه‌هایی نظیر Shopify و کارت‌های اعتباری است.

ایلان ماسک با اقدامات خود بارها نشان داده‌ است که حتی ذکر نام “پرداخت درون شبکه‌ای رمزارزی” نیز منجر به ایجاد جرقه‌ای مثبت در بازار خواهد شد. بر اساس موارد ذکر شده، در صورتی که پرداخت‌های رمزنگاری‌شده توسط شرکت‌های بزرگی مانند آمازون یا اپل مورد پذیرش قرار گیرد، موج جدیدی از هیجان در بازار کریپتوکارنسی آغاز خواهد شد. این اتفاق روند نزولی را پایان داده و شروع حرکت صعودی قدرتمند را میسر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره 5 نشانه اتمام روند نزولی رمزارزها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر