;
coinex

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ ؛ دو گوشی پرطرفدار سری M

احتمالاً همه شما نام گوشی‌های سامسونگ سری M را شنیده‌اید. اگر به این دستگاه‌ها علاقه دارید، با مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ همراه ما باشید.

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ یکی از موضوعات چالش‌برانگیز است. این دو گوشی از برند سامسونگ، قابلیت‌های بسیار زیادی دارند که می‌توانند هرکسی را به سمت خود جذب کنند. این ویژگی‌ها باعث شدند که افراد زیادی قصد خرید گوشی‌های سامسونگ گلکسی ام 23 و گلکسی ام 33 را داشته باشند.

ازآنجاکه گوشی‌های مذکور قابلیت‌های بسیار مشابهی دارند و تا حد زیادی به یکدیگر شبیه هستند، شاید بسیاری از افراد ندانند کدام یک از آن‌ها برای خرید مناسب‌تر است. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم در این نوشتار از تکراتو، به بررسی مشخصات مهم و قابل‌توجه این دو دستگاه هوشمند پردازیم.

گوشی‌های سری M سامسونگ نسبت به گوشی‌های سری A  محبوبیت چندان بالایی ندارند، اما این سری از گوشی‌های سامسونگ هم در تلاش است که بتواند با ارائه قابلیت‌های منحصربه‌فرد، جای خود را در میان کاربران باز کند. اگر شما هم به دنبال یک گوشی میان‌رده با ویژگی‌های مناسب هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید. با مطالعه این مقاله، می‌توانید تمام اطلاعاتی که برای مقایسه گوشی‌های M23 و M33 لازم است را کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ

با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط Techtrends.news ،‌ گوشی‌های M33 و M23 سامسونگ را می‌توان در لیست بهترین گوشی‌های میان‌رده قرار داد. به همین دلیل هم مطالعه مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ است.  گوشی‌های سری A طرفداران بسیار زیادی دارند. ازاین‌رو، مقایسه گلکسی A23 با گلکسی A31 سامسونگ می‌تواند یکی از مقاله‌های جذاب برای شناخت این سری باشد.

اکنون وقت آن رسیده که به مقایسه گلکسی ام 23 با گلکسی ام 33 بپردازیم. اولین موضوعی که در این‌باره باید بدانید، این است که هر دو گوشی‌های مذکور قیمت نسبتاً مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند و تقریباً هرکسی می‌تواند آن را خریداری کند. در ادامه، شما می‌توانید ویژگی‌های مهم هر دو گوشی مذکور را مشاهده کنید.

نمایشگر

اولین و مهم‌ترین موضوعی که در مقایسه سامسونگ M23 با سامسونگ M33 مشاهده می‌کنیم، نمایشگر این دو دستگاه تلفن است. همان طور که می‌دانید، نمایشگر می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در جذابیت یک تلفن همراه داشته باشد. ازاین‌رو، اولین فاکتوری که ما در مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ به بررسی آن می‌پردازیم، نمایشگر است.

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ

برای بررسی نمایشگر گوشی‌های ام 33 و 23، خوب است بدانید که اندازه هر دو نمایشگر یکسان و ۶.۶ اینچ است. علاوه بر این، وضوح، نسبت ابعاد و PPI هر دو گوشی مذکور مشابه و به ترتیب ۲۴۰۸ × ۱۰۸۰ پیکسل، ۲۲:۹ و 400 PPI است. پنل نمایشگر هر دو گوشی از نوع TFT LCD بوده و از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. هیچ یک از این دو تلفن‌های همراه از قابلیت HDR پشتیبانی نمی‌کنند.

علاوه بر مواردی که در بالا مشاهده کردید، خوب است بدانید که نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی M23 دارای محافظ Tempered glass و گوشی سامسونگ گلکسی M33 هم دارای محافظ کورنینگ گوریلاگلس ۵ است. مطابق با آزمایشاتی که روی نمایشگر این دو دستگاه تلفن انجام شد، متوجه می‌شویم که نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی ام 33 بهتر از ام 23 است.

طراحی و ساخت

موضوع دیگری که در مقایسه گلکسی ام 23 با گلکسی ام 33 به بررسی آن می‌پردازیم، طراحی و ساخت این دو دستگاه تلفن است. این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی در جذب مشتریان داشته باشد. زیرا هرچه طراحی گوشی همراه بهتر باشد، استفاده از آن برای کاربر آسان‌تر می‌شود.

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ

لازم به ذکر است که در مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که طراحی و ساخت این دو دستگاه تلفن تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارد. برای مثال، طول، عرض و ارتفاع گوشی سامسونگ گلکسی ام 33 به ترتیب 165.4، 76.9 و 9.4 میلی‌متر است. از سوی دیگر، همین ویژگی‌ها برای گوشی سامسونگ گلکسی ام 23 به ترتیب 165.5، 77 و 8.4 میلی‌متر است.

اگر می‌خواهید گوشی راحتی داشته باشید و به بهترین شکل از آن استفاده کنید، بهتر است وزن آن را هم در نظر بگیرید. وزن هر دو گوشی 198 گرم است؛ البته نسخه هندی گلکسی M33 با وزنی معادل 215 گرم دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.

وزن گوشی در مقایسه گلکسی ام 23 با گلکسی ام 33 اهمیت زیادی دارد. زیرا اغلب کاربران به سمت دستگاهی می‌روند که وزن کمتری دارد؛ بنابراین، از این لحاظ تفاوتی وجود ندارد.

بخش پشتی و قاب هر دو گوشی سامسونگ گلکسی M33 و M23 از پلاستیک است. هیچ‌یک از تلفن‌های همراه مذکور از قابلیت ضد آب بودن پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل هم هنگامی که در معرض آب قرار می‌گیرید، باید مراقب باشید که تلفن شما آسیب نبیند. این گوشی‌ها در رنگ‌های آبی و سبز به بازار عرضه می‌شوند که شما می‌توانید هرکدام از آن‌ها را که بخواهید، خریداری کنید.

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ ؛ دو گوشی پرطرفدار سری M

 

یکی دیگر از موضوعاتی که در مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ باید به آن توجه کنید، حسگر اثر انگشت در این تلفن‌های همراه است. در هر دو دستگاه مذکور، این حسگر در دکمه هوم قرار دارد. همان طور که در مقایسه سامسونگ M23 با سامسونگ M33 مشاهده کردید، طراحی و ساخت این دو دستگاه تلفن تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارند.

عملکرد

همان طور که می‌دانید، عملکرد تلفن‌های هوشمند می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در استفاده بهینه از آن‌ها داشته باشد. به همین دلیل هم قبل از خرید هر نوع تلفن همراه، حتماً به عملکرد آن توجه داشته باشید. مهم‌ترین عامل مؤثر در عملکرد تلفن‌های همراه، پردازنده و تراشه آن‌ها است. به همین دلیل هم ما در مقایسه سامسونگ M23 با سامسونگ M33 به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

در این بررسی، مشاهده می‌کنیم که تراشه گوشی سامسونگ گلکسی M33 از نوع Exynos 1280 پنج نانومتری و گوشی سامسونگ گلکسی M23 هم از نوع کوالکام اسنپدراگون 750G هشت نانومتری است. پردازنده هشت هسته‌ای گلکسی M33 از معماری 2×2.4 GHz Cortex-A78 و 6×2.0 GHz Cortex-A55 و گلکسی M23 از معماری 2×2.2 GHz Kryo570 و 6×1.8 GHz Kryo570 بهره می‌برند.

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ

در این بخش از مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ ، هسته‌های پردازنده هر دو گوشی را جزئی‌تر بررسی می‌کنیم. هر دو گوشی سامسونگ گلکسی ام 23 و ام 33 از پردازنده هشت هسته‌ای برخوردار هستند. با این تفاوت که گوشی M33 دارای شش هسته ۲ گیگاهرتزی و دو هسته ۲.۴ گیگاهرتزی است. از سوی دیگر، گوشی سامسونگ گلکسی M23 دارای شش هسته ۱.۸ گیگاهرتزی و دو هسته ۲.۲ گیگاهرتزی است. در نهایت، خوب است بدانید که گرافیک گوشی ام 33 از نوع Mali-G68 و گرافیک گوشی ام 23 هم از نوع Adreno 619 است. مقایسه گلکسی M13 و گلکسی A23 سامسونگ هم می‌تواند برای شما مفید باشد. این دستگاه‌ها نسبت به محصولات دیگر سامسونگ، قدمت کمتری داشته و به‌تازگی وارد بازار شده‌اند.

رم و فضای ذخیره

از دیگر موضوعات پراهمیت در مقایسه سامسونگ M23 با سامسونگ M33 این است که به بررسی رم و فضای ذخیره این دو دستگاه تلفن بپردازیم. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند که بهترین بهره را از گوشی هوشمند خود ببرید و به همین دلیل هم بهتر است از کنار این فاکتور، به‌سادگی عبور نکنید. در این بررسی، مشاهده می‌کنیم که نوع حافظه این دو دستگاه تلفن LPDDR4X و هر دو به‌اندازه دو کانال هستند.

گوشی سامسونگ گلکسی ام 33 با رم ۶ و ۸ گیگابایت در بازار عرضه می‌شود. از سوی دیگر، گوشی سامسونگ گلکسی ام 23 با رم ۴ و 6 گیگابایت در بازار وجود دارد. این مسئله نشان می‌دهد که استفاده از گوشی سامسونگ گلکسی M33 بسیار راحت‌تر از سامسونگ گلکسی M23 است. به همین دلیل هم شما می‌توانید حتی بازی‌های سنگین را نیز روی آن نصب و اجرا کنید.

 

موضوع دیگری که در مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ به بررسی آن می‌پردازیم، فضای ذخیره این دو دستگاه تلفن است. فضای ذخیره هر دو تلفن‌های مذکور، مشابه و به‌اندازه ۱۲۸ گیگابایت است. فضای ذخیره گوشی M23 از نوع UFS 2.1 و گوشی M33 هم از نوع eMMC 5.1 است.

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ ؛ دو گوشی پرطرفدار سری M

همچنین شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه، فضای داخلی گوشی خود را افزایش دهید. این امر باعث می‌شود که فضای ذخیره هر دو گوشی ذکرشده تا بیشتر از ۱۰۲۴ گیگابایت در دسترس شما باشد. به کمک این قابلیت، شما می‌توانید تصاویر، ویدئوها و اپلیکیشن‌های فراوانی روی تلفن همراه خود نصب کنید.

نرم‌افزار

از دیگر موضوعات جالب‌توجه هنگام خرید یک تلفن همراه، نرم‌افزار آن است. به همین دلیل ما در این بررسی از تکراتو، نرم‌افزار گوشی‌های M33 سامسونگ M23 را موردبحث  قرار می‌دهیم. سیستم‌عامل هر دو گوشی هوشمند اندروید ۱۲ و رابط کاربری آنها One UI 4.1 است.

اگر می‌خواهید سری A و سری M سامسونگ را با یکدیگر مقایسه کنید، می‌توانید سری به مقایسه گلکسی A53 با گلکسی M53 سامسونگ بزنید.

باتری

شاید بسیاری از افرادی که قصد خرید یک گوشی تلفن جدید را دارند، تنها به ظاهر و نمایشگر آن توجه کنند. این در حالی است که برای داشتن یک خرید موفق و قابل‌اعتماد، باید حتماً به باتری تلفن توجه کرد. زیرا باتری تلفن یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های یک دستگاه دانست که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در استفاده بهینه از آن داشته باشد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره باتری این دو تلفن همراه کسب کنید، مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ زیر را مطالعه فرمایید.

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ

ظرفیت باتری این گوشی‌ها ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و از نوع لیتیوم پلیمری است. هیچ یک از این دو تلفن‌های سری M از شارژر بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند و همچنین باتری آن‌ها هم قابل جدا شدن نیست. به بیانی دیگر، باتری آن‌ها غیر قابل تعویض هستند.

ویژگی مثبت باتری این دو تلفن همراه این است که هر دو از قابلیت فست‌شارژ پشتیبانی می‌کنند. به دلیل شارژر سریع ۲۵ واتی آن‌ها، شما می‌توانید تلفن خود را در کم‌ترین زمان ممکن شارژ کنید. همان‌طور که در مقایسه گلکسی ام 23 با گلکسی ام 33 مشاهده کردیم، اگر باتری گوشی شما خوب باشد، می‌توانید از آن برای بازی‌های ویدئویی نیز استفاده کنید. درنتیجه، با پرداخت هزینه منطقی و مقرون‌به‌صرفه‌ای می‌توانید به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل شوید.

دوربین

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از افرادی که قصد خرید یک گوشی جدید و هوشمند را دارند، فقط به دوربین آن توجه می‌کنند. زیرا هرچه دوربین گوشی همراه شما بهتر باشد، بهتر می‌توانید از وقایع روزانه و لذت‌بخش خود عکس‌برداری کنید. این امر باعث می‌شود که بتوانید به‌راحتی خاطرات خود را ضبط نمایید. به همین دلیل، ما در این بخش از مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ به بررسی دوربین این دو تلفن همراه می‌پردازیم.

 

مهم‌ترین موضوعی که در این مقایسه به چشم می‌خورد، این است که تلفن همراه سامسونگ گلکسی M33 دارای ۴ دوربین و گلکسی M23 دارای سه دوربین است. این اولین چیزی است که هر خریدار هنگام مقایسه این دو تلفن همراه به آن توجه می‌شود.

دوربین اصلی (لنز واید) گوشی گلکسی M23 دارای کیفیت ۵۰ مگاپیکسل، فوکوس خودکار و دیافراگم ۱.۸ است. دوربین اولترا واید این دستگاه هم با کیفیت ۸ مگاپیکسل و پوشش ۱23 درجه، دارای دیافراگم ۲.۲ است. درنهایت، لنز ماکرو این دستگاه تلفن هم با کیفیت ۲ مگاپیکسل با دیافراگم ۲.۴ در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ ؛ دو گوشی پرطرفدار سری M

در این مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که دوربین اصلی، یعنی لنز واید M33، مشابه سامسونگ گلکسی ام 23 بوده و دارای کیفیت 50 مگاپیکسل، فوکوس خودکار با دیافراگم ۱.۸ عرضه می‌شود. این در حالی است که لنز اولترا واید در این دستگاه دارای کیفیت ۵ مگاپیکسل با دیافراگم ۲.۲، لنز ماکرو با کیفیت ۲ مگاپیکسل و دیافراگم ۲.۴ و لنز تشخیص عمق هم با کیفیت ۲ مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 تعبیه شده است.

هر دو گوشی از فلش LED برخوردارند و از عکاسی پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کنند. هر دو گوشی می‌توانند ویدیو‌های 4K و 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنند.

 

بعد از این‌که دوربین پشت گوشی‌های سامسونگ گلکسی M33 و گلکسی M23 را بررسی کردیم، وقت آن می‌رسد که نگاهی هم به دوربین سلفی این دو تلفن همراه بیندازیم. لازم به ذکر است که دوربین سلفی این دو دستگاه، مشابه و دارای کیفیت ۸ مگاپیکسل و وضوح تصویر ۲۴۴۸ × ۳۲۶۴ است. نوع سنسور این دو دوربین CMOS بوده و دیافراگم هر دوی آن‌ها نیز ۲.۲ است. همچنین خوب است بدانید که کیفیت ضبط ویدئو با استفاده از دوربین سلفی در هر دو تلفن همراه، ۱۰۸۰ پیکسل و Full HD است.

اسپیکر

از دیگر موضوعاتی که باید در مقایسه سامسونگ M23 با سامسونگ M33 به آن توجه داشته باشید، اسپیکر این دو دستگاه تلفن است. بلندگوی این تلفن‌ها از نوع مونو به همراه قابلیت Dolby Atmos است. همچنین هر دستگاه دارای جک هدفون هستند. خوب است بدانید که گوشی سامسونگ گلکسی ام 23 دارای رادیو FM است. این در حالی است که این ویژگی در گوشی سامسونگ گلکسی ام 33 وجود ندارد.

شبکه  و اتصالات

مسئله مهمی که در مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ به آن برمی‌خوریم، شبکه این دو دستگاه تلفن است. این گوشی‌ها از نصب دو سیم‌کارت از نوع نانو و اتصال شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تقریباً تمام ویژگی‌های مربوط به اتصالات گوشی‌های سامسونگ گلکسی ام 23 و گلکسی ام 33 یکسان هستند. برای مثال، نوع وای‌فای، بلوتوث، GPS و USB هر دو دستگاه کاملاً یکسان است و تفاوتی با یکدیگر ندارند. تنها موضوعی که در این حوزه مشاهده می‌شود، این است که گوشی سامسونگ گلکسی M33 از قابلیت NFC پشتیبانی می‌کند. درحالی‌که این موضوع درباره گوشی گلکسی M23 به مکان زندگی کاربر بستگی دارد.

کلام آخر

مقایسه گلکسی M23 و گلکسی M33 سامسونگ یکی از موضوعات جذابی است که ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی آن پرداختیم. همان طور که در ابتدای این مقاله هم گفتیم، این دستگاه تلفن قابلیت‌های زیادی دارند و به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه، افراد زیادی به خرید آن‌ها روی می‌آورند. پس اگر شما هم می‌خواهید با پرداخت هزینه‌ای منطقی و مقرون‌به‌صرفه از یک گوشی با قابلیت‌های بالا برخوردار شوید، تلفن‌های سامسونگ گلکسی M33 و M23 می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای شما باشند.

سؤالات متداول

گوشی سامسونگ گلکسی M33 بهتر است یا سامسونگ گلکسی M23؟

هر یک از گوشی‌های ذکرشده، دارای قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود هستند. اما به‌طورکلی، به نظر می‌رسد که گوشی سامسونگ گلکسی M33 از قابلیت‌های بیشتری برخوردار بوده و همچنین کاربران نیز از خرید آن رضایت بیشتری داشته‌اند.

گوشی سامسونگ گلکسی M23 دوربین بهتری دارد یا سامسونگ گلکسی M33؟

اگر مهم‌ترین عامل در خرید یک گوشی همراه برای شما دوربین آن است، به نظر می‌رسد که گوشی سامسونگ گلکسی M33 گزینه بهتری باشد. زیرا همان طور که گفتیم، این تلفن دوربین ماژول چهارگانه است.

برای مقایسه دو تلفن همراه، باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟

اگر شما قصد دارید دو تلفن هوشمند را با یکدیگر مقایسه کنید، بهتر است به موضوعاتی مانند نمایشگر، عملکرد، دوربین و باتری آن توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: nanoreview

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    من سالها طرفدار گوشیهای سامسونگ بودم تا اینکه چند روز قبل یک ۱م۳۳ خریدم و متوجه شدم شرکت سامسونگ شارژر را جداگانه میفروشه و در جعبه شارژر نیست.
    گذشته از داغ کردن گوشی نبود شارژر در پک فروش یک تصمیم یکطرفه از سامسونگ بنفع خودش هست که باعث شد آخرین خرید من از برند سامسونگ باشه و به هیچ کس هم پیشنهاد نکنم از سامسونگ استفاده کنند‌.
    با تشکر

    پاسخ

    گوشی m33 5g نسخه هند باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری دارد

    پاسخ