;
coinex

اسکوچیچ اخراج شد ؛ سرمربی جدید تیم ملی کیست؟

بعد از جنجال‌های فراوان، نهایتا اسکوچیچ اخراج شد تا حالا تیم ملی ایران کمتر از چندماه به جام ملی، بدون سرمربی باشد. اما جانشین اسکوچیچ کیست؟

گرچه هنوز قطعی نیست، اما شایعات مربوط به اخراج اسکوچیچ سرمربی تیم ملی و انتخاب جانشین او از همین حالا جدی شده و به نظر می‌رسد بعد از جلسه امروز اعضای کمیته فنی فدارسیون فوتبال ایران قطعی شود.

سایت فدارسیون فوتبال هم در این باره بیانیه‌ای صادر کرده و گفته که هنوز تصمیم دقیقی درباره ایجاد تغییر در کادر فنی اتخاد نشده است، اما نشست امروز کمیته فنی فدارسیون امروز عصر با حضور برخی از اعضای هیات رئیسه و با محوریت بررسی آخرین شرایط تیم ملی برگزار خواهد شد و تکلیف نهایی امروز مشخص می‌شود.

با وجود این، از همین حالا برخی رسانه‌ها شروع به گمانه‌زنی درباره جانشین احتمالی اسکوچیچ زده‌اند و در این میان بیشتر نام‌ها ایرانی است. گفته می‌شود برخی از مقامات بالادستی تمایلی به جانشینی اسکوچیچ با یک سرمربی خارجی ندارند و در نتیجه به احتمال زیاد جانشین اسکوچیچ یک ایرانی است.

بیشتر بخوانید: گروه بندی جام جهانی 2022 قطر [+جدول] ؛ تیم های گروه ایران کدامند؟

اسکوچیچ اخراج شد

اسکوچیچ اخراج شد ؛ سرمربی جدید تیم ملی کیست؟

سرمربی کروات تیم ملی که برای دیدار خانواده به کشورش رفته بود، امروز و با بالا گرفتن شایعات اخراجش به ایران بازگشته تا در جریان آخرین وضعیت قرارداد خود قرار بگیرد. قراردادی که به احتمال قریب به یقین به پایان خواهد رسید تا اسکوچیچ در موجی از موافقت‌ها و مخالفت‌ها، پست پرحاشیه خود در تیم ملی فوتبال ایران را ترک کند!

رخ دادن چنین اتفاقی به معنای جامه عمل پوشیدن به یک پیش‌بینی است که همیشه از دوران صدارت او بر فوتبال ایران مطرح بوده؛ اینکه اسکوچیچ به جام جهانی نخواهد رسید.

گرچه عملکرد اسکوچیچ در انتخابی جام جهانی، رکوردهای بسیار مثبتی برای تیم ملی ثبت کرد، اما یک شکست در دیدار دوستانه با الجزایر و جو منفی اردوی تیم ملی در قطر، نگرانی‌ها را به اوج رساند و نهایتا اسکوچیچ اخراج شد.

البته که مسئولان فوتبال ایران همواره و در اظهارنظرهای رسمی احتمال ابقای او را مطرح می‌کنند، اما به نظر اینبار با توصیه جدی بالادستی، این سرمربی قرار نیست در جای خود ماندگار باشد و در این شرایط او پشتیبان خاصی هم در این اوضاع نابسامان ندارد.

با در نظر گرفتن این واقعیت و با توجه به پررنگ شدن حواشی استوری بایکنان تیم ملی و به بیرون درز کردن محتوای جلساتی که پیرامون این موضوع برگزار شده و البته موج مخالفت با بازگشت بعضی از گزینه‌ها به نظر می‌رسد بسته نهایی و اتفاق بعدی حوزه تیم ملی حضور یک سرمربی ایرانی در تیم ملی خواهد بود.

شب گذشته و در برنامه‌ شب‌های فوتبالی که از شبکه ورزش پخش شد نیز، این رویکرد، یعنی انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی شدیدا تقویت شد تا فراتر از اخراج اسکوچیچ، انتخاب جانشین ایرانی برای او کاملا قطعی به نظر برسد. البته که در این میان برخی مهره‌های موثر طرفدار گزینه خارجی هستند.

در مجموع درباره دلیل اخراج اسکوچیچ باشد گفت که این سرمربی بیش از هر چیز قربانی شرایط نابسامان تیم ملی و بازی‌های تدارکاتی شد که خود او هیچ مسئولیتی در قبال آن نداشت. از سویی کارنامه ضعیف اسکوچیچ پیش از هدایت تیم ملی را نیز می‌توان دلیل اخراج اسکوچیچ قلمداد کرد، کسی که با وجود بردهای موثر در مسیر صعود به جام جهانی و نتایج قابل قبول، هیچ‌گاه نتوانست منتقدان خود را قانع کند و اولین شکست در تقابل با الجزایر موجبات نقدهای اساسی علیه او را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قهرمان جام جهانی 2022 قطر؛ چه تیم‌هایی شانس بیشتری دارند؟

جانشین اسکوچیچ

اسکوچیچ اخراج شد ؛ سرمربی جدید تیم ملی کیست؟

بعد از بحث از علت اخراج اسکوچیچ باید به بحث جانشین احتمالی اسکوچیچ برسیم. سرمربی بعدی تیم ملی همانطور که گفتیم به احتمال زیاد گزینه‌ای ایرانی است. تنها گزینه خارجی احتمالی هم برانکو ایوانکوویچ است که تجربه حضور در جام جهانی 2006 با تیم ملی ایران را دارد.

او در حال حاضر سرمربی تیم ملی عمان است و جدایی او از این تیم کمی بعید به نظر می رسد. از سویی رضا چلنگر، مترجم سابق برانکو در تیم ملی نیز روز گذشته گفته که هیچ پیشنهادی به این مربی کروات ارائه نشده و اساسا احتمال حضور او در تیم ملی به عنوان جانشین اسکوچیچ منتفی است.

کارلوس کی‌روش که در روز‌های اخیر به عنوان نزدیک‌ترین گزینه هدایت تیم ایران مطرح شده بود، هیچ جایی در پروژه تغییر سرمربی تیم ملی ندارد و مطرح شدن نام او یک بازی رسانه‌ای بود.

بیشتر بخوانید: عدم پخش بازی های جام جهانی از تلویزیون ایران ؛ برنامه صداوسیما برای جام جهانی چیست؟

گزینه‌های ایرانی

اما حالا که اسکوچیچ اخراج شد ، بحث گزینه‌های داخلی برای جانشینی او شدیدا داغ است. اولین و مهمترین گزینه به نظر علی دایی می‌رسد که سابقه هدایت تیم ملی را نیز دارد. او که سال‌ها است فعالیت جدی در عرضه فوتبال ندارد،‌ سابقه خوبی از هدایت تیم ملی ندارد و در نهایت بعد از شکست برابر عربستان در مقدماتی جام جهانی 2010 از هدایت ایران برکنار شد. گفته می‌شود دایی نیز پیشنهاد تیم ملی را رد کرده است.

اسکوچیچ اخراج شد ؛ سرمربی جدید تیم ملی کیست؟

گزینه دومی که نامش شدیدا اطراف تیم ملی شنیده می‌شود نیز، امیر قلعه نویی سرمربی فعلی گل گهر سیرجان است. او نیز مانند دایی یک دوره ناموفق هدایت تیم ملی را در کارنامه دارد. او در سال 2007 با تیم ملی به عنوان سرمربی در جام ملت‌های آسیا حاضر شد اما نتوانست نتیجه خوبی کسب کند.

گزینه آخر هدایت تیم ملی نیز جواد نکونام، سرمربی خوش‌فکر و خوش‌آتیه فولاد خوزستان و رکورددار بازی ملی در ایران است. او که چندی پیش هدایت استقلال را رد کرد، سابقه حضور در کادر فنی کارلوس کیروش را در کارنامه دارد. گرچه باشگاه فولاد خوزستان موافقت خود با حضور نکونام به عنوان سرمربی در تیم ملی را اعلام کرده است، اما به نظر می‌رسد که او شانس کمی برای این جایگاه داشته باشد. در هر حال و در حال حاضر جلسه بررسی سرمربی تیم ملی فوتبال در حال برگزاری است و به نظر می‌رسد در روز‌های آینده خبر برکناری اسکوچیچ منتشر خواهد شد.

از دیگر نام‌های مطرح شده حول و وش نیمکت تیم ملی نیز می‌توان به یحیی گل محمدی و حتی فرهاد مجیدی اشاره کرد که در هر دو مورد بسیار بعید به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ اخراج شد و حالا تیم ملی بدون سرمربی است! نظر شما درباره وضعیت تیم ملی در آستانه جام جهانی چیست؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    نامردی کردن در حقش، تیم ایران رو به جام جهانی رسونده حالا این جوری جوابش رو دادن!

    پاسخ