;
coinex

افزایش شمار فوتی های کرونا ؛ دز یادآور واکسن کرونا الزامی است

با اعلام وزارت بهداشت و با توجه به افزایش شمار فوتی های کرونا و مراجعات سرپایی به مراکز درمانی، دز یادآور واکسن کرونا از امروز الزامی است.

با اعلام وزارت بهداشت در شبنه روز گذشته، 2 هزار و 375 نفر مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شده‌اند و متاستفانه از این تعداد 10 نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: جهش های جدید کرونا مسری تر از قبل و مقاوم در برابر واکسن

افزایش شمار فوتی های کرونا

بنابر اطلاعات رسمی، از دیروز تا امروز 19 تیر 1401، 2375 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده که 296 نفر از آن‌ها بستری شده‌اند. مجموع بیماران کرونا در کشور با این آمار به 7 میلیون و 249 هزار و 976 نفر رسیده است.

افزایش شمار فوتی های کرونا ؛ دز یادآور واکسن کرونا الزامی است

در طول 24 ساعت اخیر، 10 بیمار مبتلا به کرونا نیز جان خود را از دست داده‌‌اند و مجموع جانباختگان نیز به 141 هزار و 439 نفر رسیده است. خوشبختانه تا این لحظه، 7 میلیون و 64 هزار و 673 نفر از بیماران، بهبود یافته‌ و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

در حال حاضر 4 شهرستان کشور در وضعیت قرمز، 14 شهرستان در وضعیت نارنجی، 142 شهرستان در وضعیت زرد و 288 در وضعیت آبی قرار دارند.

تا این لحظه همچنین 64 میلیون و 676 هزار و 291 نفر دز اول، 58 میلیون و 33 هزار و 127 نفر دز دوم و 28 میلیون و 889 هزار و 889 نفر نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. مجموع واکسن تزریق شده نیز به 150 میلیون و 599 هزار و 317 دز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اوج گیری کرونا در ایران ؛ خطر واریانت‌های BA4 و BA5 جدی‌تر از همیشه

افزایش مراجعات به مراکز درمانی

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران نیز با اشاره به افزایش شمار مراجعات کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی تهران، نسبت به احتمال بروز موج‌های جدید کرونا در کشور هشدار داده و گفته که هر فردی که شش ماه از آخرین واکسن دریافتی او می‌گذرد باید نسبت به دریافت دوز یادآور اقدام کند.

او ادامه داد که تفاوتی ندارد که این 6 ماه از دوز سوم گذشته یا دوز چهارم، در هر حال باید نسبت به دریافت دوز یادآور اقدام کنید. آقای زالی درباره آمار واکسن دریافتی در شهر تهران نیز گفت:

مجموع کسانی که در استان تهران تا کنون واکسن کرونا دریافت کرده‌اند ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است، که ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از آن ها دز اول را دریافت کرده و ۹ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر دز دوم و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دز سوم و ۴۵ هزار نفر نیز دز چهارم و برخی گروه‌های خاص که تعداد آن‌ها به ۵۸۲ نفر می‌رسد، دز پنجم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

زالی گفته که افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند از جمله افراد مسن،‌ افرادی با سابقه بیماری زمینه‌ای، کادر بهداشت و درمان و اساسا افرادی که شش ماه از آخرین دز واکسن‌ آ«‌ها می‌گذرد در اولویت دریافت واکسن هستند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره افزایش شمار فوتی های کرونا چیست؟ نظراتتان را با ما و کاربران تکراتو در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر