;
coinex

منشا حیات زمینی در آسمان‌ها کشف شد ؛ بلوک‌های RNA انسان در بخش‌هایی از کهکشان راه شیری

کشف منشا حیات زمینی در کهکشان راه‌شیری بار دیگر این تئوری را که، حیات زمینی از جایی در کهکشان راه شیری به زمین رسیده، تقویت کرده است.

بلوک‌ های سازنده RNA حیات که تاثیر زیادی در نظریه‌های مربوط به آغاز حیات در زمین دارند، در ابری نزدیک مرکز کهکشان راه شیری شناسایی شده‌اند. حال دانشمندان امیدوارند بتوانند اطلاعاتی درمورد زندگی در سایر سیارات نیز به دست بیاورند.

بلوک‌ های سازنده RNA که عملکردی مشابه با DNA دارند در تمام سلول‌های زنده حضور دارند. پژوهشگران بین‌المللی این بلوک‌های سازنده را در یک ابر مولکولی به نام G+0.693-0.027 کشف کرده‌اند. نظریه RNA می‌گوید نیتریل‌ها توانایی ایجاد مولکول های مهمی را دارند. این مولکول‌ها که RNA هستند منشاء حیات در آغاز جهان به شمار می‌روند. اثبات این موضوع که آیا این مولکول نقشی در پیدایش آغاز حیات در جهان داشته است یا خیر کار دشواری است.

بیشتر بخوانید: درمان پیری با مدفوع ؛ اکسیر جوانی با پیوند مدفوع انسان

کشف منشا حیات زمینی در کهکشان راه شیری

چیزی که دانشمندان موفق به کشف آن شده‌اند در واقع گروهی از مولکول‌های آلی به نام نیتریل است. نیتریل‌ها تشکیل‌دهنده بلوک‌های سازنده RNA هستند و به احتمال زیاد نقش بسزایی در آغاز ایجاد جهان داشته‌اند.

به گفته پژوهشگران ایجاد بلوک‌های RNA توسط نیتریل‌ها یک عمل شیمیایی است. این موضوع بیانگر این است که علم شیمی می‌تواند در ورای زمین و قلب کهکشان و میان ستاره‌ها نیز رخ بدهد.

با گذشت قرن‌ها از پیدایش حیات بر روی زمین و کشف بسیاری از رموز جهان، هنوز سوالات زیادی در مورد آغاز پیدایش جهان وجود دارد که پاسخی برای آنها نداریم. به گفته محققان شاید با کشف این بلوک‌های سازنده بتوانیم بفهمیم آغاز حیاتی که 700 میلیون سال پس از پیدایش زمین ایجاد شده چگونه بوده است و بلوک‌های سازنده چه نقشی در این فرآیند داشته‌اند. نتایج این تحقیقات در قالب مقاله ای در مجله علمی Frontiers in Astronomy and  Space Sciences  منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره کشف نشانه‌هایی از منشا حیات زمینی در کهکشان راه شیری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر