;
coinex

ایلان ماسک: توییتر در دادگاه مجبور می‌شود جزییات بات‌ها را اعلام کند

پس از لغو قرارداد 44 میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک حال خبر از تصمیم مدیران توییتر برای شکایت از ایلان ماسک و دریافت غرامت رسیده است.

ایلان ماسک که یکی از برترین مدیران دنیا و ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود، چندی پیش اعلام کرد که قصد خرید توییتر را دارد. این قرارداد اما حالا به دلیل وجود بات‌ها و اکانت‌های فیک از سمت ایلان ماسک لغو شده است. با لغو این قراداد بار دیگر طوفان توییتری در این شبکه اجتماعی ایجاد شده است.

در واکنش به این شرایط مدیران توییتر اعلام کرده‌اند که علیه ماسک اقدامات قانونی انجام خواهند داد و از کارمندان خود خواسته‌اند که از جزئیات این معامله، توییتی منتشر نکنند.

بیشتر بخوانید: شکایت توییتر از ماسک به‌دلیل پس گرفتن پیشنهاد خرید توییتر؛ در دادگاه می‌بینمت!

واکتش ایلان ماسک به شکایت توییتر

پیشنهاد خرید توئیتر به مبلغ 44 میلیارد دلار در اردیبهشت ماه امسال توسط ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان مطرح شد اما قرارداد بین این دو شخص حقیقی و حقوقی به دلیل تعداد کاربران فیک و بات‌های این شبکه اجتماعی متوقف شد.

داستان این اختلاف از آنجایی پررنگ می‌شود که با انتشار خبر شکایت مدیران این شرکت علیه ایلان ماسک، او در توییت جدیدش به احتمال اقدام قانونی مدیران توییتر واکنش نشان داد. ایلان ماسک در اکانت خود این میم را منتشر کرده که ما متن آن را ترجمه کرده‌ایم.

ایلان ماسک: توییتر در دادگاه مجبور می‌شود جزییات بات‌ها را اعلام کند

در زمان اخذ قرارداد بین ایلان ماسک و توییتر مدیران این شرکت ادعا کردند که تنها 5 درصد از کاربران این پلتفرم اجتماعی فیک هستند و اکانت جعلی دارند، این در حالی است که طبق بررسی تیم حقوقی ماسک، تعداد اکانت‌های فیک بالاتر برآورد شد و بر همین مبنا، ماسک خواستار اعلام دقیق آمار از سوی این شرکت شد.

ماسک و تیم حقوقی‌اش اعلام کرده بودند تا زمانی که تعداد دقیق اکانت‌های فیک مشخص نشود، معامله ادامه پیدا نخواهد کرد. توییتر هنوز اقدام به انتشار تعداد واقعی بات‌ها و اکانت‌های فیک نکرده در صورتی که ماسک معتقد است، تعداد این بات‌ها نزدیک 20 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی را تشکیل می‌دهد.

توییتر نیز اعلام کرد که عدد مربوط به بات‌ها ممکن است از رقم گفته شده، بیشتر باشد و به‌طور مداوم کارکنان این شرکت در تلاش‌اند تا با دقت بیشتری به شناسایی حساب‌های کاربری جعلی بپردازند، البته ایلان ماسک نیز مدرکی برای اثبات حرف‌هایش رو نکرده و صرفا به اعلام رقم و عدد پرداخته است.

جریمه 1 میلیاردی برای فسخ قرارداد در کمین ایلان ماسک

فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری ممکن است ایلان ماسک را مجبور به پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری کند این در حالی است که هر دو طرف در زمان قرارداد اعلام کردند، در صورت انصراف به هر دلیلی، یک میلیارد دلار هزینه فسخ یا جریمه را پرداخت می‌کنند.

ایلان ماسک
توییت جنجالی

توییتر که به صورت جدی به دنبال شکایت از ثروتمندترین فرد جهان است، شرکت حقوقی‌ای را به تازگی استخدام کرده تا بتواند روند شکایت در دادگاه را مجدانه پیگری کند. این شرکت قرص سمی نام دارد.

همچنین ایلان مطرح کرده است که در صورتی که نتواند بودجه مورد نیاز برای خرید این پلتفرم اجتماعی را تامین کند، جریمه واصله را پرداخت خواهد کرد. توییتر نیز موافقت کرده تا در صورت یافتن خریدار جدید یا در صورتی که هیئت‌ مدیره به انصراف و فسخ قرارداد رای دهند، جریمه را به ماسک پرداخت کند.

مدیر عامل تسلا که بارها از طریق توییتر خبرساز می‌شود و با توییت‌هایش جنجال به پا می‌کند، چندی پیش نیز در توییتی اعلام کرد که به دنبال فراهم‌سازی سرمایه لازم برای خصوصی‌سازی شرکت تسلا است که باعث واکنش شدید سازمان بورس آمریکا شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره توییت ایلان ماسک و جنجال به پا شده چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر