;
coinex

انفجار بوستر موشک استارشیپ برنامه‌های اسپیس ایکس را به هم ریخت [+ویدیو]

در شرایطی که ایلان ماسک امیدوار به استفاده از موشک استارشیپ در تابستان پیش رو بود، انفجار بوستر موشک استارشیپ همه برنامه‌های او را به هم ریخته است.

انفجار سوپر هوی بوستر 7 در جریان یکی از آزمایش‌هی اسپیس ایکس ممکن است برنامه‌های ایلان ماسک برای پرتاب موشک استارشیب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

بیشتر بخوانید: نخستین تصویر تمام رنگی تلسکوپ جیمز وب منتشر شد ؛ آغاز یک رویا

انفجار بوستر موشک استارشیپ

اسپیس ایکس در حال برنامه‌ریزی برای پرتاب مداری موشک استارشیپ است و پیش از این نیز گفته شده بود که احتمالا این پرتاب برای ماه ژوئیه انجام خواهد شد. اما حالا انفجار تقویب کننده سوپر هوی این موشک در آزمایش‌های اولیه در تاسیسات بوکا چیکا واقع در تگزاس، ممکن است برنامه‌های اسپیس ایکس را به هم ریخته باشد. ویدیو این اتفاق را در ادامه مشاهده می‌کنید:

این اتفاق حوالی ساعت 1:50 صبح امروز به وقت ایران رخ داد و هنوز اطلاعات خاصی درباره علل احتمالی وقوع آن و یا صدمات آن منتشر نشده است.

ویدیو جدید نشان می‌دهد که بعد از انفجار، آتش در کنار موشک اوج می‌گیرد و به خوبی شعله‌های آتش و دود در محل حادثه و سکوی پرتاب موشک دیده می‌شود.

در حال حاضر هنوز هیچ واکنش رسمی از سوی اسپیس ایکس به سوالات رسانه‌ها ارائه نشده است، اما بنابر تصاویر و ویدیوها، بوستر جدید این کمپانی با انفجار خود موشک استارشیپ را در هاله‌ای از آتش قرار داده است.

غیرمنتظره بودن انفجار از این جهت است که در آزمایشی که در حال انجام بود، آخرین حادثه ممکن بروز چنین انفجاری بود. در حال حاضر به نظر می‌رسد در جریان آزمایش Super Heavy Booster 7 در تاسیسات بوکا چیکا، معروف به Starbase رخ داده باشد. نمونه اولیه بوستر با 33 موتور رپتور در اواخر ژوئن به محل پرتاب رسید. ایلان ماسک امیدوار است پرواز آزمایشی مداری این سیستم در ماه میلادی جاری انجام شود اما با این حادثه بعید است همه چیز به خوبی یش برود.

به احتمال زیاد بوستر 7 حین آزمایش آسیب‌های مهمی دیده است و نیاز به تعمیراتی دارد. در حال حاضر اسپیس ایکس در حال بررسی علل وقوع حادثه است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما کاربران تکراتو درباره انفجار بوستر موشک استارشیپ چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر