;
coinex

نسخه بتای عمومی iOS 16 و iPadOS 16 منتشر شد

اپل اولین نسخه بتای عمومی iOS 16 و iPadOS 16 را در دسترس کاربرانش قرار می‌دهد. ماه گذشته بود که اپل در رویداد WWDC 2022، نسخه جدید سیستم عامل iOS و iPad OS را معرفی کرد. از آن زمان تاکنون، نسخه‌هایی از آن را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده است.

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل از امروز، نسخه بتای عمومی iOS 16 و iPadOS 16 را منتشر کرده است. بنابراین، اگر آیفون یا آیپد سازگار با نسخه جدید سیستم‌عامل‌ها را دارید، می‌توانید در برنامه بتای عمومی عضو شوید و اولین نسخه را به‌صورت آپدیت OTA دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: iOS 16 قابلیت حذف CAPTCHA در برخی وب سایت ها را به کاربران ارائه می‌دهد

انتشار نسخه بتای عمومی iOS 16 و iPadOS 16

بعد از عضویت در برنامه‌های بتای اپل، نسخه‌های بتای عمومی بعدی را نیز به صورت آپدیت نرم‌افزاری دریافت خواهید کرد. نسخه نهایی این سیستم‌عامل‌ها در پاییز امسال عرضه می‌شود و تا آن زمان، می‌توانید از نسخه‌های بتا بهره‌مند شوید.

نسخه بتای عمومی iOS 16 و iPadOS 16 منتشر شد

همان‌طور که گفتیم، این اولین نسخه بتای عمومی iOS 16 و iPad OS 16 است و نباید انتظار داشت که بی عیب و نقص باشد. قطعا در این نسخه باگ‌هایی وجود دارد؛ بنابراین سعی کنید که این نسخه را در گوشی یا آیپد اصلی خود نصب نکنید.

ویژگی‌های 16iOS

لاک اسکرین در iOS 16، قابلیت شخصی‌سازی با وال‌پیپرها، ساعت‌ها و ویجت‌های مختلف را دارد. نوتیفیکیشن‌ها هم از سمت پایین نمایش داده می‌شوند. این نسخه از چندین لاک اسکرین پشتیبانی می‌کند و می‌توان آن را به مود‌های Focus متصل کرد.

اپلیکیشن Messages هم آپدیت‌هایی را دریافت کرده که از جمله آنها می‌توان به پشتیبانی از قابلیت ادیت، حذف و علامت‌گذاری پیام‌‌ها به حالت خوانده شده اشاره کرد. SharePlay نیز دیگر به FaceTime محدود نیست و شما می‌توانید از اپلیکیشن Messages برای برقراری ارتباط با افرادی استفاده کنید که با آنها دوستان مشترک دارید.

درباره آپدیت‌های FaceTime هم باید گفت که کاربر در نسخه جدید سیستم‌عامل می‌تواند تماس‌ها را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کند. ویژگی دیگر iOS 16 این است که اپلیکیشن Health می‌تواند روی مصرف داروهای شما نظارت داشته باشد؛ البته اگر دوست داشته باشید.

ویژگی‌های جالبی در نسخه بتای عمومی iOS 16 و iPadOS 16 قرار گرفته که هیجان شما برای دریافت نسخه جدید را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اولین نسخه بتای عمومی iOS 16 و iPadOS 16 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر