;
coinex

لیست سفید اینترنت امن نهایی شد و در دسترس اپراتورها قرار گرفت

وزارت ارتباطات از نهایی شدن لیست سفید اینترنت امن برای کودکان و نوجوانان خبر داده و اعلام کرد که این لیست در اختیار اپراتورها و سرویس‌دهنده‌های اینترنت قرار گرفته است.

به گفته سخنگوی وزارت ارتباطات، سرویس اینترنت امن برای کودکان و نوجوانان تا 2 هفته آینده فعال می‌شود.

جزییات لیست سفید اینترنت امن

مهدی سالم، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جزییات لیست سفید اینترنت امن توضیح داد: قابلیتی برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده که اگر بخواهند بخش‌هایی به این لیست اضافه یا کم شود، می‌توانند آن را در سامانه‌های تعبیه شده، ‌اعلام کنند. پیام‌ها رسیدگی می‌شود و در صورتی که درخواست آنها برای همه مناسب باشد، به لیست اضافه می‌شود؛ در غیر اینصورت، پدر و مادر می‌توانند دسترسی را برای فرزند خود باز کنند.

لیست سفید اینترنت امن نهایی شد و در دسترس اپراتورها قرار گرفت

مهدی سالم اعلام کرده که این لیست توسط متخصصان حوزه امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است. او همچنین درباره نحوه فعال‌سازی اینترنت امن کودکان و نوجوانان توضیح داد: «این قابلیت بر روی دستگاه مودم وجود دارد و می‌توان اینترنت کودک را فعال کرد. همچنین افرادی که می‌خواهند این نوع اینترنت را روی کامپیوتر استفاده کنند، اپلیکیشن‌های خصوصی برای این منظور تعریف و تعبیه شده است. زمانی که افراد وارد این اپ می‌شوند و آن را فعال می‌کنند، یک سیستم امن در اختیار فرزندانشان قرار می‌دهند تا وی‌پی‌ان‌ها در این حالت بسته می‌شوند و دسترسی به سایت‌های نامناسب گرفته می‌شود. خانواده‌ها هر که بخواهند می‌توانند از این اپلیکیشن خارج شوند.»

مهدی سالم در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که سیم‌کارت‌های کودک از گذشته وجود داشتند و در حال حاضر هم در دسترس هستند؛ علاوه‌براین، نسخه اندرویدی اینترنت کودکان و نوجوانان هم آماده شده که تا یک یا دو هفته آینده در حضور مسئولان مربوطه، رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لیست سفید اینترنت امن کودکان و نوجوانان چیست؟ آیا این طرح زمینه‌ای است برای اجرای طرح صیانت؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر