;
coinex

نکات مهم در اجرای دیوار سبز در طراحی بالکن سبز

نکات مهم در اجرای دیوار سبز در طراحی بالکن سبز ؛ گسترش زندگی شهرنشینی و افزایش ساخت‌وساز باعث شده که فضای کمتری برای ایجاد سرسبزی و کاشت گیاهان در محیط‌های شهری باقی بماند.

بر همین اساس، بهترین کار این است که از هر فضای کوچک و بزرگی که در محیط زندگی و کارمان در اختیار داریم، برای ایجاد فضای سبز استفاده کنیم. یکی از بهترین فضاها برای ایجاد سرسبزی، بالکن است که فرصتی را برای اجرای گرین وال فراهم می‌کند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که دیوار سبز بالکن چیست و چه مزایایی دارد. علاوه‌براین، به نکات مهم درباره اجرای گرین وال نیز اشاره می‌کنیم.

دیوار سبز یا گرین وال سازه‌ای عمودی است که بستری را برای کاشت گیاهان فراهم می‌کند. گیاهانی که در بستر دیوار سبز زنده کاشته می‌شوند، قابلیت رشد دارند. اجرای گرین وال در هر فضایی امکان‌پذیر است و هیچ محدودیتی از لحاظ اجرای سازه و فضا وجود ندارد. برای انتخاب بهترین نوع دیوار سبز و اجرای صحیح آن، بهتر است از خدمات و مشاوره تیم‌های حرفه‌ای کمک بگیرید تا از آسیب‌های احتمالی به دیوار اصلی بنا، جلوگیری شود. اما دیوار سبز بالکن چیست و چه نکاتی را باید برای اجرای آن رعایت کرد؟

دیوار سبز بالکن چیست

در جواب سوال دیوار سبز بالکن چیست ، باید بگوییم که تفاوت خاصی با سایر دیوارهای سبز ندارد؛ یعنی همان سازه دیوار سبز روی یکی از دیوارهای بالکن اجرا می‌شود و بستری را برای کاشت گیاهان فراهم می‌کند. بستر مناسب برای کاشت گیاهان، روی این سازه عمودی قرار می‌گیرد. گیاهانی که در این بسترها کاشته می‌شوند، قابلیت رشد دارند و بدیهی است که باید از آنها نگهداری کرد تا به رشد خود ادامه دهند و جلوه زیبای دیوار سبز را حفظ کنند.

نکات مهم در اجرای دیوار سبز در طراحی بالکن سبز

طراحی دیوار سبز در بالکن، سبک زندگی شما را تغییر خواهد داد. با کمک این ایده، دیگر برای تنفس هوای آزاد، نیازی نیست از منزل خارج شوید، کافیست سری به بالکن منزل‌تان بزنید. در همه آپارتمان‌ها، معمولا یک بالکن کوچک یا بزرگ وجود دارد. با تکنیک دیوار سبز در بالکن می‌توانید تغییرات بزرگی در بالکن خود ایجاد کنید.

یادتان باشد که هنگام اجرای گرین وال در بالکن، به شرایط آب و هوایی منطقه دقت کنید. دیوار سبز باید متناسب با شرایط اقلیمی منطقه انتخاب شود؛ در غیر این صورت، گیاهان به‌درستی رشد نمی‌کنند و گرین وال شما، جلوه زیبایی نخواهد داشت. با این اوصاف، بهتر است از مشاوره تیم‌های تخصصی طراحی و اجرای دیوار سبز کمک بگیرید تا از همان مراحل اولیه طراحی تا نحوه نگهداری گیاهان، در کنار شما باشند و آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

مزایا و تاثیر گرین وال بالکن

از مزایای دیوار سبز بالکن می‌توان به کاهش دمای محیط اشاره کرد. با نصب این گیاهان در بالکن، دمای بالکن و منزل کاهش می‌یابد. این ویژگی در فصل گرم تابستان، اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین گرین وال بالکن، هوای آن محیط را به خوبی تصفیه می‌کند و باعث بهبود عملکرد تنفس می‎شود.

دیوارهای سبز نوعی عایق صوتی نیز به شمار می‌آیند و در شهرهای بزرگ عملکرد بسیار خوبی دارند. با نصب دیوار سبز در بالکن، می‌توانید به ارزش بنای خود را افزایش دهید. همچنین با کمک دیوار سبز، رطوبت داخلی ساختمان نیز متعادل می‌شود.

از دیگر مزایای x می‌توان به کاهش استرس اشاره کرد. مطالعات نشان می‌دهند که مشاهده کردن گیاهان به مدت 3 تا 5 دقیقه، باعث بهبود عملکرد فشار خون، تنش عضلانی، فعالیت مغزی و فعالیت قلبی می‌شود.

نکات مهم در اجرای دیوار سبز در طراحی بالکن سبز

گیاهان پیشنهادی برای دیوار سبز در بالکن

گیاهان باید بر اساس شرایط آب و هوایی انتخاب شوند. مثلا در مناطق گرم و خشک می‌توان از انواع ساکولنت‌ها استفاده کرد. این گیاهان تحملِ گرمای زیاد و کم‌آبی را دارند. برای تصفیه هوا و رفع سموم محیط اطراف، گیاهانی مانند اسپاتی فیلوم، برگ انجیری، فیلودندرون اسکاندس، گل گندمی و پتوس را انتخاب کنید.

انواع دیوار سبز بالکن چیست

سازه دیوار سبز به‌طورکلی به سه دسته تقسیم می‌شود؛ کابلی، فلاورباکس و نمدی. هرکدام از این سازه‌ها را می‌توان با بستر خاک، نیمه هیدروپونیک و تمام هیدروپونیک طراحی و اجرا کرد. روش آبیاری و کوددهی این سازه‌ها هم به سه روش دستی، نیمه اتوماتیک و هوشمند انجام می‌شود.

در دیوارهای نمدی از نمد به عنوان بستر استفاده می‎شود. نمدها به صورت جیب‌هایی طراحی می‌شوند که هم می‌توانند جدا از هم باشند و هم متصل. در این روش، نمدها به صورت دو لایه‌ای هستند. در واقع گیاه در بین لایه‌های نمدی قرار می‌گیرند. جنس این لایه‌ها از الیاف پلیمری بازیافتی خواهد بود.

در دیوارهای سبز کابلی، گیاهان در فلاورباکس‌ها کشت می‌شوند. گیاهان مناسب برای دیوار سبز کابلی، از انواع گیاهان رونده هستند که روی کابل‌ها هدایت می‌شوند و به مرور زمان، سطح کابل‌ها را می‌پوشانند. فضای رشد گیاهان بر روی دیوار، به دو صورت خطی و شبکه‌ای با کمک کابل با جنس فولاد ضدزنگ، فلزی یا نایلونی به هم وصل می‎شوند. دیوار سبز کابلی به علت جایگیری فضای کمتر در تراس، محبوبیت بیشتری دارد. همچنین میزان رشد گیاهان در دیوار کابلی بسیار زیاد است.

نکات مهم در اجرای دیوار سبز در طراحی بالکن سبز

در دیوار سبز هیدروپونیک، از خاک به عنوان بستر گیاهان، استفاده نمی‎شود. در این روش املاح معدنی از طریق محلول‌ها به آب ریخته می‎شوند و ریشه گیاهان از این طریق رشد می‌کنند.

سیستم هوشمند در اجرای گرین وال نیز روی همه سازه‌های دیوار سبز قابل اجراست و به شما اجازه می‌دهد که آبیاری، کوددهی و حتی نورپردازی و مه‌پاشی را نیز از راه دور کنترل کنید. همچنین در سیستم هوشمند، سنسورهای مختلف مانند دماسنج و رطوبت سنج نیز وجود دارد. در این روش، مرحله آبیاری به صورت از قبل برنامه ریزی شده، انجام می‎شود.

نکات مهم درباره دیوار سبز در طراحی بالکن سبز

اگر از دیوار سبز در طراحی بالکن سبز استفاده کرده‌اید، باید به نکاتی توجه داشته باشید. در ادامه به تشریح این نکات می‌پردازیم.

یکی از نکات مهمی که در هنگام پیاده‌سازی دیوار سبز در بالکن باید به آن دقت کنید، تغییر فصل است. مراقبت از گیاهان در فصل تابستان و زمستان متفاوت است. در فصل زمستان خیلی از گیاهان، حساس‌تر می‎شوند و اگر مراقبت به درستی انجام نگیرد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد خواهد شد.

نکات مهم در اجرای دیوار سبز در طراحی بالکن سبز

از دیگر نکات مهم، دقت به مرحله آبیاری گیاهانی است که روی دیوار سبز قرار گرفته‌اند. مرحله آبیاری باید به صورت مداوم از لحاظ املاح، بررسی شود. زمان آبیاری نیز موضوع بسیار مهمی است. باید به صورت منظم مرحله آبیاری را انجام دهید.

حتما می‌دانید که همه گیاهان، در معرض خطر آفات قرار دارند. امکان حمله این آفات به دیوار سبز نیز وجود دارد. برای مقابله با این آفات، باید از مقدار بسیاری کمی مواد شیمیایی استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که نمی‎توانید این کار را خودسرانه انجام دهید و باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

تعیین عمر دیوار سبز کار ساده‌ای نیست؛ اما اگر سازه دیوار سبز با رعایت استانداردها اجرا شود و اصول نگهداری گیاهان نیز رعایت شود، این سازه‌ها می‌توانند تا مدت‌های طولانی، یا حتی 25 سال عمر کنند.

اجرای گرین وال

همانطور که در بالا اشاره کردیم، دیوار سبز مزایای بسیاری دارد و می‌توانید محیطی را برای آرامش ایجاد کند. گرین وال یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ایده‌ها برای ایجاد فضای سبز است که در کنار مزایای مختلفی که دارد، ارزش ساختمان را نیز افزایش می‌دهد. اجرای بام سبز در بالکن، یکی از بهترین روش‌ها برای آرام کردن ذهن از شلوغی‌های زندگی شهری است و از آنجایی که این فضای سرسبز در بالکن قرار دارد، دسترسی به آن بسیار ساده است. اگر به این نوع از طراحی‌های سبز علاقه دارید،‌ می‌توانید از خدمات مهندسی و مشاوره‌ مجموعه اسپینگر بهره‌مند شوید. اسپینگر از مراحل اولیه طراحی گرفته تا محاسبات مهندسی و اجرای نهایی همراه شماست و انواع سازه‌های روف گاردن و دیوار سبز را با بالاترین استانداردهای روز اجرا می‌کند. این مجموعه همچنین خدماتی مثل مشاوره را نیز به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های زیر، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

  • تلفن تماس: 86091394 – 021
  • تلفن همراه: 0956541 – 0912

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر