;
coinex

آمریکا برای حذف هوآوی از شبکه اینترنتی خود به بودجه کلانی نیاز دارد!

مشکلات دولتمردان آمریکایی با کمپانی هوآوی و دیگر شرکت‌های چینی چیز جدیدی نیست. اما آمریکا برای حذف هوآوی از شبکه اینترنتی خود به بودجه کلانی نیاز دارد!

غول فناوری چینی؛ کمپانی هوآوی، در چند سال اخیر کانون بحث‌های متعددی بوده است. طبق اخبار دولت ایالات متحده به شدت خواستار حذف هوآوی از شبکه اینترنتی آمریکا است اما در این راه با چالش‌های مهمی روبرو است.

رگولاتور مخابرات ایالات متحده، روز جمعه به کنگره اعلام کرد که به 3 میلیارد دلار بودجه برای حذف هوآوی از شبکه اینترنتی آمریکا نیاز دارد. اما به نظر می‎‌رسد برای فراهم شدن امکان حذف کامل Huawei و ZTE از شبکه های ایالات متحده، این هزینه برای آمریکا به 4.9 میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هواوی 2021

آیا حذف هوآوی از شبکه اینترنتی آمریکا امکان پذیر است؟

مدتی هست که شایعه شده هواوی و ZTE داده‌های کاربران آمریکایی را جمع آوری می‌کنند و به دولت چین می‌فروشند. هرچند صدق و کذب این موضوع هنوز نامعلوم است، اما دولت ایالات متحده تا کنون نتوانسته مدرکی دال بر این قضیه ارائه کند.

با این وجود، دولت ترامپ هواوی را تحریم کرد و به این شرکت اجازه نداد تا از خدمات شرکت‌های آمریکایی نظیر گوگل استفاده کند. در نتیجه کمپانی‌های دیگر نیز نتوانستند با این کمپانی داد و ستد داشته باشند. این اقدامات موجب آن شد که آینده هواوی بسیار تیره گردد. تا حدی که  این کمپانی مجبور شد برند زیرمجموعه خودش یعنی آنر را بفروشد و در بازار موبایل موقعیت برتر خود را از دست بدهد.

حذف هوآوی از شبکه اینترنتی

حالا دوباره ایالات متحده خواستار حذف شرکت‌های HUAWEI و ZTE از شبکه ارتباطی خود شده است. در همین راستا کنگره ایالات متحده در سال 2019 لایحه‌ای را تصویب کرد که در آن کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ملزم شد تا اپراتورهای مخابراتی ایالات متحده را که یارانه‌های فدرال دریافت می‌کنند مجبور به همکاری کند.

بر اساس این لایحه، شبکه‌های تجهیزات مخابراتی چینی مانند هواوی تهدیدی برای امنیت ملی شناخته شدند. در نتیجه کمک به حذف هوآوی از شبکه اینترنتی آمریکا علاوه بر اینکه نوعی وظیفه‌ی ملی قلمداد شد؛ در صورت عدم همکاری با جریمه همراه بود.

در آن زمان، FCC تجهیزات Huawei و ZTE را یک تهدید می‌دانست. این تهدید منجر به حذف این تجهیزات از شرکت‌های آمریکایی شد. در صورت عدم همکاری نیز شرکت‌‌ها از بودجه‌ی مورد نظر خود از سوی دولت بی‌نصیب می‌ماندند.

با این حال، کنگره تنها 1.9 میلیارد دلار را برای تأمین مالی برنامه موسوم به «حذف» اختصاص داد که برای حذف کامل این دو برند پاسخگو نبود. در همین راستا، رئیس کمیسیون FCC در بیانیه‌ای اظهار کرد:

در صورت عدم وجود بودجه اضافی، کمیته از طرح اولویت بندی تعیین شده توسط کنگره استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد:

بودجه در روزهای آینده آزاد خواهد شد و کمیته، رسیدگی به درخواست‌های بازپرداخت را آغاز خواهد کرد. البته، شرکت‌ها قبل از دریافت غرامت نیازی به انجام کار ندارند و کنگره نیز در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

جسیکا روزن وورسل، همچنین در نامه‌ای به سناتور ماریا کانتول، رئیس کمیته بازرگانی و حمل و نقل نوشت: «برآوردهای هزینه معقول و پشتیبانی شده 4.98 میلیارد دلار است». این رقم منعکس کننده شکاف بودجه فعلی به اندازه‌ی 3.08 میلیارد دلار است. 

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حذف هوآوی از شبکه اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر