;
coinex

راهکار جدید Brave برای جمع آوری اطلاعات کاربران بدون نقض حریم خصوصی

اخباری از راهکار جدید Brave برای جمع آوری اطلاعات کاربران یعنی سیستم STAR که از مکانیسم‌های فنی برای حفظ و ضمانت حریم خصوصی استفاده می‌کند، منتشر شده است.

به تازگی شرکت نرم افزاری Brave جزئیاتی از روش جدیدی برای جمع آوری داده‌ها و اطلاعات کاربران منتشر کرده است. گفته می‌شود این روش جدید به طور پیش فرض حریم خصوصی کاربران را تضمین می‌کند. سیستم STAR که توسط تیمی از محققان این شرکت توسعه داده شده، به گونه‌ای طراحی شده است تا با ضمانت و حفظ حریم خصوصی کاربران بر اساس تکنیک‌های رمزنگاری، اعتماد لازم را در میان کاربران به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه هک وای فای

راهکار جدید Brave برای جمع آوری اطلاعات کاربران

همان طور که گفته شد شرکت Brave به تازگی سیستم جدید خود یعنی STAR را معرفی کرده است و اعلام کرده که این فناوری در طیف وسیعی از محصولات Brave (از جمله مرورگر محبوب آن) مستقر خواهد شد و برای استانداردسازی کل پلتفرم (IETF) تحت نظر قرار خواهد گرفت.

در بهترین حالت نباید اطلاعات شخصی هیچ یک از کاربران در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار گیرد. اما واقعیت این است که جمع‌آوری این داده‌ها و اطلاعات برای اجرای نرم‌افزارها و از بین بردن آسیب‌‌های خطرناک سایبری لازم و ضروری است.

با این حال به دلیل اینکه بیشتر کاربران از قرار گرفتن اطلاعات شخصی خود در دست شرکت‌ها و کمپانی‌ها ناراضی بوده و به فرآیند جمع آوری اطلاعات مشکوک هستند، این شرکت‌ها برای جمع آوری اطلاعات باید به دنبال راهی باشند که نیازها و خواسته‌های هر دو گروه را برآورده سازد.

راهکار جدید Brave برای جمع آوری اطلاعات

شرکت Brave در پستی که منتشر کرد اظهار کرده که سیستم‌های موجود برای جمع آوری داده‌ها بسیار گران هستند و تنها شرکت‌های بزرگ می‌توانند هزینه و مخارج این سیستم‌ها را متحمل شوند. همچنین این سیستم‌ها برای دستیابی به نتایج مفید به سخت افزارهای قابل اعتماد و به خصوص، و یا میلیون‌ها کاربر نیاز دارند. اما در مقابل،سیستم STAR با عملکردی قابل قبول در حفظ حریم خصوصی کاربران و با هزینه‌ی کمتری که برای سازمان‌ها به دنبال دارد، می‌تواند بهترین سیستم موجود برای این شرکت‌ها و کمپانی‌ها باشد.

به طور کلی، سیستم STAR مبتنی بر مفهوم k-anonymity است، که به موجب آن اطلاعات و داده‌های کاربران در دسترس فرد خاصی قرار نمی‌گیرد. در واقع، شخص گردآورنده هرگز نمی‌تواند از داده‌هایی که در دست دارد برای شناسایی صاحب این اطلاعات استفاده کند.

اگرچه در گذشته نیز بعضی از سیستم‌های جمع‌آوری داده از k-anonymity استفاده کرده‌اند، اما Brave ادعا می‌کند که سیستم STAR می‌تواند این کار را با هزینه‌ای بسیار کمتر و بدون نیاز به سخت افزار به خصوصی انجام دهد. طبق آزمایش‌های شرکت Brave، این سیستم 24 برابر ارزان‌تر از دیگر سیستم‌های موجود است.

شرکت Brave برای تشویق به استفاده از سیستم  STAR، دو نسخه Rust و WASM آن را تحت مجوز عمومی موزیلا v2، منتشر کرده است. این کار باعث شده که هر سازمانی این سیستم را به دلخواه خود تغییر دهد و بهترین استفاده را از این سیستم داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره راهکار جدید Brave برای جمع آوری اطلاعات کاربران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر