;
coinex

حذف دوربین عمق سنج از گوشی های سری A سامسونگ در آینده نزدیک!

گویا غول کره‌ای دنیای تکنولوژی تصمیم به حذف دوربین عمق سنج از گوشی های سری A خود گرفته است که از محبوب‌ترین محصولات بازار میانرده‌ها هستند.

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد از تعداد دوربین‌های پشت گوشی‌های A24، A34 و A54 که قرار است در سال 2023 به بازار عرضه شوند، کم کند. در واقع ممکن است تنها شاید 2 یا در بهترین حالت 3 سنسور در دوربین اصلی گوشی باشیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سری A سامسونگ

حذف دوربین عمق سنج از گوشی های سری A سامسونگ

سامسونگ مدتی است در سری گوشی‌های گلکسی A از سیستم دوربین چهارگانه استفاده می‌کند، اما اکنون طبق گزارش‌های منتشر شده، کمپانی کره‌ای قصد دارد سال آینده در سری گوشی‌های اقتصادی A از دوربین تشخیص عمق استفاده نکند. درست همانند کمپانی Nothing، که به تازگی گوشی هوشمندی تنها با دو دوربین اصلی و فوق عریض معرفی کرده است.

گوشی های بدون دوربین تشخیص عمق سامسونگ

اکثر گوشی‌های میان‌رده، در واقع فقط دو دوربین اصلی و فوق عریض را به عنوان دوربین‌های مفید و کاربردی دارند. اما از آنجایی که سازندگان و طراحان احساس می‌کردند که باید تعداد دوربین بیشتری در پشت گوشی تعبیه شود، لنزهای ماکرو و تشخیص عمق را نیز به لیست دوربین‌های پشت گوشی افزودند. این در حالی است که عملا لنز ماکرو به خصوص عمق‌سنج کاربرد چندانی ندارد.

براساس گزارشی جدید، گلکسی A24 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد.  از سوی دیگر دوربین اصلی گوشی A34، نیز سه‌گانه و شامل لنز 48 مگاپیکسلی اصلی در کنار همان دوربین‌های اولتراواید و ماکرو است.

بنابر همین اطلاعات؛ گوشی گلکسی A54 نیز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

ظاهرا سامسونگ با حذف سنسورهای تشخیص عمق از گوشی های سری گلکسی A ، سعی در کاهش هزینه‌ها دارد و تمرکز خود را روی تقویت دوربین‌های ضروری و مفید گذاشته است. گفته می‌شود که گلکسی A34 در ماه مارس سال آینده وارد بازار خواهد شد، در حالی که A54  یک ماه بعد وارد بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حذف دوربین عمق سنج از گوشی های سری A سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بنظرم حذف دوربین عمق میدان، واقعا تاثیر خاصی بر عکاسی های عوام که عمدتا آماتوری هستند نداره. کمپانی کره‌ای کار عاقلانه و هوشمندانه ای انجام داده

    پاسخ