;
coinex

تاریخ معرفی پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل (Raptor Lake) اعلام شد

علاقه‌مندان به دنیای فناوری و تکنولوژی بی‌صبرانه منتظر معرفی پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل هستند و اکنون یک منبع چینی خبر از زمان معرفی آن‌ها می‌دهد.

باتوجه به اخباری که توسط این منبع چینی منتشر شده است، در نخستین روزهای پاییز سال جاری، کمپانی اینتل پردازنده‌های Raptor Lake خود را به همراه چیپست‌های Z790، برای کاربران و مخاطبان خود به نمایش می‌گذارد و به چند ماه انتظار طرفداران خاتمه می‌دهد.

اینتل با معرفی پردازنده‌های نسل سیزدهمی خود، اهدافی جاه طلبانه را دنبال می‌کند که از جمله آن‌‌ها می‌توان به عرضه رقیبی سرسخت برای پردازنده Zen4 AMD اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین مادربرد گیمینگ در بازار

زمان معرفی پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل

پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل

بنابر اخباری که منتشر شده، احتمال می‌رود که اینتل بیست و دومین رویداد Intel innovation را در تاریخ 27 سپتامبر (5 مهرماه) برگزار کند و طی آن، پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل که از گروه پردازنده‌های با پسوند K و KF این کمپانی هستند را معرفی کند. لازم به ذکر است که این امکان وجود دارد در تاریخ 17 اکتبر (25 مهرماه) و همراه با عرضه اولین گروه به بازار، شاهد عرضه چیپست Z790 اینتل در قالب مادربردهای جدید باشیم.

اطلاعات به دست آمده از منابع خبری در شرکت اینتل می‌تواند مهر تاییدی بر حقیقی بودن تاریخ‌های ذکر شده باشند. با این حال شاید بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم صبر کردن تا زمان اعلام رسمی تاریخ معرفی پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل باشد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که باقی اعضای خانواده Raptor Lake به همراه چیپست‌های H770 و B760 در نیمه اول ژانویه سال 2023 میلادی در نمایشگاه CES معرفی می‌شود و مکان برگزاری آن لاس وگاس خواهد بود. شرکت اینتل قصد دارد که نهایتا با فاصله دو هفته بعد از رویداد ذکر شده این محصولات را به بازار‌ عرضه کند.

متاسفانه هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل منتشر نشده است. با این حال باتوجه به Z690 که سال گذشته به بازارهای جهانی عرضه شد، انتظار می‌رود که Z790 از 20 خط PCle 4.0 و 8 خط PCle 3.0 پشتیبانی کند.

لازم به ذکر است که مقادیر ذکر شده در Z690 برای PCle 4.0 و PCle 3.0 به ترتیب 12 و 16 خط بوده است. همچنین، باید به این نکته اشاره کنیم که Raptor Lake به صورت بومی از حافظه داخلی DDR 5600 پشتیبانی می‌کند که نسبت به حافظه‌های داخلی DDR5 4800 در Alder Lake پیشرفت چشمگیری خواهد بود.

احتمال می‌رود کنترلر حافظه DDR4 در پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل همچنان از مشخصات پردازنده‌های نسل قبلی خود پشتیبانی کنند و در این زمینه شاهد تغییر نباشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تاریخ معرفی پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر