;
coinex

ممنوعیت استفاده از زنان در تبلیغات ؛ «هرگونه استفاده از زن در تبلیغات ممنوع است»

دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه‌ای که اخیرا صادر کرده با استناد به موارد قانونی خبر از ممنوعیت استفاده از زنان در تبلیغات داده است.

در اطلاعیه‌ای که صادر شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگونه استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان را در تبلیغات غیرقانونی اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: تعطیلی سه شبکه صدا و سیما ؛ کمبود مخاطب کار دست سیمای ملی داد!

ممنوعیت استفاده از زنان در تبلیغات

دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین بیانیه خود و با استناد به مواد قانونی مربوط به مسئله تبلیغات در کشور، بر ممنوعیت استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان در تبلیغات تاکید کرده است. در اطلاعیه دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده:

مطابق قوانین و مقررات تبلیغاتِ تجاری در کشور، هرگونه «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان ممنوع است؛ چنانچه در مجموعه قوانین تبلیغاتی کشور به این مهم بدینگونه اشاره شده: «در تبلیغ کالا، خدمات و محصولات استفاده ابزاری از زنان و مردان و کودکان ممنوع است» همچنین در آیین‌نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز با صراحت از جمله مصادیق «تبلیغ خلاف واقع و نادرست» آمده: استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا و خدمات ایفا می‌نماید.

ممنوعیت استفاده از زنان در تبلیغات ؛ «هرگونه استفاده از زن در تبلیغات ممنوع است»

البته همانطور که در تصویر بالا می‌بینید؛ چند ساعت پیش تصویر نامه‌ای به امضای سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز منتشر شده که در آن به طور خاصی تاکید شده که مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و با توجه ابلاغ مصوبات عفاف و حجاب، بنابر ماده 11 آیین نامه کانون‌های آگهی و تبلیغات؛ «هرگونه استفاده از زن در تبلیغات ممنوع است».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ممنوعیت استفاده از زنان در تبلیغات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر