;
coinex

آنچه باید در مورد ویژگی‌های مهم Ethereum بدانید

آنچه باید در مورد ویژگی‌های مهم Ethereum بدانید ؛ در ابتدا باید بدانید که اتریوم یک ارز دیجیتال نیست و در واقع شبکه‌ای غیر متمرکز است که مبادلات ارزهای دیجیتال را با قراردادهای هوشمند و بدون واسطه ممکن می‌سازد.

این رمزارز یا شبکه، بعد از بیت کوین در رده دوم محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد. قیمت اتریوم در این سال‌ها با افزایش جالب توجهی روبرو بوده و سازنده آن ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و دیگر تحلیلگران، آینده روشنی را برای آن متصور هستند. اما ویژگی‌های اتریوم چیست؟ با ما همراه باشید تا آنها را بررسی کنیم.

اتریوم چیست؟

اتریوم (Ethereum)؛ یک پلتفرم نرم افزار جهانی غیر متمرکز و خودمختار است که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌کند. غیر متمرکز یعنی هیچ نهاد مرکزی این شبکه را کنترل نمی‌کند و این کاربران و سرمایه گذاران شبکه هستند که مدیریت آن را در دست دارند. این شبکه، بیشتر به خاطر ارز دیجیتال بومی خود «اتر» یا «ETH» شناخته می‌شود. این رمزارز، توسط هر کاربری برای ایجاد هر فناوری دیجیتال ایمن، قابل استفاده است و دارندگان می‌توانند از خرید اتریوم به عنوان روشی برای پرداخت هزینه کالا و خدمات نیز استفاده کنند.

طبق گفته والکس، کاربران شبکه اتریوم به «نود» یا «گره» شناخته می‌شوند و امنیت شبکه نیز بر عهده آنها است. تمامی اطلاعات موجود در شبکه بین نودها توزیع شده و هر گره یک کپی از تمامی داده‌ها را در اختیار دارد. اتریوم، به گونه‌ای طراحی شده که مقیاس پذیر، قابل برنامه ریزی، ایمن و غیر متمرکز باشد. همچنین، شبکه ETH به شکل خودکار از قراردادهای هوشمند به عنوان ابزار ضروری برنامه‌های غیر متمرکز، پشتیبانی می‌کند.

نکته: بسیاری از امور مالی غیر متمرکز (DeFi) از قراردادهای هوشمند در ارتباط با فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند.

موارد استفاده اتریوم

طبق گفته بنیاد اتریوم، این ارز دیجیتال را می‌توان برای کدگذاری، غیر متمرکز کردن، ایمن سازی و تجارت و تقریباً همه نوع فعالیتی استفاده کرد. کاربردها و اهداف خرید اتریوم شامل موارد زیر است:

  • تامین مالی جمعی
  • مبادلات مالی
  • حاکمیت شرکت
  • نام‌های دامنه
  • مالکیت معنوی
  • دارایی هوشمند با یکپارچه سازی سخت افزاری
  • رأی دادن برای مدیریت شبکه
  • قراردادها و توافقات
  • خرید و فروش کریپتوها مانند اتر و سایر ارزهای قابل تعویض (نزدیک به 20 توکن معتبر)
  • میزبان قراردادهای هوشمند و ساخت نرم افزارهای غیر متمرکز (dApps)
  • انجام فعالیت‌های مالی غیر متمرکز (DeFi)
  • تبادل توکن‌های غیر قابل تعویض
  • انجام دادن بازی‌های ویدیویی مبتنی بر اتریوم و کسب درآمد گیمرها از طریق دریافت ارز دیجیتال واقعی
  • قدرت گیری بالای نرم افزارهای سازمانی مستقل مبتنی بر اتریوم، از چین عمومی این شبکه

مزایای شبکه اتریوم

بسیاری از مزایای فناوری بلاک چین، برای شبکه اتریوم نیز صدق می‌کند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • غیر متمرکز بودن: شبکه Ethereum غیر متمرکز است، بنابراین هیچ دخالتی از جانب ارائه دهندگان ابری شخص ثالث وجود ندارد. اتریوم از تراکنش‌های همتا به همتا (Peer to Peer) بهره می‌برد و بر خلاف برخی دیگر از نرم افزارها کاربران می‌توانند بدون واسطه اقدام به معامله و ذخیره اتریوم نمایند.
  • دسترسی: باز هم با توجه به غیر متمرکز بودن شبکه، اگر یک گره از کار بیفتد سایر مدل‌های محاسباتی از سرورهای متمرکز استفاده می‌کنند و خرابی وجود ندارد.
  • حریم خصوصی: هنگام استفاده از شبکه اتریوم، کاربران ناشناس می‌مانند و نیازی به وارد کردن اعتبار شخصی نیست.
  • امنیت: مانند هر شبکه غیر متمرکز (DAO) مبتنی بر بلاک چین، اتریوم نیز تقریباً غیر قابل هک کردن است. هکرها بیشتر باید بر روی گره‌های شبکه برای سوء استفاده تمرکز کنند. به نقل از سایت والکس، استفاده از سیستم رمزنگاری نیز سبب افزایش امنیت شبکه شده و امکان جعل و تقلب را در این بستر از بین برده است.

تفاوت اتر با اتریوم

همان طور که گفته شد، اتریوم یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که توسعه دهندگان می‌توانند از آن برای ساخت برنامه‌های کاربردی و برنامه ریزی قراردادهای هوشمند کریپتو محور، استفاده کنند. اتر (ETH)، ارز دیجیتال بومی اتریوم به حساب می‌آید که خرید و فروش در این شبکه به وسیله آن انجام می‌شود. همچنین از ارز دیجیتال اتر برای پاداش دادن به ماینرها زمانی که بلاک‌هایی را به بلاک چین اضافه می‌کنند، استفاده می‌شود. مخلص کلام؛ اتر نقش سوخت و یک توکن برای تامین مالی و پشتیبانی از شبکه اتریوم است. بنابراین زمانی که صحبت از خرید اتریوم می‌شود، منظور خرید اتر (ETH) است.

به گفته صرافی والکس؛ قیمت اتریوم یا همان ETH Price، مانند هر ارز دیگری با توجه به مقبولیت و تحولات شبکه یا رویدادهای مختلف اقتصادی، نوسان دارد. ذخیره رمزارز اتر نیز مانند بیت کوین نیاز به کیف پول ارز دیجیتال دارد. برای دیدن قیمت اتریوم اینجا کلیک کنید.

آنچه باید در مورد ویژگی‌های مهم Ethereum بدانید

اتریوم 2.0 چیست؟

به نقل از والکس، با هدف افزایش سرعت تایید تراکنش‌ها و همچنین کاهش کارمزد، توسعه دهندگان تغییراتی در بلاک چین ایجاد کرد. در واقع این تغییر، یک هارد فورک از POW به PoS است و در به روز رسانی بلاک چین، با نام اتریوم 2.0 (Serenity) قابل استخراج خواهد بود. توان تراکنش برای شبکه از 15 تراکنش در ثانیه به ده‌ها هزار تراکنش در ثانیه تبدیل خواهد شد. این کار با تقسیم بارهای کاری، بین بسیاری از بلاک چین‌های موازی با اشتراک گذاری یک بلاک چین PoS مشترک، انجام می‌شود.

تفاوت اتریوم با بیت کوین

اولین تفاوت را باید در نام آنها جستجو کرد. کلمه بیت کوین (BTC) برای اشاره به شبکه بلاک چین و خود ارز بیت کوین استفاده می‌شود. این در حالی است که واژه اتریوم به شبکه، و اتر (ETH) به ارز دیجیتال آن اشاره می‌کند. والکس، سه مورد از تفاوت‌های فنی دیگر این دو ارز دیجیتال را این گونه شرح می‌دهد:

  • ایجاد بلاک در اتریوم هر 14 ثانیه یک بار است و این فرآیند در بلاک چین بیت کوین، هر 10 دقیقه یک بار صورت می‌گیرد.
  • در هر ثانیه 7 تراکنش در شبکه بیت کوین انجام می‌شود و در شبکه اتریوم در هر ثانیه 16 تراکنش ثبت می‌شود.
  • بیت کوین، با تعداد مشخص 21 میلیون عرضه می‌شود و ارز دیجیتال اتر هیچ محدودیتی در عرضه ندارد.

آینده اتریوم

آینده تمامی کریپتوها مبهم است! سازمان‌های مستقل غیر متمرکز (DAO) یک روش مشارکتی برای تصمیم گیری در سراسر یک شبکه توزیع شده، هستند. شبکه اتریوم نیز در گروه DAO قرار دارد و تحلیلگران نقش آن در آینده امور مالی شخصی، شرکتی و دیگر جنبه‌های زندگی مدرن ما را مهم تلقی می‌کنند. قبل از سرمایه گذاری در اتریوم باید مشاوره حرفه‌ای داشته باشید تا با ریسک‌های این بازار آشنا شوید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر