;
coinex

عدم تخصیص ارز واردات گوشی توسط دولت؛ دیگر خبری از گوشی ارزانقیمت هم نیست!

چندی پیش رسما ممنوعیت واردات گوشی بالای 600 دلار اعلام شد و حال عدم تخصیص ارز واردات گوشی واردات گوشی‌های زیر 600 دلار را هم با مشکل مواجه کرده است.

بنابر اعلام دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، در صورتی که دولت تکلیف ارز واردات گوشی را مشخص نکند، بازار گوشی‌های هوشمند از اواخر مردادماه وارد التهاب می‌شود.

این ادعای امیر اسحاقی بعد از اعلام خبر عدم تخصیص ارز برای واردات گوشی بالای 600 دلار اعلام می‌شود و به این موضوع تاکید دارد که حالا حتی واردات گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت بازه 300 تا 600 دلار هم با چالش‌هایی اساسی مواجه است.

بیشتر بخوانید: کاهش چشمگیر واردات گوشی ؛ نتیجه ممنوعیت واردات گوشی بالای 600 دلار؟

عدم تخصیص ارز واردات گوشی بازار را ملتهب می‌کند

امیر اسحاقی درباره آخرین وضعیت تخصیص ارز برای واردات گوشی هوشمند گفته که هنوز هیچ‌گونه ارزی برای واردات گوشی بالای 600 دلار و زیر 600 دلار ارائه نشده است و ما همچنان منتظر تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم!

عدم تخصیص ارز واردات گوشی توسط دولت؛ دیگر خبری از گوشی ارزانقیمت هم نیست!

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی می‌گوید که در حال حاضر فرایند تخصیص ارز گوشی‌هایی که این روزها وارد کشور می‌شوند از قبل انجام شده است و بنابر ادعای او، ذخایر گوشی‌ هوشمند بازار تا پایان مرداد ماه پاسخگوی نیاز عمومی است.

اسحاقی می‌افزاید که با توجه به اینکه از خردادماه هیچ تخصیص ارزی برای واردات در کار نبوده، انجمن واردکنندگان نگران تنظیم و تامین بازار در ماه‌های پیش رو است و درباره علت عدم تخصیص ارز واردات موبایل نیز گفته:

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که دولت به دنبال بهینه سازی منابع ارزی کشور است و غیر از این هم پاسخ مشخص دیگری به ما نداده‌اند.

اسحاقی با اشاره به اوضاع بازار می‌گوید که واردات گوشی بالای 600 دلار این روزها به طور چشمگیری از راه مسافری انجام می‌شود و در این بخش واردات قابل توجهی در کار نیست و بازار اساسا دست واردکنندگان رسمی و قانونی نیست. در بخش گوشی زیر 600 دلار نیز فقط تا پایان مرداد ماه ذخیره داریم. آقای اسحاقی در پایان گفت:

در حال حاضر شرکت‌ها در بلاتکلیفی قرار دارند و نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند و از طرفی در حال زیان‌دهی نیز هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره عدم تخصیص ارز واردات گوشی توسط دولت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر