;
coinex

شرکت های بزرگ فناوری بزرگترین خریداران طلای قاچاق هستند؛ از اپل و گوگل تا مایکروسافت و آمازون!

به تازگی پلیس برزیل شواهدی مبنی بر اینکه شرکت های بزرگ فناوری بزرگترین خریداران طلای قاچاق در این کشور هستند، کشف و اعلام کرده است.

پلیس برزیل یک شرکت ذوب فلزات ایتالیایی به نام Chimet را به خرید و فروش غیرقانونی طلا در جنگل‌های آمازون متهم کرده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، در لیست بزرگترین خریداران این طلاهای غیرقانونی، نام شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی مانند آمازون، اپل، مایکروسافت و آلفابت (شرکت مادر گوگل) دیده می‌شود.

این شرکت‌های فناوری معمولا از مقادیر کمی طلا در مدارهای محصولات الکترونیکی خود استفاده می‌کنند. همچنین پلیس فدرال برزیل، شرکت Chimet را به خرید میلیون‌ها دلار طلا از بازرگانی به نام CHM do Brasil متهم کرده است. اسناد پلیس نشان می‌دهد که این بازرگان نیز از معدنچیان به صورت غیرقانونی خرید می‌کند.

یشتر بخوانید: سود 64 میلیون دلاری تسلا از فروش بیت کوین ؛ ایلان ماسک و ضرر؟

شرکت های بزرگ فناوری بزرگترین خریداران طلای قاچاق

بر اساس داده‌ها و اطلاعات پلیس برزیل، در لیست تامین کنندگان چهار شرکت فناوری آمریکایی یعنی آمازون، اپل، مایکروسافت و آلفابت، چیمت به عنوان یکی از صدها تامین کننده طلای موردنیازشان در پنج سال گذشته حضوری ثابت و پررنگ داشته است.

از آنجایی که شرکت Chimet طلا را به صورت غیرقانونی به دست می‌آورد، بنابراین این غول‌های فناوری آمریکایی نیز در حال خرید طلای غیرقانونی بوده‌اند و ممکن است دچار محکومیت‌هایی شوند.

در واکنش به این خبر، کمپانی اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که استفاده از مواد معدنی که به صورت غیرقانونی استخراج شده‌اند را ممنوع کرده و شرکت‌هایی که استانداردهای تعیین شده را رعایت نمی‌کنند از زنجیره تامین خود حذف می‌کند. البته این کمپانی به طور دقیق به شرکت غیرقانونی Chimet اشاره نکرد.

بر اساس شواهد موجود، در چند سال اخیر، قانونی شدن استخراج معادن در زمین‌های بومی، استخراج غیرقانونی طلا را افزایش داده است. رئیس جمهور راست گرای برزیل، ژایر بولسونارو (Jair Bolsonaro) که در سال 2019 به قدرت رسید، اولین نفری بود که از قانونی شدن استخراج معادن در زمین‌های بومی حمایت کرد. در پی این امر فعالیت‌های معدنی غیرقانونی در برزیل افزایش پیدا کرد.

شرکت های بزرگ فناوری بزرگترین خریداران طلای قاچاق

متاسفانه این معادن غیرقانونی زمین‌های جنگل آمازون را ویران و آب رودخانه‌ها را به جیوه سمی و کشنده آلوده کرده‌ است. علاوه بر این، درگیری معدنچیان غیرقانونی با قبایل بومی مشکل دیگری است که در نتیجه قانونی شدن استخراج معادن از زمین‌های بومی، به وجود آمده است.

آژانس اطلاعاتی برزیل تخمین می‌زند که در دو سال اول ریاست جمهوری بولسونارو، این کشور 84 تن طلای غیرقانونی تولید کرده است. این مقدار که معادل نیمی از کل طلای تولیدی برزیل است، نسبت به دوسال گذشته افزایش 23 درصدی داشته است. همچنان تحقیقات پلیس در مورد فعالیت‌های غیرقانونی شرکت Chimet در این کشور ادامه دارد. با این حال، تاکنون هیچ بیانیه رسمی از سوی تولیدکنندگان آمریکایی مبنی بر خرید طلای غیرقانونی از برزیل اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره اینکه شرکت های بزرگ فناوری بزرگترین خریداران طلای قاچاق از برزیل هستند، چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر