;
coinex

شکست ایلان ماسک در اولین دادگاه در برابر توییتر

به نظر می‌رسد شکست ایلان ماسک در اولین دادگاه در برابر توییتر احتمالا اولین شکست بزرگ ثروتمندترین مرد جهان در یک دعوای کاری است.

اگر شما هم دنبال‌کننده اخبار مربوط به ایلان ماسک و شرکت‌هایی که دارد هستید، می‌دانید که مدتی پیش ایلان ماسک اقدام به خرید تویتر به مبلغ 44 میلیارد دلار کرده بود.

او پس از مدتی از این اقدام خود پشیمان شد و زیر بار قرارداد نرفت که منجر به دعوای حقوقی بین سهامداران این رسانه اجتماعی با ایلان ماسک شد. به نظر می‌رسد این اولین بار است که این کارآفرین آمریکایی در میدانی شکست می‌خورد و باید دید در آینده چه پیش خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: رشد سهام تسلا پس از انصراف ایلان ماسک از خرید توییتر؛ تسلایی‌ها دوباره امیدوار شدند

ماجرای شکست ایلان ماسک در اولین دادگاه

ماجرا از این قرار است که ایلان ماسک برای پرداخت 44 میلیارد دلاری که بابت خرید توییتر قرارداد بسته بود تعلل می‌کند و هر بار از پرداخت آن سر باز می‌زند. در این مدت این پلتفرم اجتماعی متحمل خساراتی شده که در نهایت منجر به دعوی حقوقی بین آنها و ایلان ماسک شده است. این دادگاه در یکی از ایالت دلاور در جریان است و توسط کاتلین سنت جی مک کورمیک اداره می‌شود.

پس از شکایت مدیران توییتر از ماسک، او از قاضی دادگاه می‌خواهد که دادگاه را تا دو هفته بعد از شروع ماه فوریه به تعویق بیاندازد، این درخواست او توسط قاضی رد شده و روز پنجم پاییز برای تشکیل دادگاه تعیین شد.

پس از اعلام خبر خرید توییتر توسط ماسک، ارزش سهام این پلتفرم اجتماعی چندین برابر شد. به گفته مدیران توییتر پس از خروج ماسک از این قرارداد ارزش سهام به یک باره سقوط کرده و شرکت توییتر متحمل ضرر و زیان هنگفتی شده است که مسئول آن ایلان ماسک است. بسیاری از کارشناسانی که در جریان این دادگاه بودند نیز شانس برد ایلان ماسک را بسیار پایین می‌دانستند.

قاضی دادگاه نیز پس از شنیدن استدلال‌ها و مدارک ارائه شده توسط وکلای ماسک آنها را قانع کننده ندانست و بیان کرد که ماسک و تیمش تصور می‌کنند که دادگاه قادر نیست به روند دادگاه سرعت ببخشد و نمی‌دانند دادگاه ویلمینگتون چه توانایی‌هایی دارد.

به نظر قاضی مک کورمیک، ماسک با ایجاد جوی سعی در بی اعتمادی مردم نسبت به این پلتفرم اجتماعی دارد. سپس وکلای طرفین به ایراد سخنرانی پرداختند. در جریان سخنرانی وکلای توییتر، مک کرومیک سوالی از آنها نپرسید اما زمانی که وکیل ماسک به همکار خود توهین کرد آن را مورد مواخذه قرار داد.

قاضی دادگاه تاکید داشت که بسیاری از پرونده‌ها با سرعت به نتیجه رسیده‌اند اما وکیل ماسک نظر دیگری داشت و گفت، پرونده‌ای داشته که یک سال به طول انجامید تا به نتیجه برسد که مک کورمیک پاسخ او را داد و گفت در آن زمان همه‌گیری کرونا بود و بسیاری از مسائل با تاخیر به انجام می‌رسید.

سهام توییتر پس از شکست ایلان ماسک در اولین دادگاه، 5.4 درصد افزایش یافت و تا عصر 2.4 درصد دیگر نیز رشد داشت و ارزش هر سهم را به 39.32 دلار رساند. اما زمانی که ایلان ماسک در توییتی خبر از انصراف خود از خرید توییتر داد ارزش هر سهم 22 درصد ریزش کرد.

در همان حین وکلای توییتر ادعا کردند و گفتند تنها به چهار روز زمان نیاز دارند تا ثابت کنند که ماسک باید به توافقاتش عمل کند. پس از طرح دعوی توسط وکلای توییتر به نظر می‌رسد که شکست ایلان ماسک در اولین دادگاه در برابر این رسانه اجتماعی رقم خورده و او موظف به انجام تعهداتش است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره شکست ایلان ماسک در اولین دادگاه در برابر توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر