;
coinex

بازگشت هیوندای به بازار ایران ؛ ادعای جالب مدیرعامل کرمان موتور

مدیر عامل کرمان موتور در یک گفتگوی جدید خبر از بازگشت هیوندای به بازار ایران داده است. البته حضور دوباره خودروساز کره‌ای در ایران منوط به شرایطی است.

هیوندای در سالیان پیش از اعمال تحریم‌ها؛ یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین برندهای بازار خودروی ایران بود که با همکاری خودروسازان بخش خصوصی، محصولات باکیفیت خود را روانه بازار می‌کرد و فروش زیادی داشت.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت واردات خودروی بالای 20 هزار دلار ؛ موج افزایش قیمت خودرو در کمین است!

بازگشت هیوندای به بازار ایران

متاستفانه با اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، هیوندای نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های خارجی ناگزیر به ترک بازار ایران شد تا کرمان موتور یک شریک استراتژیک را از دست بدهد. اما اخیرا مدیرعامل کرمان موتور در گفتگویی از احتمال بازگشت هیوندای به ایران گفته است.

سامان فیروزی حتی در همین خصوص گفته که نماینده شرکت هیوندای مدتی پیش به دلیل اخباری که در خصوص لغو تحریم‌ها و احیای برجام منتشر شده بود، به ایران آمده که در مورد حضور مجدد این شرکت در ایران مذاکره کند!

بازگشت هیوندای به بازار ایران ؛ ادعای جالب مدیرعامل کرمان موتور

بر همین مبنا فیروزی مدعی شده است که بلافاصله بعد از لغو تحریم‌ها قرارداد بین کرمان موتور و هیوندای نهایی می‌شود و هر دو شرکت منتظر احیای برجام هستند.

مدیرعامل کرمان موتور در ادامه صحبت‌های خود گفته که بنابر مذاکرات انجام شده تصمیم بر این است که همکاری این شرکت خودروساز با هیوندای در قالب جوینت ونچر باشد. بر این اساس اگر فروش محصولات این شرکت به بیش از 50 هزار دستگاه برسد، هیوندای مستقیما در کرمان موتور سرمایه‌گذاری می‌کند تا ایران به شبکه بین‌المللی این خودروساز کره‌ای وصل شود. البته که همانطور که تاکید شد، اجرای این تفاهم منوط به احیای برجام و لغو تحریم‌ها است.

مدیرعامل کرمان موتور همچنین گفته که در صورتی که فروش خودروهای هیوندای در ایران از 50 هزار بالاتر برود، این شرکت می‌تواند 50 درصد سهام کرمان موتور را خریداری کند و در نتیجه این موضوع می‌تواند حتی در زمینه تامین قطعات و در عالی‌ترین سطح خود، تولید خودرو توسط کرمان موتور تاثیر داشته باشد.

فیروزی در پایان با تاکید بر اینکه در دوران غیر تحریمی، هیوندای کره به عنوان یک شریک اصلی کرمان موتور شناخته می‌شود، گفت همکاری با فولکس واگن بسیار دشوار است و طرف آلمانی به دلیل اینکه صفر تا 100 زنجیره تامین خود را در اختیار دارد، چندان مایل به همکاری نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بازگشت هیوندای به بازار ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر