;
coinex

شبکه اجتماعی Keet ؛ پلتفرمی محصول کار تتر و صرافی Bitfinex

صرافی کریپتوکارنسی بیتفینکس (Bitfinex) با همکاری تتر و Hypercore یک پلتفرم جدید به نام Holepunch راه انداخته و شبکه اجتماعی Keet بخشی از آن است.

این صرافی به همراه دو همکار خود، با شعار «بازار خرسی برای ساختن است» این پلتفرم را به منظور ساخت برنامه‌های همتا‌به‌همتا راه اندازی کرده‌اند. شبکه اجتماعی Keet یک برنامه رمزنگاری‌شده بوده که بخشی از این پلتفرم است و تماس‌های صوتی و تصویری آنی، چت متنی و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها را ممکن می‌سازد.

در واقع مقصود اصلی این شرکت‌ها از راه اندازی این پروژه این است که کنترل داده‌ها را با شکستن انحصاری این فناوری فراهم کنند. پروژه Holepunch به مدیریت پائولو آردونیو، مدیر ارشد فناوری تتر و Bitfinex‌ راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

شبکه اجتماعی Keet و برنامه‌ی Holepunch

در حال حاضر پلتفرم هول‌پانچ یک پروتکل متن بسته بوده و در مرحله‌ی آلفا قرار دارد ولی طبق آنچه وعده داده شده، این پلتفرم تا پایان سال 2022 به یک برنامه‌ی متن‌باز تبدیل می‌شود.

به علاوه، هول‌پانچ از یک برنامه‌ی پرداخت API پشتیبانی‌شده توسط شبکه‌ی لایتنینگ به عنوان هسته‌ی فناوری خود بهره‌مند خواهد شد و دیگر خبری از بلاکچین به عنوان هسته آن نیست.

شبکه اجتماعی Keet

از قرار معلوم، قرار است برنامه‌نویسان Holepunch برای تراکنش‌های خرد خود از تتر استفاده کنند؛ با این حال، این شرکت هنوز اطلاعاتی در رابطه با پشتیبانی از سایر ارزهای دیجیتال یا استیبل کوین‌ها ارائه نکرده است.

در نهایت باید گفت علیرغم راه‌حل‌های حفظ حریم خصوصی، آردونیو اظهار کرده که هنوز هم امکان جمع‌آوری تعداد زیادی ابرداده وجود دارد. وی در ادامه ادعا کرده که کاربران می‌توانند با استفاده ازشبکه اجتماعی کیت، بدون نگرانی از اینکه دولت‌ها یا شرکت‌های بزرگ، حریم خصوصی‌شان را نقض کنند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره شبکه اجتماعی Keet چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر