;
coinex

لغو پروژه شاسی بلند برقی آلفارومئو ؛ حرکت برخلاف جهت بازار!

در شرایطی که بسیاری از شرکت‌های مطرح در حال آماده‌سازی برای ورود به صنعت خودروهای برقی هستند، خبر لغو پروژه شاسی بلند برقی آلفارومئو کمی عجیب به نظر می‌رسد.

این روزها تقریبا همه شرکت‌ها و برندهای مهم دنیای اتومبیل در حال آماده شدن برای الکتریکی کردن محصولات خود طی سالیان آتی هستند. حتی برند با سابقه داج نیز قرار است محصولات خود را پیشرانه برقی راهی بازار کند. طبیعتا شرکت و برند باسابقه‌ای چون آلفارومئو نیز بایستی برنامه‌هایی برای برقی کردن خودروهای خود داشته باشد، اما به ظاهر خبری از تولید خودرو برقی در آلفارومئو نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: خودرو برقی 300 هزار دلاری کادیلاک رونمایی شد

لغو پروژه شاسی بلند برقی آلفارومئو

شرکت باسابقه و قدیمی آلفارومئو که امسال 112 ساله شد، به دلیل مشکلات مالی تغییراتی در سیاست‌های خود اعمال کرده است. رئیس آلفارومئو به جای حرکت این شرکت در یک مسیر مشخص و ساخت خودرو برقی اما اعلام کرده که در حال حاضر ساخت SUV الکترونیکی آلفارومئو عملی نیست.

اخیرا مدیرعامل شرکت آلفارومئو، ژان فلیپ ایمپاراتو در گفتگویی درباره محصولات الکتریکی آینده این برند صحبت‌هایی داشته است. گزارش‌های قبلی در این باره از این حکایت داشت که شرکت ایتالیایی ظرف پنج سال آینده، هر سال یک خودرو جدید راهی بازار می‌کند و یکی از مدل‌های سال آینده نیز یک شاسی بلند جمع و جور خواهد بود.

لغو پروژه شاسی بلند برقی آلفارومئو ؛ حرکت برخلاف جهت بازار!

در این میان شایعاتی مبنی بر برنامه‌ریزی جهت ساخت یک سوپراسپورت برای سال 2023 نیز در میان است و همه این‌ها در شرایطی است که مدل Tonale این شرکت نیز اواخر امسال وارد بازار خواهد شد. ایمپاراتو در مصاحبه با وبسایت اتوکار گفت:

با دانستن اینکه DNA آلفارومئو ساخت ماشین‌های اسپرت است، احتمالاً این شرکت هرگز به دنبال ساخت یک SUV نخواهد بود. من می‌خواهم معنا و مفهوم ماشین اسپرت را برای قرن بیست و یکم بازاختراع کنم. آن هم با ارائه سطح بالایی از برد و عملکرد بالا و در عین حال جادار بودن به صورت همزمان. تمام این‌ها در حالی است که اصلا علاقه‌ای به از بین بردن آیرودینامیک، که محرک اصلی توسعه آینده ما است، برای رسیدن به این اهداف هم ندارم.

ایمپاراتو تاکید کرده که این شرکت به سراغ ساخت SUV برقی نمی‌رود مگر اینکه مفهوم SUV بار دیگر تعریف شود. این مدل کاملا جدید بنابر برنامه‌ریزی باید در سال 2027 معرفی شود.

خودرو جدیدی که از آن صحبت می‌کنیم ممکن است برقی باشد و برای بازار آمریکا عرضه شود. با این وجود آلفا صرفا قرار نیست روی بازار آمریکا سرمایه‌گذاری کند و احتمالا برای اروپا و آسیا نیز برنامه‌هایی دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره لغو پروژه شاسی بلند برقی آلفارومئو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر