;
coinex

علت عدم بازگشایی نماد استقلال و پرسپولیس ترس از افشای رقم قراردادها است!

بعد از اما و اگرهای فراوان و در شرایطی که 5 ماه از پذیره‌نویسی سرخابی‌ها گذشته، علت عدم بازگشایی نماد استقلال و پرسپولیس مشخص شده است.

در شرایطی که بیش از 5 ماه از پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها گذشته و وعده‌های بسیاری درباره بازگشایی نماد دو باشگاه از سوی سازمان خصوصی‌سازی مطرح شده است، این اتفاق هنوز رخ نداده. اما علت عدم گشایش نماد استقلال و پرسپولیس چیست؟

بیشتر بخوانید: زمان بازگشایی نماد استقلال و پرسپولیس مشخص شد

علت عدم بازگشایی نماد استقلال و پرسپولیس

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره عدم بازگشایی نماد سرخابی ها به نگرانی‌ها درباره افشای رقم قراردادهای دو تیم اشاره کرده و گفته:

 یک موضوع افشای قراردادها و موضوع دیگر برگزاری مجامع فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه است. اگر این اتفاق رخ دهد نمادها بازگشایی خواهد شد.

او در ادامه تاکید کرده که دو تیم استقلال و پرسپولیس ناگزیرند اطلاعاتی که فرابورس نیاز دارد را افشا کنند. بنابر این گزارش، پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و 236 میلیون و 99 هزار و 656 سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایرات در نماد معاملاتی «استقلالح 1» و تعداد یک میلیارد و 34 میلیون و 840 هزار و 567 سهم از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس در نماد معاملاتی «پرسپولیسح 1» ناشی از سلب حق تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، از 15 اسفند ماه آغاز شده بود و سرانجام در 28 اسفند به پایان رسید.

علت عدم بازگشایی نماد استقلال و پرسپولیس ترس از افشای رقم قراردادها است!

بنابر آمارها، در پذیره‌نویسی پرسپولیس،‌ 320 هزار نفر مشارکت کردند و در آن 261 میلیارد تومان از سهام باشگاه توسط حقوقی‌ها و 88 میلیارد تومان نیز توسط حقیقی‌ها خریداری شد. در پذیره‌نویسی استقلال نیز 286 هزار نفر شرکت کردند که 280 میلیارد تومان از سهام توسط حقوقی‌ها و 79 میلیارد توسط حقیقی‌ها خریداری شده است.

تا به حال سازمان خصوصی‌سازی وعده‌های زیادی درباره زمان بازگشایی نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داده که هیچ یک عملی نشده‌اند. بر این اساس چندی پیش حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر اینکه استقلال و پرسپولیس بایستی متن قراردادهای خود را افشا کنند، گفته بود که از زمان بورسی شدن،‌ این دو باشگاه حتما باید رویدادهای عمده مالی خود را در سایت کدال افشا و متن همه قراردادها را علاوه بر تنظیم‌گران تخصصی مانند سازمان لیگ و غیره، به شرکت فرابورس و سازمان خصوصی‌سازی ارائه کنند.

در حال حاضر پیگیری‌های فرابورس درباره عدم بازگشایی نماد پرسپولیس و استقلال به نتیجه نرسیده، اما به نظر می‌رسد که مشکل افشای قراردادها توسط دو باشگاه همچنان موضوعی اساسی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره علت عدم بازگشایی نماد استقلال و پرسپولیس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    شاخص هر وقت صعودی بشه ، نماد استقلال و پرسپولیس باز میشن ، به نظر میاد پایان اصلاح شاخص هستیم . رییس خصوصی سازی هم گفته بود که تا اصلاح شاخص به پایان نرسه برای حمایت از سهامدار خرد ، این دو نماد بازگشایی نخواهند شد . مطمئن باشید تا مدت ها این دو نماد صف خرید خواهند بود و روزهای خوب بورس داره شروع میشه

    پاسخ

    کاش نمیخریدم ۵ ماهه

    پاسخ