;
coinex

بررسی گلکسی M32 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M32 سامسونگ در ادامه آمده است. تکراتو قصد دارد گوشی گلکسی M32 را مورد بررسی و موشکافی قرار دهد تا شما با توانایی‌هایی این مدل پرطرفدار بیشتر آشنا شوید.

سامسونگ همیشه به خاطر دستگاه‌های نوآورانه و بالارده‌ای که می‌سازد شناخته می‌شود ولی از طرفی این کمپانی کره‌ای با موبایل‌های رنج قیمتی مقرون به صرفه نیز ناآشنا نیست.

در واقع گوشی‌های سری گلکسی ام (Galaxy M) این شرکت مدتی طولانی است که پا‌به‌پای تولیدکنندگان محبوب چینی پیش می‌روند و چه‌بسا برخی اوقات عملکرد بهتری هم از خود به ثبت رسانده‌اند.

حالا سامسونگ یکی دیگر از اعضای سری گلکسی ام یعنی گوشی گلکسی M32 را عرضه کرده است. انتظار می‌رود این تلفن همراه به خاطر قیمت مناسب و مشخصات فنی وسوسه‌کننده‌ای که دارد، توجه مشتریان را به خودش جلب کند.

بررسی گوشی Galaxy M32 در ادامه آمده است. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گوشی محبوب در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M32 سامسونگ

اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل جدید و خوش قیمت هستید، گوشی گلکسی M32 می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید پیش روی شما باشد. اما لازم است قبل از اقدام به خرید، بیشتر در مورد نقاط قوت و ضعف این محصول اطلاعات کسب کنید. پس با بررسی گوشی Galaxy M32 همراه ما باشید.

بررسی گوشی Galaxy M32 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گلکسی M32 بدنه‌ای کاملاً پلاستیکی دارد ولی به هیچ عنوان اینگونه نیست که فکر کنید ظاهرش شکل مناسبی ندارد یا وقتی آن را در دست می‌گیرید احساس بدی خواهید داشت. برعکس، این موبایل یکی از زیباترین تلفن‌های همراه مقرون به صرفه به شمار می‌رود و ظاهر جذاب و چشم‌نواز آن هم بیشتر به خاطر قاب پشتی منحصربفرد و گرادیانی آن است.

قسمت رویی قاب پشتی خطوط درخشانی دارد که از بالا به سمت پایین کشیده شده‌اند. جالب آنکه وقتی نور از یکی از زاویه‌ها به این بخش می‌تابد، هاله رنگی زیبایی به وجود می‌آید. البته نگران نباشید زیرا سامسونگ برای ایجاد یک الگوی هندسی زیاده‌روی نکرده بلکه توازن خوبی میان قسمت‌های مدرن و قسمت‌های درخشان مشاهده می‌شود.

یکی از نقاط قوت گلکسی ام 32 این است که هیچ بخش برآمده‌ای ندارد. حال همین قضیه برای ماژول دوربین عقب یا صفحه نمایش صاف نیز صدق می‌کند. بر این اساس، همه چیز درون همان فریم یا بدنه جای‌گیری کرده‌اند.

به خاطر وزن تقسیم شده و قابل‌قبول 196 گرمی، وقتی Galaxy M32 را در دست گرفتید، اصلاً دوست نخواهید داشت آن را زمین بگذارید چرا که محو احساس بی‌نظیر کار کردن با آن خواهید شد.

این موبایل همچنین، یک سنسور اسکنر اثر انگشت در سمت راست خود دارد که به راحتی می‌توانید آن را با انگشت شست‌ لمس کنید. البته سیستم تشخیص چهره هم در روز خیلی خوب کار می‌کند ولی دقت آن در شرایطی که نور کافی وجود ندارد، به شدت افت خواهد کرد.

گلکسی M32 در بالای دکمه پاور مجهز به حسگر اثر انگشت، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا را جای داده است. به علاوه، در پایین آن یک پورت USB-C حاضر شده که در اطراف آن هم جک هدفون 3.5 میلی‌متری و بریدگی اسپیکر تکی مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

سامسونگ یک قاب ژله‌ای را به همراه این موبایل به فروش می‌رساند و روی صفحه نمایش آن نیز پوشش محافظ گوریلا گلس 5 را قرار داده است. در نتیجه، اگر این موبایل به صورت ناخواسته روی زمین افتاد، نگرانی از بابت آسیب دیدن آن نخواهید داشت.

بررسی گلکسی M32 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

اینگونه تصور نکنید که چون گوشی در رنج قیمتی‌ بالایی قرار ندارد سامسونگ صفحه‌نمایش را فراموش کرده است؛ برعکس، این گوشی صفحه‌نمایش بسیار باکیفیتی دارد. سامسونگ از یک صفحه سوپرامولد با رزولوشن فول‌اچ‌دی و اندازه ۶.۴ اینچی استفاده کرده است.

این صفحه‌نمایش در نمایش رنگ‌ها واقعاً خوب و مثال زدنی عمل می‌کند. در کنار اینکه بسیار شفاف است، تصاویر را خیلی تمیز نشان می‌دهد.

بدون شک یکی از بخش‌های دوست‌داشتنی این گوشی در بخش صفحه‌نمایش در کنار کیفیت بسیار مطلوب نرخ نوسازی آن است. نرخ نوسازی صفحه گلکسی M32 برابر ۹۰ هرتز است و به نظر می‌رسد که دیگر باید گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش ۶۰ هرتزی را فراموش کنیم.

روشنایی صفحه‌نمایش گلکسی ام ۳۲ واقعاً خوب است؛ این روشنایی خوب کمک می‌کند تا زیر نور خورشید بتوانید محتوای صفحه را به طور کامل و بدون مشکل ببینید و بخوانید. البته اگر روشنایی خیلی زیاد باشد کمی مشکل ایجاد می‌شود اما در مجموع در محیط باز عملکرد خوبی دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی Galaxy M32 از نظر دوربین

سامسونگ، گوشی Galaxy M32 را با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل عرضه کرده که لنزهای اولترا واید ۸ مگاپیکسل و یک حسگر ماکروسنج ۲ مگاپیکسل و یک سنسور عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل آن را همراهی می‌کنند.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی M32 در طول روز، تصاویر باکیفیتی را ارئه می‌دهد. رنگ‌های پرجنب و جوش با فعال‌سازی بهینه‌ساز صفحه به خوبی نمایان هستند و جزئیات صحنه مشخص است. البته پردازش نهایی تصویر می‌توانست بهتر باشد، چراکه تصاویر در برش نهایی بیش از حد واضح به نظر می‌رسند.

دوربین گلکسی M32 برای نشان دادن جزئیات بیشتر از سایه‌ها با نویز همراه است. همچنین این گوشی به صورت خودکار میزان نوردهی را تنظیم نمی‌کند و این مورد را باید به طور دستی تنظیم کرد.

به احتمال زیاد، خریداران گوشی گلکسی M32 زیاد از قابلیت‌های دوربین اصلی آن در طول روز شکایت نخواهند داشت. در حقیقت، برخلاف برخی از محصولات مشابه، Galaxy M32 رنگ قرمز را از بین نمی‌برد. از سوی دیگر، لنز ۶۴ مگاپیکسل در این گوشی می‌تواند از برخی ترفندهای نرم‌افزاری بهره ببرد.

عکس‌های سلفی‌ که با دوربین جلو گلکسی M32 گرفته شود، بسیار زیبا هستند. با این حال، Galaxy M32 برای کسانی که زیاد با دوربین سلفی فیلمبرداری می‌کنند، توصیه نمی‌شود چراکه دوربین اصلی و سلفی این گوشی تنها از فیلمبرداری 1080P با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

بررسی گلکسی M32 سامسونگ از نظر باتری

در ادامه بررسی گلکسی M32 سامسونگ به بررسی باتری می‌پردازیم. باتری یکی از اجزای مهم یک گوشی هوشمند است که کاربران معمولا هنگام خرید گوشی به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. کمپانی سامسونگ معمولا از باتری‌هایی مناسب برای گوشی‌های تولیدی خود استفاده می‌کند و می‌توان به خوبی روی آنها حساب کرد.

سامسونگ گلکسی M32 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این باتری با توجه به نمایشگر AMOLED گوشی تا یک روز دوام می‌آورد. اما مهم‌ترین مشکل آن، سرعت به شدت کم شارژ باتری است. هرچند این گوشی از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند، اما سامسونگ، آن را با شارژر ۱۵ واتی عرضه می‌کند. این شارژر برای شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصد دستگاه تقریباً دو ساعت و بیست دقیقه زمان می‌خواهد.

در مورد شبکه ارتباطی Galaxy M32 نیز این دستگاه از شبکه‌های وای فای ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. عملکرد این گوشی در زمینه سرعت دانلود و آپلود بر بستر اینترنت 4G و همچنین کیفیت تماس‌ها کاملاً قابل قبول و راضی‌کننده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

بررسی گوشی Galaxy M32 از نظر نرم افزاری

اندورید نسخه ۱۱ و رابط کاربری وان یو آی نسخه ۳.۱ روی این گوشی نصب هستند تا یکی از گوشی‌های به روز و مدرن سامسونگ در این بخش باشد.

به لطف استفاده از پنل امولد روی این گوشی قابلیت always on display را هم داریم که بسیار دوست‌داشتنی است. زمانی که این قابلیت را روی یک گوشی با این قیمت مناسب می‌بینیم گویی که یک قابلیت بسیار خاص در اختیار گوشی قرار گرفته و البته قابلیت شخصی‌سازی بالایی هم دارد.

از دیگر بخش‌های نرم‌افزاری دستگاه باید به این اشاره کنیم که می‌توانید در کنار سنسور اثرانگشت از کلید پاور برای کار دیگری هم استفاده کنید. این امکان وجود دارد که از سنسور اثرانگشت برای باز و بسته کردن نوار نوتیفیکیشن‌ها هم استفاده کنید. در کنار اینکه حرکاتی مانند خاموش و روشن شدن صفحه‌نمایش با دو بار ضربه زدن بر روی آن هم وجود دارد.

بررسی گلکسی M32 سامسونگ از نظر سخت افزاری

در مورد سامسونگ M32 از نظر سخت افزار باید گفت که توان پردازشی گوشی M32 توسط تراشه مدیاتک هلیو G80 تأمین خواهد شد که براساس معماری 12 نانومتری تولید می‌شود.

این تراشه که در M32 استفاده شده است یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای متشکل از دو هسته‌ی A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی و شش هسته‌ی کم مصرف A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارد. این چیپست به عنوان یک تراشه گیمینگ میانرده کاربرد دارد و از نظر عملکرد بین دو تراشه G90 و G70 قرار می‌گیرد.

از مشخصات هلیو جی 80 می‌توان به کاهش مصرف انرژی، کمک به تجربه گیمینگ روان‌تر و پایدارتر اشاره کرد. علاوه بر این، این دستگاه به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی، از پردازنده‌ی Mali-G52 MC2 بهره گیری می‌شود.

پردازنده گرافیکی M32 سامسونگ پیشرفت 30 درصدی در عملکرد نسبت به نسل پیشین خود داشته است. علاوه بر این با اینکه این تراشه از نسل خود ارزان‌تر است، اما با این حال حدود 15 درصد نسبت به نسل پیش مصرف انرژی کمتری دارد.

گوشی سامسونگ M32 از پس عملکردهای روزانه به خوبی برمی‌آید و نیاز کاربر عادی را به طور کامل پاسخ می‌دهد. در واقع حتی شاید بتوان گفت که M32 قیمت کمتری نسبت به عملکردی که ارائه می‌دهد دارد.

گوشی ام ۳۲ در نسخه‌های 6/64 و 6/128 گیگابایتی در بازار وجود دارد که برای افزایش حافظه نیز می‌توان از کارت جانبی microSD کمک گرفت.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

بررسی گلکسی M32 سامسونگ از نظر کیفیت صدا

تنها یک اسپیکر را روی این گوشی می‌بینیم. البته نمی‌توان گفت که برای این گوشی‌ در این رنج قیمت حضور یک اسپیکر معمولی است چراکه شیائومی قاعده بازی را به هم زده و بر روی بسیاری از گوشی‌های این رنج قیمتی خود از دو اسپیکر استفاده کرده است.

به هر حال گلکسی M32 تنها یک اسپیکر دارد که در بخش پایینی آن قرار گرفته است. اسپیکر این گوشی صدای بلندی دارد البته نه آن‌قدر بلند که بهترین باشد و از نظر کیفیت هم به همین صورت بوده و خیلی جذابیت زیادی ندارد و کیفیت آن کاملاً متوسط است.

در این مطلب به معرفی و بررسی گلکسی M32 سامسونگ پرداختیم. یک گوشی حرفه‌ای، زیبا و پرطرفدار که قیمت مناسبی نیز دارد. در این مطلب قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف این محصول بررسی شد و شما می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید آن اقدام کنید.

سوالات متداول

آیا گوشی گلکسی M32 ارزش خرید دارد؟

بازار میان‌رده‌ها همیشه میزبان نسخه‌های جدید اقتصادی است، زیرا کاربران زیادی پیوسته به دنبال گوشی‌های جدید با قیمت مناسب هستند. عضو جدید این بازار، گوشی سامسونگ M32 است که ارزش خرید بالایی دارد و براساس گزارشات نسبت به نسخه پیشین خود بهبودهایی داشته است. با خرید گوشی M32 می‌توان با یک تیر دو نشان را هدف گرفت؛ هم می‌توان هزینه کمتری نسبت به قیمت گوشی‌های سامسونگ دیگر صرف کرد و هم می‌توان از یک مدل خوش ساخت که پاسخگوی نیازهای کاربری روزانه بوده نیز بهره مند شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گلکسی M32 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    باسلام.من ام۳۲.۱۲۸بارم۸دارم.واقعامناسب هرکاری هست اگرانتظارگوشی حرفه ای دارید.چیزی کم نداره.

    پاسخ

    من روز دختر کادو گرفتم
    راضی ام ازش
    ولی طرف گفته باید پس بدم
    خواستم بگم اگر خواستید کادو بدید اول دلشو داشته باشید
    در کل گوشی خوبیه
    من میخوام ی نو بخرم برای طرف بفرستم
    و شرمنده کنم

    پاسخ

    سلام،چهار ماهه این گوشیو گرفتم،عالیه،باطری دو سه روز شارژ داره،دوربینشم عالی،صفحه نمایشم بسیار خوب،نسبت به قیمتش حرف نداره

    پاسخ

    سلام .من ۲ ماهی میشه m32 خریدم وباطری ۶۰0۰ داره ولی زیاد دوام شارژ نداره. از لحاظ عکاسی هم کیفیت جالبی نداره فقط دد روشنایی کامل عکسهایش بد نیست ولی متاسفانه عکسها نویز داره .پشیمون شدم با این پول اگه شیایومی گرفته بودم بهتر بود

    پاسخ

    من این گوشی رو دارم و خیلی راضی هستم
    یه مدت کلاس کارگردانی و تدوین گری رفتم و استادم هم گوشیش همین بود و باهاش مستند ساختم و رتبه هم آورد
    یکی دو روز اگه نزنم شارژ مشکلی نداره و خاموش بشو نیست😂
    قابلیت عکس و فیلم در شب رو داره و میشه گفت از لحاظ دوربین کاملا حرفه ایه و آپشنای مورد نظر رو داره
    من حافظه ی ۱۲۸ ، آبی رو دارم که خب اوکیه هم رنگش هم حافظش و پر نمیشع اگه سریال و … دانلودکنم
    دیر هم شارژ نمیشه ، نهایتا ۲ ساعت طول میکشه که خب اونم کسی گوشی رو تا صفر درصد نمیرسونه
    نسبت به قیمتش خیلی پیشنهاد میکنم و شده فامیلا و… ببینن دستم و خوششون بیاد و بخان بخرن و چند نفر وقتی عکسا و فیلمامو دیدن ازم مدل گوشیمو پرسیدن و یکی فکر میکرد اپل دارم
    سرعت اینترنتش هم راضی کنندست
    در کل پیشنهاد میکنم
    اگه خریدید و نتونستید براش گارد پیدا کنید ، گارد a22 4G بهش میخوره❤️‍🔥

    پاسخ