;
coinex

فینال سریال ترکی حماسه (Destan) [+جزئیات عدم ساخت فصل 2]

زمانی که مخاطبان منتظر پخش فصل دوم سریال تاریخی Destan بودند، خبر فیلمبرداری و ساخت فینال سریال ترکی حماسه منتشر شد. عوامل با نمایش یک قسمت خداحافظی خواهند کرد.

قرار بر ساخت فصل دوم سریال حماسه بود؛ چرا که این سریال در زمان پخش ریتینگ بالایی داشت و مخاطبان به شدت آن را پسندیده بودند. اما چندی پیش منابع خبری ترکیه از ساخت فینال سریال Destan خبر دادند. طبق این خبر، تنها یک قسمت ویژه برای پایان بندی به سریال فیلمبرداری و ضبط خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های تاریخی ترکیه

فینال سریال ترکی حماسه

سریال ترکی حماسه با نام دیگر اسطوره، در زمان پخش محبوبیت ویژه‌ای در بین مخاطبان ایرانی داشت. زمانی که مخاطبان منتظر اطلاع از تاریخ پخش فصل دوم سریال حماسه بودند، با شنیدن خبر ساخت فینال سریال Destan شوکه و ناراحت شدند.

علت عدم ساخت فصل دو سریال حماسه
علت عدم ساخت فصل دو سریال حماسه

طبق این خبر در قسمت ویژه و پایانی این سریال، تمامی کادر بازیگران فصل یک در آن حضور خواهند داشت و با سریال خداحافظی خواهند کرد. امیر خلیل‌زاده در صندلی کارگردانی این سریال نشسته بود و بازیگرانی چون “ابرو شاهین”، “ادیپ تپه‌لی”، “سلیم بایراکتار” و “دنیز باروت” ستارگان اصلی حماسه بودند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ترکی

خلاصه فصل یک سریال

سریال ترکی “حماسه” یا “اسطوره” با سناریو،‌ دکور، گریم و کارگردانی خوبی که داشت رقیب خوبی برای سریال‌های “قیام عثمان” و “آلپ ارسلان” بود. اسطوره هر سه‌شنبه از شبکه atv منتشر می‌شد.

فینال سریال ترکی حماسه
فینال سریال ترکی حماسه

سریالی که ابرو شاهین در آن نقش اول را بر عهده گرفت نه تنها در کشور ترکیه بلکه در بسیاری از کشورها توجه زیادی را به خود جلب کرد. این اثر، توجه‌ها را به ست فیلمبرداری که برای بیان داستانِ سریال در قرن هشتم ایجاد شده است جلب می‌کند.

علاوه بر ابرو شاهین، تولید قوی این سریال با بازی ادیپ تپلی و سلیم بایراکتار نیز دلیل کسب رتبه خوب بود. نقش ابرو شاهین به عنوان یک مبارزِ زن که تاریخ ترکیه را رقم زد، شایسته تقدیر و بحث و گفتگو است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های طنز ترکی

پیامی که رتبه‌بندی در مورد سریال اسطوره (Destan) می‌دهد واضح است؛ این سریال در میان عموم موفق و در میان نخبگان و شرق اروپا ناموفق عمل کرد. این نشان می‌دهد جامعه تحصیل کرده و نخبه و مخاطبانی اروپای شرقی که بستر گسترده‌تری برای تماشای سریال دارند به صداقت، جدیت و جذابیت این سریال اعتماد نکردند. اما جدا از همه این موارد بیان داستانی متفاوت، با محوریت یک زنِ مقتدر و پیشینه‌ای تاریخی، شایسته تمجید است.

این سریال داستان عشق اسطوره‌ای میان آک‌کیز، دختر جنگجوی کوهستانی که شجاعتش زبانزد خاص و عام است، و باتوگا، شاهزاده معلول سرزمین آسمان را بیان می‌کند. هر دو توسط آلپاگو خاقان سرزمین آسمان یتیم شده‌اند.

فینال سریال ترکی حماسه
فینال سریال ترکی حماسه

این دو جوان معصوم، عشق‌شان را شمشیر و قلب‌هایشان را سپر می‌کنند تا غیرممکن را ممکن سازند. داستان در قرن هشتم قبل از پذیرش اسلام توسط ترک‌ها اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های مدرسه ای و دبیرستانی ترکی

آککیز، یک جنگجوی سرسخت است که در قلمرو به عنوان پنجه گرگ دو سر شناخته می‌شود. دوران کودکی خود و شاهزاده‌ای را که عمیق‌ترین زخم‌ها را با او پیوند داده‌اند، به یاد می‌آورد. آلپاگو خان ​​و سربازانش در کمین قرار می‌گیرند که منجر به مجازات‌های سختی در داخل و خارج از کاخ می‌شود.

علت عدم ساخت فصل دو سریال حماسه

فینال سریال ترکی حماسه
فینال سریال ترکی حماسه

فیلمبرداری فصل دوم سریال حماسه قرار بود با اتمام تعطیلات تابستان آغاز شده و با شروع فصل پاییز نمایش داده شود. اما خبری که هنوز از طرف صفحات رسمی سازندگان سریال تایید نشده است، هواداران را شوکه کرد.

بیشتر بخوانید: تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان

طبق این خبر یک قسمت برای پایان این سریال فیلمبرداری خواهد شد و تمام کادر بازیگران در این فینال کوتاه حضور خواهند داشت. آنطور که پیداست عوامل از پیشرفت سناریو فصل جدید رضایت نداشته‌ و تصمیم گرفتند که فصل دو ساخته نشود. به این علت که شرکت سازنده سریال “اسطوره” از پیشرفت سناریوی فصل دوم رضایت نداشت، ساخت فصل 2 را لغو کرد.

عوامل سریال Destan

فینال سریال ترکی حماسه
فینال سریال حماسه
  • نام ترکی: Destan
  • ژانر: تاریخی، جنگی
  • کارگردان: امیر خلیل‌زاده
  • نویسندگان: نهیر اردم، عایشه فردا ارییلماز
  • بازیگران: ابرو شاهین، ادیپ تپه‌لی، سلیم بایراکتار، دنیز باروت، تئومان کومباراجی‌باشی
  • محصول: ترکیه
  • زبان: ترکی
  • تولید سال: 2021
  • روز پخش: سه‌شنبه‌ها (خاتمه یافته)
  • ساعت پخش: 21:00
  • شبکه: ATV

سوالات متداول

کدام بازیگران در قسمت پایانی سریال حماسه حضور خواهند داشت؟

به دلیل کوتاه بودن و فیلمبرداری فشرده قسمت آخر این سریال،‌ تمام کادر فصل یک در این قسمت به ایفای کاراکتر خود خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره این سریال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر