;
coinex

توقف خدمات Hodlnaut : بحران نقدینگی کار دست پلتفرم وام‌دهی داد!

فروپاشی شبکه ترا منجر به ایجاد اثر دومینویی منفی برای پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال شد. از جمله تبعات فروپاشی ترا می‌توان به توقف خدمات Hodlnaut اشاره کرد.

Hodlnaut از قرار گرفتن در معرض 3AC خودداری کرد. این شرکت وام‌دهی کریپتو در گذشته نیز خرید UST را انکار کرده بود. چندین گزارش و همچنین داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که شرکت وام‌دهی Hodlnaut در مقطعی از زمان بیش از 150 میلیون دلار UST در اختیار داشته است.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های نرم افزاری 2022

توقف خدمات Hodlnaut

توقف خدمات Hodlnaut : بحران نقدینگی کار دست پلتفرم وام‌دهی داد!

پلتفرم وام‌دهی سنگاپوری Hodlnaut، شرایط بازار و کمبود نقدینگی را علت اصلی توقف خدمات خود عنوان کرد. این پلتفرم در حال حاضر برداشت‌های سپرده‌ها را به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت وام‌دهنده کریپتو روز دوشنبه اعلامیه رسمی منتشر کرد و مدعی که شرایط بازار Hodlnaut را مجبور به تغلیق خدمات کرده است. مدیران هادلنات در حال تلاش برای بازیابی پلتفرم هستند.

هادلنات همچنین اظهار نمود که درخواست مجوز نظارتی خود در کشور سنگاپور را پس گرفته است. این شرکت از این پس قادر به ارائه هیچ گونه خدمات مرتبط با مبادله توکن نخواهد بود. در اطلاعیه رسمی شرکت Hodlnaut آمده است:

ما فعالانه مشغول کار بر روی طرح بازیابی هادلنات هستیم. امیدواریم بروزرسانی‌ها و جزئیات مربوطه در اسرع وقت منتشر شود. تیم ما به منظور زمان‌بندی اجرای برنامه‌ها مشغول رایزنی با Damodara Ong LLC است. Hodlnaut در حال تدوین استراتژی برنامه بازیابی خود با در نظر گرفتن بهترین منافع برای کاربران است.

این پلتفرم وام‌دهی کریپتو اعلام کرد که تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود به جز توییتر و تلگرام را به حالت تعلیق در خواهد آورد. علاوه بر تعلیق حساب‌های اجتماعی Hodlnaut، بنیانگذار این پلتفرم جونتائو ژو (Juntao Zho) نیز صفحه خود در توییتر را شخصی کرده است.

بحران شرکت‌های وام‌دهی کریپتو با فروپاشی اکوسیستم ترا (LUNA) که اکنون با نام Terra Classic آن را می‌شناسیم آغاز شد. پس از این اتفاق، صندوق تأمینی ارزهای دیجیتال Three Arrow Capital نیز ورشکسته شد.

آشفتگی پست سر هم بازارهای مالی، منجر به ایجاد اثر دومینویی برای وام‌دهندگان ارزهای دیجیتال شده است. Voyager Digital، Celsius و Blockchain.com از جمله وام‌دهندگانی بودند که خدمات خود را به حالت تعلیق درآوردند.

Hodlnaut‌ موفق شد از قرار گرفتن در معرض 3AC جلوگیری کند، اما برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که این شرکت در مورد سرمایه‌گذاری‌های خود در استیل کوین الگوریتمی از بین رفته ترا شفافیت نداشته است. گزارشی مربوط به ماه ژوئن به افشاگری گسترده از پنهان‌ کاری‌های هادلنات درباره depeg استیل کوین و همچنین عدم شفافیت این پلتفرم در معرفی جایگاه خود پرداخت. در بخشی از این گزارش نوشته شده:

آن‌ها مقداری UST را با قیمت 0.40 دلار به فروش رساندند. هادلنات اقدام به انجام معاملات ریسکی و پرخطر در صرافی‌ها نموده و در یک حرکت خنده دار پس از فروپاشی Anchor مجدداً به آن ورود کرده است.

Zhu مدعی شد که این شرکت اقدام به خرید UST نکرده و ضرری نیز در خدمات بازدهی UST متحمل نشده است. وی برای اثبات ادعاهای خود هیچ مدرکی ارائه نداد. گفتنی است سقوط آشکار یکی دیگر از پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو منجر به واکنش خشمگینانه‌ای از سوی جامعه کریپتو شده است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران کاربران را به خروج سرمایه‌هایشان از صرافی‌های ارز دیجیتال تشویق کردند. برخی دیگر نیز به اثر دومینویی فروپاشی پلتفرم‌های وام دهی اشاره کردند. اثرات فروپاشی UST در ماه می همچنان در بازارهای مالی مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توقف خدمات Hodlnaut چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر