;
coinex

هشدار وقوع سیل در 11 استان کشور ؛ بارش شدید باران و رگبار و رعد و برق در پایان هفته

سازمان هواشناسی از امروز تا پایان هفته هشدار وقوع سیل در 11 استان کشور در نتیجه احتمال تشدید باران، وزش باد گرد و خاک را اعلام کرده است.

هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در برخی از استان‌های کشور اعلام شده که این استان‌ها شامل شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، نیمه غرب فارس، خراسان شمالی، اردبیل، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: هشدار سیل در تهران ؛ شهروندان تهرانی مراقب تگرگ و سیلاب احتمالی باشید

هشدار وقوع سیل در 11 استان کشور تا پایان هفته!

به دلیل احتمال وقوع سیل و تشدید باران، سازمان هواشناسی اعلام هشدار و اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، لایروبی و پاک‌سازی آن رودخانه‌های فصلی، لایروبی و پاک‌سازی نهرها و کانال‌های انتقال آب، عدم تردد عشایر کوچ رو و دام‌ها در ارتفاعات، عدم محلول‌پاشی و سم‌پاشی، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره برای مقابله با بحران را توصیه کرد.

هشدار وقوع سیل در 11 استان کشور

همچنین این سازمان خبر خطر و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی را به دلیل جاری شدن روان آب‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل را صادر کرد.

علاوه بر این­ها کارشناسان هواشناسی هشدار دیگری را در مورد افزایش گرادیان فشاری همراه با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه هم در شرق خراسان جنوبی و شمالی سیستان بلوچستان اعلام کردند که بر اثر این باد ممکن است شاهد گردوخاک، وزش باد شدید و طوفان در این مناطق باشیم.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر