;
coinex

بازگردانی 32.6 میلیون دلار دارایی Nomad Bridge توسط هکرها!

هفته گذشته بیش از 190 میلیون دلار دارایی Nomad Bridge به سرقت رفت. هکرها در نهایت اقدام به بازگردانی 32.6 میلیون دلار دارایی Nomad Bridge نمودند.

Bridge هفته گذشته آدرس کیف پول اتریوم خود را برای بازگرداندن وجوه به سرقت رفته توسط هکرها منتشر کرد. هکرها بیش از 190 میلیون دلار دارایی Nomad Bridge را به سرقت برده بودند. هکرهای کلاه سفید از آن زمان حدود 32.6 میلیون دلار از وجوه را پس داده‌اند. بیشترین وجود سرقت شده شامل استیل‌ کوین‌های Tether، USD Coin و Frax و همچنین چندین آلت کوین دیگر می‌شود.

بیشتر بخوانید: استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

بازگردانی 32.6 میلیون دلار دارایی Nomad Bridge

بازگردانی 32.6 میلیون دلار دارایی Nomad Bridge توسط هکرها!

طبق تحقیقات منتشر شده توسط پل هافمن از BestBrokers، وضعیت آسیب‌پذیری پروتکل Nomad در گزارش تاریخ 6 ژوئن Quantstamp کم خطر تلقی شده بود. به محض کشف این اکسپلویت، اعضای عمومی شبکه با کپی پیست تراکنش هک اولیه که شبیه به یک “سرقت غیرمتمرکز” بود، بیش از 190 میلیون دلار دارایی تیم Nomad Bridge را در کمتر از سه ساعت به سرقت بردند.

این حمله تنها 4 ماه پس از جمع‌آوری سرمایه 22.4 میلیون دلاری پروژه در ماه آپریل انجام شد. به گفته هافمن، حمله هکری اخیر از یک ریشه Merkle دارای خطا استفاده کرده است. ریشه‌های مرکل به منظور کسب اطمینان از ارسال همتا به همتا و بدون تغییر بلوک‌های داده ارسال شده توسط ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک ساختار برنامه‌نویسی به طور خودکار معتبر بودن هر پیام تراکنش را بررسی می‌کند.

تمامی شرکت‌کنندگان در حمله هکری اخیر از فرصت ایجاد شده استفاده نکردند. تقریباً بالافاصله پس از شروع هک، هکرهای کلاه سفید (Whitehat) اقدام به کپی هش تراکنش‌ اولیه نمودند. این هش مبلغ را به کیف پول مد نظر هکر منتقل می‌کرد. هکرها به منظور شستشوی وجوه دزدیده شده از نام دامنه اتریوم خود استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بازگردانی 32.6 میلیون دلار دارایی Nomad Bridge توسط هکرها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر