;
coinex

یک کارمند سابق توییتر به جاسوسی برای دولت عربستان سعودی متهم شد!

بر اساس گزارش ارائه شده توسط بلومبرگ، احمد ابوامو که کارمند سابق توییتر است، به اتهام جاسوسی برای دولت عربستان سعودی مجرم شناخته شده است.

هیئت منصفه روز سه شنبه حکم خود را در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو صادر کرد و در این دادگاه ابوآمو علاوه بر اتهام جاسوسی برای دولت عربستان سعودی، به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از طریق سیم، پولشویی و جعل سوابق محکوم شد.

بیشتر بخوانید: فروش 6.9 میلیارد دلار از سهام تسلا ؛ ایلان ماسک نگران نتیجه دادگاه توییتر است

جاسوسی برای دولت عربستان سعودی توسط یک کارمند توییتر

یک کارمند سابق توییتر به جاسوسی برای دولت عربستان سعودی متهم شد!

ابوآمو قبلا در توییتر به عنوان مدیر مشارکت رسانه‌ای کار می‌کرد و به چهره‌های برجسته خاورمیانه و شمال آفریقا کمک می‌کرد تا برای اکانت‌های خود تبلیغ انجام دهند.

با این حال و بنابر شواهد، او از موقعیت خود برای دسترسی به آدرس‌های ایمیل، شماره تلفن و تاریخ تولد کاربران منتقد دولت عربستان استفاده کرده است. ابوآمو سپس این اطلاعات را بین نوامبر 2014 تا مه 2015 به مقامات سعودی ارائه کرده و در ازای اطلاعات داده شده، پاداش‌هایی را دریافت کرده است.

در سال 2019، وزارت دادگستری، ابوآمو و یکی دیگر از کارمندان سابق توییتر با نام علی الزاباره را به جاسوسی متهم کرد. این آژانس بعداً این اتهامات را در سال 2020 به صورت گسترده‌تری ادامه داد و فرد سومی به نام احمد المطیری را نیز جزء متهمین برشمرد که ظاهراً این طرح را هماهنگ کرده است. هر دو الموتایری و الزاباره تحت تعقیب دولت آمریکا هستند. سال گذشته، علی الاحمد، فعال حقوق بشر، از توئیتر شکایت کرد و مدعی شد که این پلتفرم می‌توانسته برای محافظت از اطلاعات او اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش بلومبرگ، دادستان‌ها ابوآمو را متهم کردند که با دستیار محمد بن سلمان، که اکنون به عنوان ولیعهد عربستان سعودی در عرصه سیاست حضور دارد، برای سرکوب مخالفان همکاری می‌کند. گزارش شده است که ابوآمو گفته است که او فقط کار خود را انجام داد و توییتر را به خاطر ایمن نکردن اطلاعات کاربران سرزنش می کند. ابوآمو در صورت محکومیت با 10 تا 20 سال زندان مواجه است. شرکت توییتر از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جاسوسی برای دولت عربستان سعودی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر