;
coinex

خودرو توگ به عنوان اتومبیل ملی ترکیه معرفی شد ؛ حسرت خودروسازان داخلی [+عکس]

خودروی ملی ترکیه که توگ نام دارد، در نمایشگاه الکترونیک 2022 واقع در لاس وگاس آمریکا رونمایی شد. آیا خودرو توگ ، رقیب اصلی سمند ایرانی خواهد بود؟

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، توگ (TOGG) که یک گروه سرمایه‌گذاری خودروسازی ترکیه است، اولین خودروی خود را نمایشگاه بزرگ الکترونیک 2022 معرفی کرد. هدف از تاسیس توگ، ایجاد یک برند جهانی است که مالکیت کامل صنعتی و فکری آن به کشور ترکیه تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: خودروی اقتصادی TF21 جایگزین سمند و پژو 405 می‌شود

خودرو توگ (TOGG)

خودرو توگ به عنوان اتومبیل ملی ترکیه معرفی شد ؛ حسرت خودروسازان داخلی [+عکس]

مدیر عامل توگ، گورجان کاراکاش، در سخنرانی خود ادعا کرد که توگ جزو شرکت‌های خودروسازی کلاسیک نخواهد بود و آن را به عنوان شرکت فناوری محور تعریف کرده است.

خودرو TOGG، طراحی بسیار منحصر به فرد و مدرنی دارد. برای طراحی این خودرو، از طرح لاله که ریشه آن در خاک آناتولی قرار دارد، ایده گرفته شده است. طراحان توگ همچنین مدعی ارتباط طراحی محصول خود با میراث سلجوقیان شده‌اند! توگ به عنوان یک پروژه استراتژیک، قسمتی از اهداف وزارت صنایع و فناوری ترکیه در سال 2023 خواهد بود.

گورجان کاراکاش در مراسم معرفی و رونمایی توگ اظهار داشت، این خودرو با دو نوع متفاوت تولید خواهد شد که یکی از این خودروها قدرت 400 و دیگری 200 اسب بخار دارد.

وی ادعا می‌کند که شارژ باطری توگ، در زمانی کمتر از نیم ساعت به 80 درصد خواهد رسید و با هر شارژ، این خودرو توانایی طی مسافت 500 کیلومتری را دارد.

این خودرو که به صورت رسمی به بازار وارد شده است، قیمت 165000 دلاری دارد. از ویژگی‌های مهم توگ می‌توان به تمام برقی بودن آن اشاره کرد. اگر بخواهیم معادل قیمت این خودرو را با پول ایران محاسبه کنیم، باید بگوییم که با احتساب دلار 31 هزار تومانی، قیمت آن تقریبا 524 میلیون خواهد بود. همانطور که می‌دانید این عدد، معادل مبلغ یک تارا اتوماتیک مدل 1401 است.

وب سایت خبرآنلاین، توگ را به عنوان رقیب احتمالی ایران خودرو معرفی کرده است. این وب سایت‌، بیان می‌کند که ترکیه با معرفی خودروی ملی، قصد به دست گرفتن بازارهای خودرو کشورهای همسایه را دارد.

منابع دیگر، توگ را قابل قیاس با محصولات ایران خودرو نمی‌دانند و می‌گویند این خودرو بسیار پیشرفته‌تر از سمندی است که دو دهه از ساخت آن می‌گذرد. اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که این خودرو الکترونیکی و هوشمند بوده و مطابق استانداردهای اروپا ساخته شده است و به همین دلیل، قابل قیاس با خودروهای ایرانی نیست.

اخیرا تصاویری از رانندگی اردوغان با خودرو توگ در توییتر منتشر شده است. اردوغان این ویدیو را با هشتگ خاطره‌ای از توگ در صفحه توییتر خود منتشر کرده است، در ادامه این ویدیو را مشاهده می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خودروی ملی ترکیه با نام توگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    ۱۶۵۰۰۰هزار دلار با دلار۳۱هزار تومانی میشه ۵میلیارد و۱۵۰میلیون اصلاحش کنید.

    پاسخ

    ۱۶۵۰۰دلار اشتباه زده

    پاسخ

    خاک بر سر خودروسازانی که به مردم و کشورشان خیانت کرده اند

    پاسخ

    خاک برسر أخوندای دنیا پرست ایران بمیرید بی وجودها

    پاسخ