;
coinex

عفو ریاست جمهوری برای وارث سامسونگ ؛ اقتصاد کره به او بستگی دارد!

دولت کره جنوبی اخیرا بیان کرد که با عفو ریاست جمهوری برای وارث سامسونگ (نوه بنیان‌گذار سامسونگ)، او می‌تواند رهبری شرکت سامسونگ را بر عهده بگیرد.

نوه بیان‎گذار سامسونگ، «لی جائه‌یونگ» نام دارد که در سال 2017 متهم به رشوه دادن به رئیس جمهور وقت کره جنوبی، «پارک گون‌هه» شده بود. مدت زمان مجازات او در زندان، 5 سال تعیین شده بود، اما او در مجموع، فقط یک و نیم سال را در آن جا سپری کرد و سپس در دادگاه تجدید نظر، حکم آزادی‌اش صادر شد.

هم اکنون نیز این وارث جوان سامسونگ، موفق به دریافت «عفو ریاست‌جمهوری» شده است که همین عفو، مجوزی برای رهبری دوباره سامسونگ صادر می‌کند. به نظر می‌رسد نقش بزرگ سامسونگ در کره باعث شده تا مقامات تصمیم به نادیده گرفتن جرم وارث سامسونگ بگیرند.

بیشتر بخوانید: خوشبینی محض سامسونگ به آینده بازار گوشی‌های تاشو

عفو ریاست جمهوری برای وارث سامسونگ

عفو ریاست جمهوری برای وارث سامسونگ

لی جائه‌یونگ از سال 2017 به علت جرمی که مرتکب شده بود، نمی‎توانست رهبری سامسونگ را برعهده بگیرد، ولی هم اکنون مدت حبس تعلیقی‌اش به پایان رسیده است و با عفو ریاست جمهوری، می‌تواند دوباره سکان هدای غول کره‌ای را در دست بگیرد.

زمان اجرای عفو ریاست جمهوری برای وارث سامسونگ ، از 15 اگوست 2022، به عبارت دیگر 22 مرداد ماه 1401 خواهد بود. گفتنی است، پدر لی جائه‌یونگ (لی کان‌هی) نیز دو بار عفو ریاست جمهوری را به علت فساد و فرار مالیاتی در سال‌های 1996 و 2008 دریافت کرده بود.

دولت کره جنوبی به عنوان دلیل صدور عفو ریاست جمهوری برای وارث سامسونگ ، بیانیه‌ای به فایننشال تایمز ارسال کرده است. در این بیانیه، دلیل صدور چنین حکمی، غلبه بر بحران اقتصادی عنوان شده و تاکید شده که با رهبری نوه بیان‌گذار سامسونگ، روح تازه‌ای به اقتصاد این کشور دمیده خواهد شد.

در سال 2020، شاهد مرگ لی کان‌هی بودیم و از آن زمان تاکنون، هیچکس نتوانسته است سمت رئیس هیئت‌مدیره‌ سامسونگ را برعهده بگیرد. با برگشت لی جائه‌یونگ، دوباره تصمیمات استراتژیک بزرگی در مورد شرکت سامسونگ گرفته خواهد شد.

گفته می‎شود او در این مدت، با وجود نداشتن سمت، گزارش‌هایی را از طرف شرکت دریافت می‌کرده و بر روند کارها نظارت داشته است. در شرایط فعلی اخد تصمیمات استراتژیک از طرف سامسونگ، به علت عوارض ناشی از افزایش تنش سیاسی بین ایالات متحده و چین، افزایش تورم، بی‌ثباتی ناشی از جنگ در اوکراین، مشکلات زنجیره‌ی تأمین درنتیجه‌ی تعطیلی در چین و … اهمیت زیادی دارد.

عفو ریاست جمهوری برای وارث سامسونگ

تحلیل‌گران معتقد هستند که عفو ریاست جمهوری برای وارث سامسونگ ، ثبات این شرکت را به همراه خواهد داشت. بنابر نوشته «آسوشیتد پرس»، تقریبا 5 میلیون نفر از مردم کره جنوبی، در سامسونگ صاحب سهم هستند و همین افراد نیز خواهان آزادی نوه بنیان‌گذار سامسونگ بودند.

نوه بیان گذار سامسونگ در بیانیه‌ای بعد از آزادی خود اعلام کرد «ممنونم که به من فرصت دادید تا از نو شروع کنم. از این‌ که باعث نگرانی افراد زیادی شدم متأسفم. سخت‌تر تلاش می‌کنم تا حق خود را به جامعه ادا کنم و در کنار هم رشد کنیم.»

با وجود این که لی جائه‌یونگ، عفو ریاست جمهوری دریافت کرده است، اما مشکلات حقوقی وی به پایان نرسیده و هنوز اتهام دست‌کاری سهام در پرونده‌ مرتبط به ادغام دو شرکت تابعه‌ سامسونگ باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عفو ریاست جمهوری برای وارث سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر