;
coinex

شرایط پرداخت وام 300 میلیونی با سود 1 درصد

طرح حرکت نام طرح بانک رفاه است که در آن افراد حقیقی می توانند وام 300 میلیونی با سود 1 درصد و افراد حقوقی تا 1 میلیارد تومان وام دریافت کنند.

تمامی افراد از جمله کارگران، کارمندان، کسبه و شرکت‌ها می‌توانند از این طرح که به تازگی بانک رفاه معرفی کرده استفاده کنند. مبلغ تسهیلاتی که بانک رفاه در نظر گرفته، برای افراد حقیقی 300 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی تا 1 میلیارد تومان با سود 1 الی 17 درصد خواهد بود.

البته نرخ سود نسبت به ضریب میانگین و نوع حساب افراد، مدت سپرده‌گذاری و مدت بازپرداخت بین 1 تا 17 درصد تعیین می‌شود. برای دریافت تسهیلاتی که بانک رفاه با نام طرح حرکت در نظر گرفته، نیاز به سپرده‌ای است که بین 6 تا 9 ماه گردش حساب داشته باشد.

همچنین برای دریافت این تسهیلات، وام گیرنده یا ضامنین نباید هیچ معوقه‌ای در هیچکدام از بانک‌های سراسر کشور داشته باشند. بازپرداخت این وام 36 ماه است و سود آن نسبت به مدت سپرده‌گذاری بین 1 تا 17 درصد تعیین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مبلغ وام سربازی 1401 مشخص شد ؛‌ شرایط و نحوه دریافت

شرایط پرداخت وام 300 میلیونی

برای دریافت وام فوری 200 میلیونی باید در یکی از شعبه‌های بانک مهر، سپرده قرض‌الحسنه با حداقل خواب سپرده به مدت 6 ماه داشت. مدت بازپراخت تسهیلات 60 ماه با سود 4 درصد اعلام شده است. البته برای دریافت این وام نیاز به ضامن رسمی است و پرداخت آن بستگی به بودجه شعب و ابلاغیه‌ای که از طرف بانک مرکزی دریافت می‌کنند دارد.

مبلغ قسط با توجه به بازپرداخت و کارمزد 4 درصدی، مبلغ 3 میلیون و 333 هزار و 333 تومان خواهد بود که این مبلغ در نهایت به 200 میلیون و 100 هزار تومان می‌رسد.

شرایط پرداخت وام 300 میلیونی با سود 1 درصد
شرایط پرداخت وام 300 میلیونی با سود 1 درصد

با توجه به اینکه بانک کشاوری نسبت به پرورش ماهی در قفس توجه ویژه‌ای دارد تسهیلاتی برای این قبیل فعالیت‌ها را در اولویت پرداخت وام قرار داده است. وام شیلا کارت شامل افرادی می‌شود که در حوزه شیلات و آبزی پروری فعالیت دارند. مبلغ این وام نیز 200 میلیون تومان با نرخ 12 درصد است. البته افرادی که خواهان این وام هستند می‌توانند مبلغ بیشتری درخواست کنند که سود آن بیشتر خواهد بود.

از عمده مشکلاتی که بر سر راه دریافت وام وجود دارد، تامین ضامن معتبر و مورد تایید بانک است. به طوری که بسیاری از افراد به علت پیدا نکردن ضامن از دریافت وام منصرف می‌شوند.

بانک‌ها برای پرداخت وام طلب ضامنی معتبر، وثیقه ملکی و یا سپرده ضمانت نامه بانکی می‌کنند که گذشت از این خان برای افراد مشکلاتی به همراه دارد.

در همین راستا بانک مرکزی دستورالعملی را به بانک‌ها ابلاغ کرده که افراد بتوانند از سهام بانکی خود به عنوان ضامن استفاده کنند. اشخاص می‌توانند برای دریافت وام بدون ضامن در بانک ملی، مهر ایران و رسالت، سهمشان را به عنوان وثیقه در رهن بانک قرار دهند. مصطفی قری وفا مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی توئیتی در این زمینه منتشر کرده:

با ابلاغ و اجرای دستورالعمل بانک مرکزی، مراسم رونمایی از سامانه  وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار شد.

او همچنین افزود: «با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه در سه بانک ملی، بانک رسالت و بانک مهر ایران برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند». در توئیت دیروز قمری وفا می‌خوانیم:

با ابلاغ و اجرای دستورالعمل بانک مرکزی، امروز مراسم رونمایی از سامانه  وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار می‌شود.

شرایط پرداخت وام 300 میلیونی با سود 1 درصد
شرایط پرداخت وام 300 میلیونی با سود 1 درصد

او ادامه داد: «با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند». بانک مرکزی در 5 اردیبهشت 1401 دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات خرد با تنوع وثایق را به تمامی شعب بانکی ابلاغ کره است.

شرایط پرداخت وام 300 میلیون تومانی

طرح دیگری با نام ویژه متخصصان وجود دارد که تمامی پزشکان، بازاری ها و دیگر مشاغل که مشتری بانک ملت هستند می‌توانند وام 300 میلیون تومانی دریافت کنند. علاوه بر این مبلغ وم بستگی به توان بازپرداخت اشخاص متفاوت خواهد بود.

برای دریافت این وام باید افراد در یکی از شعب بانک ملت حساب جاری داشته باشند یا افتتاح حساب کنند. سود این وام 18 درصد با بازپرداخت 60 ماهه است. سند ملکی به عنوان تضمین برای دریافت این وام ضروری است. کسبه نیز می‌توانند با ارائه مجوز فعالیت یا پروانه کسب معتبر اقدام به دریافت وام نمایند. در این وام سپرده وام گیرنده تا اتمام تمامی اقساط مسدود نمی‌شود و افراد می‌توانند از سپرده هایشان استفاده کنند.

شرایط پرداخت وام 300 میلیونی با سود 1 درصد
شرایط پرداخت وام 300 میلیونی با سود 1 درصد

برای پرداخت اقساط این وام در هر ماه مبلغ 7 میلیون و 618 هزار و 28 تومان در نظر گرفته شده که جمع بازپرداخت وام 445 میلیون و 610 هزار تومان خواهد بود که 157 میلیون و 81 هزار و 694 تومان سود این وام است.

در این بین بانک تجارت در طرحی به نام «زوج مهر» به زوج هایی که با کمبود نقدیگی برای خرید کالا مواجه هستند، وام 30 میلیون تومانی پرداخت می‌کند. این وام برای خرید کالاهای بادوام جهیزیه در نظر گرفته شده است.

زوج ها برای دریافت وام 30 میلیونی طرح مهر باید حساب سپرده قرض‌الحسنه بانک تجارت داشته باشند. این افراد می‌توانند پس از دریافت وام، به فروشگاه هایی که مورد تایید بانک تجارت هستند مراجعه کرده و خرید نمایند. بازپرداخت این وام 36 ماه با نرخ 15 درصد است.

فروشگاه هایی که مورد تایید بانک در این طرح، پاکشوما و انتخاب الکترونیک هستند که وام گیرنده ملزم است که رسید خرید کالا را به شعبه مورد نظر ارائه کند. ارائه ضامن رسمی برای دریافت وام 30 میلیونی ضروری است.

مبلغ اقساط هر ماه با احتساب مدت بازپرداخت، سود و رقم اصلی وام، 1 میلیون و 39 هزار و 960 هزار تومان در نظر گرفته شده است. مجموع وام و سود تسهیلات در پایان 36 میلغ 37 میلیون و 838 هزار و 555 تومان خواهد بود که 7 میلیون و 437 هزار و 555 تومان آن سود تسهیلات است.

برای افرادی که مشتری بانک آینده هستند نیز تسهیلاتی به مبلغ 50 میلیون تومان، تحت عنوان طرح «طراوت» در نظر گرفته شده که به دارندگان سپرده بلند مدت بانک آینده تعلق می‌گیرد.

بازپرداخت این وام بین 12 تا 36 مه متغیر است و مبلغ اقساط نیز متفاوت خواهد بود. در این وام دو نوع ضمانت وجود دارد، مسدودی سپرده و ضامن رسمی برای این تسهیلات در نظر گرفته شده است. این وام قابل استفاده در فروشگاه هایی است که مورد تائید بانک آینده باشند. همچنین پرداخت هزینه های جانبی تشکل پرونده و اعتبار سنجی بر ضمه مشتری خواهد بود.

شرایط پرداخت وام 300 میلیونی با سود 1 درصد
شرایط پرداخت وام 300 میلیونی با سود 1 درصد

مبلغ پرداخت اقساط در هر ماه، با نرخ سود 12 درصد و باز پرداخت 12 ماهه مبلغ 4 میلیون و 442 هزار و 439 هزار تومان خواهد بود. در پایان پرداخت اقساط سود دریافتی به میزان 3 میلیون و 309 هزار و 273 تومان خواهد بود.

افرادی که در بنک گردشگری حساب بلند مدت دارند می‌توانند تقاضای تسهیلات 500 میلیونی طرح «6 در 4» کنند. سود این وام 4 درصد با بازپرداخت 60 ماهه اعلام شده است. مبلغ این وام بنا بر میزان گردش حساب و مبلغ سپرده گذاری افراد متغیر خواهد بود. ضمانت اصلی که برای این وام در نظر گرفته شده مسدودی حساب خواهد بود. یعنی تا پایا زمان پرداخت اقساط سپره حساب مشتری در بانک مسدود خواهد شد. نکته قابل توجه این است که در زمان مسدودی سپرده 6 درصد سود به آن تعلق می‌گیرد.

در صورت دریافت حداکثر مبلغ وام، میزان اقساط بسته به بازپرداخت و سود آن، مبلغ 9 میلیون و 208 هزار و 261 تومان خواهد بود.  مجموع رقم تسهیلات و سود آن روی هم 551 میلیون و 33 هزار و 333 تومان خواهد بو که 52 میلیون و 459 هزار و 662 تومان، سود تسهیلات در پایان اقساط است.

وام کارگشایی از دیگر وام‌هایی است که افراد می‌توانند نسبت به نیازشان اقدام به تهیه آن کنند. وام کارگشایی در دو شکل قرض‌الحسنه و جعاله اعطا می‌شود. سقف تسهیلات قرض‌الحسنه 2 میلیون تومان در نظر گرفته شده که افراد با در رهن گذاشتن 30 گرم طلای تزئینی می‌توانند آن را دریافت نمایند. حداکثر زمان پراخت وام قرض‌الحسنه کارگشایی در یک قسط طی یک سال تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره شرایط پرداخت وام 300 میلیونی با سود 1 درصد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر