;
coinex

لپ تاپ بت بلیز تایتان BM15 ؛‌ اولین لپ‌تاپ تماما بومی روسیه!

کمپانی Bitblaze که در زمینه سیستم‌های ذخیره سازی، سرور‌ها و… تخصص دارد، به‌‌زودی جدیدترین محصول خود، یعنی لپ تاپ بت بلیز تایتان BM15 را عرضه می‌کند.

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که BM15 یک محصول کاملا روسی خواهد بود و به عنوان اولین لپ‌تاپ تماما بومی کشور روسیه شناخته می‌شود. با توجه به اخبار منتشر شده، این نوت‌بوک از پردازنده Baikal M1 پشتیبانی می‌کند و در حال‌حاضر اولین مراحل توسعه خود را پشت‌سر گذاشته است.

هدف اصلی از ساخت این نوت‌بوک، عرضه آن به اعضای دولت روسیه و بخش‌های سازمانی این کشور است. البته علاقه‌مندان در صورت تمایل می‌توانند BM15 را خریداری کنند. احتمال می‌رود که این لپ‌تاپ پیش از ماه نوامبر سال جاری (آبان تا اوایل مهر) به بازار عرضه شود.

مشخصات فنی و عملکرد لپ تاپ بت بلیز تایتان BM15

طبق ادعاهای مالک کمپانی بت‌بلیز، یانا براش، این دستگاه از پردازند Baikal M1 بهره می‌برد و تاکنون با اجرای برنامه‌های یوتیوب و آفیس، آزمایش‌های مختلفی از لپ تاپ بت بلیز تایتان BM15 به عمل آمده است. طبق اظهارات براش، باتری این لپ‌تاپ تا 5 ساعت پایدار خواهد بود. مالک شرکت بت‌بلیز در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که لپ‌تاپ بومی مورد انتظار روسی تاکنون تمام آزمایش‌های خود را با موفقیت طی کرده است؛ اما تا فرا رسیدن زمان انتشار آن، آزمایش‌های بیشتری روی آن به عمل می‌آید.

 

اولین لپ‌تاپ بومی روسیه
لپ تاپ بت بلیز تایتان BM15 ؛ اولین لپ تاپ بومی روسیه

درحال‌حاضر، مشخصات فنی لپ تاپ بت بلیز تایتان BM15 در وب‌سایت رسمی بت‌بلیز قابل مشاهده است. این دستگاه از یک صفحه ‌نمایش IPS با کیفیت Full HD در ابعاد 15.6 اینچ پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ 16 گیگابایت RAM را به کاربران خود ارائه می‌دهد و از 128 گیگابایت حافظه DDR4 پشتیبانی می‌کند. همچنین این نوت‌بوک بومی روسیه قابلیت پشتیبانی از 250 تا 512 گیگابایت M.2 SSD را دارد.

از دیگر مشخصات لپ تاپ بومی روسی می‌توان به پورت Type-C 3.0، پورت HDMI، چهار پورت USB Type-A، پورت‌های RJ-45 و جک‌های صوتی و قابلیت اتصال از طریق وا‌ی‌فای و بلوتوث اشاره کرد. باتری مورد استفاده در لپ تاپ بت بلیز تایتان BM15 گنجایشی معادل 6000 میلی‌آمپر خواهد داشت و قادر است تا 5 ساعت برق موردنیاز لپ‌تاپ را تامین کند.

اینگونه که مالک شرکت Bitblaze اعلام کرده، برای ساخت بدنه لپ تاپ بت بلیز تایتان BM15 از قطعات آلومینیومی بسیار نازکی استفاده شده است. شیوه طراحی بدنه این نوت‌بوک باعث می‌شود که وزنی معادل 2.2 کیلوگرم داشته باشد. بنابر گزارش‌های منابع خبری، لپ تاپ BM15 از معماری 8 هسته‌ای ARM و پردازنده Baikal M1 با فرکانس اصلی 1.5 گیگاهرتز استفاده می‌کند که با استفاده از فرآیند 28 نانومتری TSMC تولید می‌شود. در حال‌حاضر کمپانی TSMC تراشه‌های موردنیاز کشور روسیه را تامین نمی‌کند و مشخص نیست که قبل از لغو شدن عرضه تراشه‌ها به روسیه، Bitblaze چه تعداد تراشه خریداری کرده است؛ به همین دلیل هنوز تایید نشده که لپ تاپ بت بلیز تایتان BM15 به صورت انبوه تولید می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لپ تاپ بومی روسیه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر