;
coinex

واردات خودرو به شرط اسقاط خودروهای فرسوده ؛ طرح جدید برای ایمنی بیشتر

یکی از اهداف واردات خودرو، بازسازی و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل است. حالا خبر رسیده که واردات خودرو مشروط به اسقاط خودرو فرسوده شده خواهد شد.

این روزها همه افرادی که اخبار خودرو، قیمت آن و طرح‌های فروش خودروسازان داخلی را دنبال می‌کنند، پیگیر ماجرای واردات خودرو و شرایط تدوین آیین‌نامه واردات خودرو هستند. هرازگاهی نیز اخبار آیین‌نامه و برخی بندهای احتمالی آن فاش می‌شود. حالا به نظر می‌رسد، جزئیات جدیدی از آیین نامه واردات خودرو فاش شده که بر اساس آن، واردات خودرو قرار است مشروط به اسقاط خودرو شود.

بیشتر بخوانید: تحویل کوییک معمولی به جای کوییک S ؛ سایپا دقیقا چه می‌کند؟

واردات خودرو مشروط به اسقاط خودرو فرسوده

همانطور که گفتیم، یکی از اهداف اساسی واردات خودرو در هر کشور، نوسازی وسایل نقلیه در سطح شهر است. در همین راستا، یکی از بندهای آیین‌نامه واردات خودرو که در حال تدوین است، واردات خودرو در ازای اسقاط دو دستگاه خودرو فرسوده است.

با وجود گذشت تقریبا 3 ماه از انقضای قانون ممنوعیت واردات خودرو، هنوز خبری از آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو نیست و بندهای آن نیز مشخص نیست. اما هرازگاهی مسئولین بخش‌ها و بندهایی از آن را آگاهانه یا ناخودآگاه فاش می‌کنند که بحث برانگیز می‌شود.

واردات خودرو مشروط به اسقاط خودرو فرسوده شد
واردات خودرو مشروط به اسقاط خودرو فرسوده

برای مثال، معاون وزیر صمت اخیرا در گفته‌های خود به لزوم اسقاط خودرو فرسوده در ازای واردات خودرو اشاره کرده و گفته که این مهم با هدف نوسازی وسایل نقلیه شهری و از همه مهم‌تر افزایش ایمنی سرنشینان انجام می‌شود.

از جمله اهداف دیگر واردات خودرو باید به رقابتی شدن قیمت خودروهای داخلی با محصولات خارجی، بهبود کیفیت محصولات داخلی و افزایش رقابت‌پذیری خودروها،‌ استفاده از تکنولوژی‌های جدید خارجی، تنوع ماشین‌ها و همینطور تنظیم و کاهش اختلاف بین عرضه و تقاضای بازار اشاره کرد.

مشروط شدن واردات به اسقاط خودرو فرسوده تمرکز دولت روی واردات خودروهای اقتصادی به کشور را نشان می‌دهد. سقف واردات در حال حاضر هنوز به طور قطعی مشخص نشده است، اما مدتی پیش به واردات خودرو 10 هزار دلاری و ممنوعیت واردات خودرو 20 هزار دلاری اشاره شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واردات خودرو مشروط به اسقاط خودرو فرسوده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر