;
coinex

تعداد برندگان خوش شانس لاتاری 2023 در ایران و جهان

قرعه کشی گرین کارت آمریکا، برنامه‌ای است که هر ساله از اواسط مهر ماه آغاز می‌شود و تا اواسط آبان ماه ادامه پیدا می‌کند. طی این برنامه که به منظور حفظ تنوع نژادی آمریکا برگزار می‌شود، سالانه تعداد 55 هزار برنده، انتخاب می‌شوند تا شانس دریافت ویزای آمریکا را داشته باشند.

برای حفظ تعادل نژادی در آمریکا، کشور‌هایی که کمترین نرخ مهاجرت خارج از برنامه لاتاری را دارند، از بیشترین شانس برخوردار هستند و تعداد افراد برنده از آن کشور‌ها بیشتر خواهد بود. از آنجایی که کشور‌هایی نظیر ایران و افغانستان، خارج از لاتاری، مهاجرین کمی به آمریکا دارند، در این رقابت‌ها شانس بیشتری خواهند داشت که این موضوع توسط اداره مهاجرت آمریکا نیز تایید شده است.

تعداد ثبت نام‌های مورد قبول در لاتاری 2023

در دوره لاتاری سال 2023، تعداد ثبت نامی‌های مورد قبول 9 میلیون و 570 هزار و 291 کیس بوده است. افرادی که در این دوره ثبت نام مورد قبول داشته‌اند درون قرعه کشی شرکت کرده‌اند و از بین آنها‌، برندگان به قید قرعه انتخاب شده‌اند تا امور خود را ادامه دهند و ویزای خود را دریافت کنند.

دریافت ویزای آمریکا

در این بین، اگر تعداد ویزا‌های اهدایی به عدد 55 هزار کیس برسد، برنامه دریافت ویزا در آن سال مالی به اتمام خواهد رسید و دیگر ویزایی تحویل داده نخواهد شد که البته درصد رخداد این اتفاق بسیار پایین است. همچنین اگر فردی برنده لاتاری شده باشد و تا تاریخ 30 سپتامبر 2023، ویزای خود را دریافت نکند، دیگر هیچ پیشرفت و مزیتی را از دوره لاتاری 2023، دریافت نخواهد کرد. آمار برندگان لاتاری 2023 در قاره‌‌های مختلف به شرح زیر است.

بیشترین تعداد انتخابی قاره آفریقا

از بین کشور‌های آفریقایی، کشور‌های مصر، الجزایر، سودان، مراکش و جمهوری دموکرات کنگو بیشترین تعداد برندگان لاتاری را به خود اختصاص داده‌اند. کشور‌هایی نظیر موزامبیک و موریتیوس به ترتیب با یک و دو برنده، جزو کشور‌هایی هستند که آمار برندگان پایینی در لاتاری گرین کارت آمریکا 2023 داشته‌اند.

مصر: 5.529، الجزایر: 5.526، سودان: 4.863، مراکش: 4.469، جمهوری دموکرات کنگو: 4.385

بیشترین تعداد انتخابی قاره آسیا

در قاره آسیا، نام کشور ایران به عنوان دارنده بیشترین برنده لاتاری، در رتبه اول لیست قرار می‌گیرد و این نشان دهنده آن است که به دلیل نرخ کم مهاجرین ایران به آمریکا، درصد بیشتری از ویزا‌های آسیا به ایران اختصاص داده می‌شود. بعد از ایران به ترتیب کشور‌های نپال، یمن، افغانستان و سریلانکا رتبه‌های دوم تا پنجم هستند. از طرف دیگر، کشور‌هایی نظیر کره شمالی و مالدیو به ترتیب با دو و یک برنده جزو کشور‌های با برندگان بسیار کم در آسیا هستند. تعداد برندگان پنج کشور برتر قاره آسیا را می‌توان به صورت زیر مرتب کرد:

ایران: 5.506، نپال: 3.808، یمن: 2.807، افغانستان: 2.724، سریلانکا: 2.019

بیشترین تعداد انتخابی قاره اروپا

در قاره اروپا، بیشتر برندگان از کشور‌های ازبکستان، روسیه، اوکراین، ارمنستان و ترکیه انتخاب شده اند. از سمت دیگر کشور‌هایی نظیر کوراکائو، جزایر فارو و اسلوونی، به ترتیب به یک و دو نفر برنده، کمترین افراد برگزیده را در قرعه لاتاری گرین کارت سال 2023 داشته اند.

ازبکستان:5.511، روسیه: 5.505، اوکراین: 3.808، ارمنستان: 3.525، ترکیه: 3.383

مهاجرت به آمریکا

بیشترین تعداد انتخابی قاره اقیانوسیه

در بین کشور‌های منطقه اقیانوسیه تنها کشور فیجی بیش از هزار برنده در لاتاری داشته است و بعد از آن کشور‌هایی چون استرالیا، نیوزلند، تونگا و گینه نو پاپوآ در رتبه‌های دوم تا پنجم هستند که همگی آن کمتر از پانصد نفر برنده دارند.

فیجی: 1.718، استرالیا: 461، نیوزلند: 173، تونگا: 78، گینه نو پاپوآ: 21

بیشترین تعداد انتخابی قاره آمریکا

قاره آمریکا به نسبت دیگر قاره‌ها وضعیت متفاوتی دارد. کشور‌های واقع در آمریکای شمالی، از آنجایی که مهاجرین زیادی را به کشور ایالات متحده آمریکا دارند، در قرعه کشی شرکت داده نمی‌شوند و تنها کشور باهاماس توانایی حضور در قرعه کشی را دارد که 16 برنده از آن کشور انتخاب شده است.

کشور‌های آمریکای جنوبی نیز نسبت به قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا، برندگان کمتری دارند. در این بین، کشور کوبا، پرو، اکوادور، آرژانتین و گواتمالا در رتبه‌های اول تا پنجم قرار می‌گیرند که در جدول زیر تعداد برندگان آن کشور‌ها مشخص شده است.

کوبا: 1.358، پرو: 1.191، اکوادور: 466، آرژانتین: 133، گواتمالا: 84

 

منبع: کارت سبز

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر