;
coinex

وام 200 میلیونی مسکن ؛ شرایط و نحوه دریافت

وام 200 میلیونی مسکن به خانوارهایی که مسکن ندارند و تاکنون از مساعدت‎ها و امکانات دولتی، تسهیلات بانکی و موسسات اعتباری استفاده نکرده‌اند، تعلق می‌گیرد.

طبق قانون بودجه 1401، برخی از بانک‌ها موظف به اعطای تسهیلات ویژه «وام 200 میلیونی مسکن» به خانواده‌‎های واجد شرایط هستند. بانک مسکن، صادرات، تجارت، توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی، اعطا کننده این وام خواهند بود.

بیشتر بخوانید: شرایط پرداخت وام 300 میلیونی با سود 1 درصد

وام 200 میلیونی مسکن

بخشنامه‌ای از طرف بانک مرکزی در رابطه با تسهیلات قرض الحسنه (ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن) صادر شده است. در این بخشنامه آمده است که وام 200 میلیونی مسکن به خانواده‌هایی تعلق می‎گیرد که صاحب مسکن نیستند و از ابتدای سال 99 تا کنون، صاحب فرزند سوم یا بیشتر باشند.

وام 200 میلیونی مسکن

نحوه دریافت وام 200 میلیون تومانی مسکن

خانواده‌های واجد شرایط برای دریافت وام 200 میلیون تومانی مسکن، باید مدارک خود را دست داشته باشند و به شعب شش بانک موظف به پرداخت این وام، اعم از: بانک‎ مسکن، صادرات، تجارت، توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی مراجعه نمایند.

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، دریافت کنندگان این وام کسانی هستند که مسکن ندارند و تا به حال از امکانات دولتی، تسهیلات بانکی و … استفاده نکرده‌اند. قبل از اعطای وام، همه موارد ذکر شده توسط بانک از طریق سامانه‌های سمات و وزارت راه و شهرسازی استعلام خواهد شد و اگر مورد تایید قرار گرفت، ادامه مراحل طی می‎شود.

همچنین، بررسی گزینه شرط صاحب فرزند سوم یا بیشتر شدن نیز از طریق سامانه‌های ثبت احوال و مشاهده شناسنامه زوجین و فرزند متولد شده، توسط بانک انجام خواهد شد.

وام مسکن 200 میلیونی، بازپرداخت حداکثری 20 ساله دارد و با کمترین میزان کارمزد (حداکثر 4 درصد به صورت سالانه) در اختیار خانوارهای واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است که دریافت‌کننده این وام، ملزم به ارائه سفته و ضامن معتبر به بانک خواهد بود. درخواست کننده این وام، باید سرپرست خانوار یا نماینده قانونی او باشد.

متقاضیان دریافت تسهیلات فرزند‌آوری، برای ثبت شکایت در مورد این تسهیلات می‌توانند به آدرس اینترنتی https://crm.cbi.ir/ مراجعه و در بخش «ثبت و رسیدگی به شکایات»، شکایات خود را ثبت نمایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد وام 200 میلیونی مسکن چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر