coinex
راهنمای خرید تکراتو

اولین گیاه قابل کشت در مریخ توسط دانشمندان کشف شد! [+عکس]

اولین گیاه قابل کشت در مریخ ، یونجه است که می‌توان در آینده از آن به عنوان یک کود استفاده کرد. این گیاه در آزمایش‌های جدید پتانسیل خوبی برای رشد در سیاره سرخ نشان داده است.

هنگامی که بر همه چالش‌های مربوط به رسیدن به مریخ غلبه کردیم، باید چگونگی پایداری زندگی در آنجا را بیابیم – و رشد و کشت محصولات بخش عمده‌ای از آن خواهد بود.

همانطور که می‌دانید و اگر مبارزات مت دیمون را در فیلم مریخی دیده باشید، چشم‌انداز سیاره سرخ در تئوری می‌تواند باعث رشد محصولات زراعی شود، احتمالی که در آزمایش‌های ناسا در نظر گرفته می‌شود.

اما این امر چندان ساده نیست. شن و غبار نه تنها فاقد مواد آلی و میکروب‌های مفید است، بلکه مملو از نمک‌ها و مواد معدنی نیز هست که باعث می‌شود بیشتر گیاهان برای بقا تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:‌ تولید سوخت موشک از باکتری ؛‌ سوختی قدرتمندتر و در عین حال سالم‌تر!

گیاه قابل کشت در مریخ

اکنون یک مطالعه جدید راهی به جلو نشان می‌دهد: گیاهان یونجه. محققان تعیین کرده‌اند که این محصول علوفه‌ای می‌تواند در خاک آتشفشانی سختی مانند خاکی که مریخ را می‌پوشاند، زنده بماند و سپس می‌تواند به عنوان کود برای رشد مواد غذایی مانند شلغم، تربچه و کاهو استفاده شود.

گیاه قابل کشت در مریخ
گیاه قابل کشت در مریخ

محققان در مقاله منتشر شده خود می‌گویند که محتوای کم مواد مغذی خاک مریخ و شوری زیاد آب، آنها را برای استفاده مستقیم برای تکثیر محصولات غذایی در مریخ نامناسب می‌کند. بنابراین، توسعه استراتژی هایی برای افزایش محتوای مواد مغذی در خاک مریخ و نمک زدایی آب شور برای ماموریت های طولانی مدت ضروری است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که گیاهان در حال رشد در سطح مریخ بدون افزودن مواد مغذی اضافی به خاک (یا سنگ‌لیت) هستند که در آن قرار می‌گیرند. اینجاست که یونجه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

یافتن یک تطابق دقیق برای سنگ در مریخ مشکل است، اما محققان قبل از آزمایش دانه‌های مختلف در آن، بهترین نتایجی را که می‌توانستند جمع‌آوری کردند. آنها دریافتند که یونجه می‌تواند به همان اندازه که در خاک زمین رشد می‌کند، بدون کود اضافی رشد کند.

سنگ مریخی شبیه سازی شده با یونجه اضافه شده به عنوان کود آزمایش شد. شلغم، تربچه و کاهو – سه گیاهی که به نگهداری کمی نیاز دارند، به سرعت رشد می‌کنند و به آب زیادی نیاز ندارند – همگی با موفقیت رشد کردند.

با این حال یک مشکل وجود دارد: آب شیرین نیز مورد نیاز بود. بر اساس آزمایش‌های بیشتر، تیم فکر می‌کند آب شور موجود در مریخ را می‌توان با نوعی باکتری دریایی تصفیه کرد و سپس از طریق سنگ‌های آتشفشانی فیلتر کرد تا آب شیرین مورد نیاز برای رشد محصولات تولید شود.

برای اولین بار، ما استفاده یکپارچه از کود زیستی و میکروب را برای درمان موثر خاک سنگلیت بازالتی و شبیه‌سازهای آب شور، به ترتیب برای منابع مناسب که رشد گیاه را حفظ می‌کنند، گزارش می‌کنیم.

هنوز سوالات زیادی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد، از جمله اینکه تا چه حد می‌توانیم خاک مریخ را در اینجا روی زمین شبیه‌سازی کنیم. این احتمال وجود دارد که وقتی بالاخره به سیاره سرخ رسیدیم، دقیقاً آنطور که تصور می‌کردیم نباشد. خاک شبیه‌سازی‌شده برخی از نمک‌های پرکلرات سمی را نیز از دست داده بود، که باید به نحوی توسط آب شیرین‌شده از خاک مریخ شسته شود.

با این حال، آزمایش‌های مشخص‌شده در این مطالعه، گزینه‌های امیدوارکننده‌تری را برای کاوش در اختیار دانشمندان و فضانوردان قرار می‌دهد. رویکردهایی که محققان توصیف کرده‌اند برای به کارگیری ساده و در عملیات کارآمد هستند.

رشد یونجه در مریخ برای استفاده به عنوان کود مطمئناً هزینه کمتری نسبت به حمل یخچال‌های عظیم غذا در طول میلیون‌ها کیلومتر به سیاره سرخ خواهد داشت – و این تنها منبع مواد مغذی نیست که ما می‌توانیم دور از زمین تولید کنیم.

محققان می‌گویند که این مطالعه نشان می‌دهد که برای اهداف بلندمدت، می‌توان در محل منابع خاک و آب برای کشاورزی در مریخ را برای حفظ ماموریت های انسانی و سکونتگاه های دائمی تصفیه کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد گیاه قابل کشت در مریخ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر