;
coinex

آشنایی با آزمون دولینگو و میزان اعتبار مدرک آن

آزمون انگیسی دولینگو یک آزمون تطبیقی است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این آزمون توسط پلتفرم آموزش زبان دولینگو طراحی و ارائه شده است. مدرک دولینگو را بسیاری از دانشگاه‌های سراسر دنیا برای دادن پذیرش به دانشجویان، قبول می‌کنند. در این مقاله قصد داریم با جزئیات این آزمون و اعتبار آن بیشتر آشنا شویم. نحوه ثبت نام دولینگو و راه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دولینگو را نیز بررسی خواهیم کرد.

آزمون دولینگو چیست؟

همانطور که گفتیم آزمون دولینگو یک آزمون ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی است. دو ویژگی‌ مهم این آزمون، آنلاین و تطبیقی بودن آن است. شرکت در آزمون duolingo محدودیت زمانی و مکانی ندارد و شما می‌توانید هر زمان از شبانه روز، ثبت نام دولینگو را انجام داده و در آن شرکت کنید.

منظور از تطبیقی بودن تست دولینگو این است که بسته به نحوه عملکرد شما در آزمون، سطح سختی و آسانی آن تعیین می‌شود. بگذارید اینطور بررسی کنیم: فرض کنید آزمون شروع شده است. اگر به سوالاتی که در همان ابتدا از شما پرسیده می‌شود درست جواب دهید، سوالات سخت‌تر می‌شوند. این اتفاق تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که به سوالی، پاسخ اشتباه دهید. در این صورت، سطح امتحان باز کمی آسان می‌شود تا دوباره جواب درستی به سوالات بعدی بدهید.

مدت زمان آزمون دولینگو 1 ساعت است. این تست از 3 بخش تشکیل می‌شود که در ادامه هر کدام را به طور مفصل توضیح خواهیم داد. در این 3 بخش، مهارت‌های اصلی زبانی شما که شامل Reading، Listening، Writing و Speaking هستند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

نمره آزمون دولینگو از 10 تا 160 است؛ نتیجه امتحان نیز در یک بازه زمانی کوتاه، ظرف 48 ساعت به شما گزارش می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم دیگر آزمون این است که شما می‌توانید نتیجه آزمون را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، به صورت رسمی به هر تعداد دانشگاه که می‌خواهید ارسال کنید.

بخش‌های اصلی آزمون دولینگو

بخش‌های اصلی آزمون دولینگو

آزمون از 3 بخش تشکیل می‌شود. بخش اول، ارتباطی با ارزیابی مهارت‌های زبانی ندارد و تنها برای بررسی آمادگی شما جهت شرکت در آزمون است. خوب است پیش از ثبت نام دولینگو، بخش‌های مختلف آزمون را بشناسید:

بخش اول آزمون دولینگو

این بخش Quick Set-up نام دارد. در این قسمت شما باید تجهیزاتی که برای شرکت در آزمون نیاز دارید را بررسی کنید و مدرک شناسایی (پاسپورت) خود را به دوربین نشان دهید.

تجهیزاتی که اشاره کردیم شامل کامپیوتر یا لپتاپ، دوربین، میکروفون، اسپیکر و سایر وسایل است که باید از درست کار کردن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. پاسپورت را هم برای بررسی صحت مشخصاتی که با آن‌ها ثبت نام دولینگو را انجام داده‌اید، به دوربین نشان می‌دهید. به بخش اول آزمون 5 دقیقه اختصاص داده شده است.

 

بخش دوم آزمون دولینگو

بخش دوم آزمون مربوط به Adaptive Questions یا سوالات تطبیقی است. همانطور که گفتیم، این مرحله از آزمون به عملکرد شما بستگی دارد. سوالات بخش تطبیقی به صورت تصادفی پرسیده می‌شوند. ترتیب سوالات هر کدام از مهارت‌ها مشخص نیست و ممکن است سوال اول مربوط به نوشتن، سوال بعدی مربوط به خواندن و سوال بعد باز مرتبط با نوشتن باشد. مهارت‌هایی که در این بخش ارزیابی می‌شوند عبارتند از: دایره واژگان، تلفظ، خواندن، گوش دادن، قرارگیری کلمات در جمله و نحوه نگارش، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی.

مدت زمان بخش سوالات تطبیقی 45 دقیقه است.

 

بخش سوم آزمون دولینگو

بخش سوم آزمون Video Interview and Writing Samples نام دارد. در این بخش، مهارت‌های اسپیکینگ و رایتینگ شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

در قسمت Writing Sample موضوعی به شما داده می‌شود. شما بین 3 تا 5 دقیقه زمان دارید که از دیدگاه خود، راجع به موضوع بنویسید.

قسمت Video Interview در واقع همان Speaking است. پیرامون یک موضوع از شما سوالاتی پرسیده می‌شود. شما باید در زمان حداقل 1 و حداکثر 3 دقیقه راجع به آن موضوع صحبت کنید.

این بخش 10 دقیقه زمان دارد.

برای فکر کردن به سوالات Writing وSpeaking  شما 30 ثانیه زمان خواهید داشت. آزمون دولینگو مجموعا 1 ساعت به طول می‌انجامد.

 

قوانین آزمون دولینگو

همانطور که گفتیم آزمون دولینگو به صورت آنلاین از خانه برگزار می‌شود. برای جلوگیری از تقلب و حفظ اعتبار مدرک آزمون، قوانین و مقرراتی به این منظور وضع شده است. توجه داشته باشید که اگر هنگام بررسی آزمون شما، شخص تصحیح کننده متوجه خطایی شود، نتیجه آزمون باطل اعلام شده و هزینه ثبت نام دولینگو نیز به شما بازگردانده نمی‌شود.

مهم‌ترین قوانین آزمون را اینجا مشاهده می‌کنید:

  • در بخش اول آزمون، صحت اطلاعات داوطلب بررسی می‌شود. بنابراین از اسم و مشخصات شخص دیگری برای ثبت نام دولینگو استفاده نکنید.
  • یادداشت برداری در آزمون مجاز نیست. وجود هرگونه کتاب یا دفترچه در اطراف شما خطا محسوب می‌شود.
  • اتاقی که در آن هستید باید دارای نور کافی و به دور از سر و صدا باشد.
  • هرگونه وسایل اضافی و نامرتبط با آزمون مانند گوشی موبایل، کتاب و غیره در اطرافتان نباشد.
  • روی گوش‌های خود را با هدفون یا مو نپوشانید.
  • صورتتان باید در وسط کادر ویدیو باشد.
  • کیفیت تصویر کاملا واضح باشد.
  • صفحه‌ی آزمون روی مرورگرتان را به هیچ عنوان نبندید و صفحه‌ی جدیدی هم باز نکنید.
  • تا انتهای آزمون، تماس چشمی را با دوربین حفظ کنید.
  • در اتاق تنها باشید و در طول آزمون با کسی صحبت نکنید.

 

کدام دانشگاه‌ها مدرک دولینگو را می‌پذیرند؟

مدرک این آزمون مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان است. طبق گفته وبسایت دولینگو، بیش از 2000 دانشگاه و موسسه آموزشی در دنیا، مدرک دولینگو را برای دادن پذیرش به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌پذیرند.

نام برخی از این دانشگاه‌ها را اینجا لیست کرده‌ایم:

  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه MIT
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه جان هاپکینز
  • دانشگاه بوستون
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه ویندزور

همانطور که می‌بینید مدرک دولینگو نزد برترین دانشگاه‌های جهان، اعتبار دارد. برای دیدن نام تمام دانشگاه‌ها به وبسایت دولینگو مراجعه کنید.

 

ثبت نام دولینگو و پرداخت هزینه ثبت نام

چنانچه شما هم قصد شرکت در این آزمون و ثبت نام آزمون دولینگو را دارید، به راحتی و در کمترین زمان می‌توانید این کار را از طریق وبسایت تهران پیمنت انجام دهید.

ثبت نام آزمون آنلاین زبان انگلیسی دولینگو (Duolingo)

اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دولینگو را در لینک بالا مشاهده می‌کنید.

پس از پر کردن فرم و ارسال درخواست سفارش، ثبت نام شما ظرف 3 ساعت، در تاریخ مورد نظرتان انجام خواهد شد.

 

اگر تا به حال در آزمون دولینگو شرکت کرده‌اید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد آزمون و ثبت نام در آن نیز سوالات خود را در قسمت کامنت برای ما بنویسید.

.

پایان خبر

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر