;
coinex

گرانترین بازیگران ترکی را بشناسید [+زندگینامه و تصاویر]

ترکیه بازیگران خوش چهره و موفق زیادی دارد. اما در بین آنها، گرانترین بازیگر اهل ترکیه کیست؟ ما در این مطلب قصد داریم گرانترین بازیگران ترکی را معرفی کنیم.

صنعت فیلم سازی ترکیه یکی از برجسته‌ترین صنعت‌های فیلم سازی در دنیا است. ترکیه بازیگران و فیلم سازان توانمند فراوانی دارد. از آنجایی که نیمی از این کشور در آسیا و نیمه دیگر آن در اروپا واقع شده چهره‌های جذاب و تحسین برانگیز زیادی در صنعت فیلم سازی ترکیه به چشم می‌خورند.

این کشور در زمینه فیلم سازی یکی از تاثیرگذارترین‌ها بوده که غالبا هم در فیلم‌های خود به مسائل روز و مدرن می‌پردازد. فیلم و سریال‌های ترکی نه تنها در آن کشور، بلکه در سراسر دنیا مخاطبان بسیاری دارند.

بازیگران سینمای ترکیه امروزه در کشورهای زیادی شناخته شده هستند. محبوبیت آن‌ها باعث شده تا برخی از بازیگران در لیست پردرآمدترین بازیگران ترکیه ای قرار گیرند. گرانترین بازیگران ترکی در ژانرهای مختلفی همچون درام، تاریخی، اکشن و کمدی به ایفای نقش می‌پردازند.

با رشد چشمگیر صنعت فیلم سازی این کشور، بازیگران و فیلمسازان ترک در سطح جهانی شهرت و محبوبیت پیدا کردند. این شهرت و محبوبیت باعث شده تا دستمزدهایی بسیار دریافت کنند. البته پرداخت مالیات بالا توسط هنرمندان باعث می‌شود تا با دستمزدهای گزاف آن‌ها مخالفتی صورت نگیرد.

در ادامه تکراتو قصد دارد گرانترین بازیگر اهل ترکیه را به شما معرفی کند. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 

زیباترین بازیگران زن ترکیه [+تصاویر و بیوگرافی]

بهترین بازیگران ترکی زن و مرد 2021

گرانترین بازیگران ترکی

بازیگران ترک این روزها با رونق گرفتن فیلم‌ها و سریال‌های تلوزیونی ترکی در لیست مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین سلبریتی‌های دنیا قرار گرفته‌اند. اگر تاکنون به تماشای فیلم و سریال‌های ترکی نشسته باشید خوب می‌دانید که برخی از سریال‌ها بیش از 100 قسمت دارند و همین باعث شده بسیاری از بازیگران این کشور در لیست پردرآمدترین بازیگران ترکیه ای قرار بگیرند.

اگر مایل هستید با لیست این افراد مشهور آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

خالد ارگنچ

  • دستمزد: 250 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: استانبول سرخ، ظهور امپراتوری‌ها: عثمانی، حریم سلطان، وطنم تویی

خالد ارگنچ یکی از معروف ترین بازیگران ترکیه است. خالد روزگاری قرار بود خواننده اپرا شود اما سرنوشت او را به سمت بازیگری برد تا پا جای پای پدرش بگذارد. او متولد ۳۰ آوریل ۱۹۷۰ است.

خالد عاشق کار کردن با کارگردان‌های جوان و با استعداد است. وی تحصیلات ناتمامی در رشته مهندسی دریایی دارد. هالیت سال ۲۰۰۷ با گیزم سوسیالدی ازدواج کرده بود که این ازدواج تنها یک سال دوام آورد.

پس از آن حین فیلمبرداری سریال «Binbir Gece» یا هزار و یک شب با همبازی خود برگوزار کورل ازدواج و ثمره این ازدواج دو پسر به ‌نام علی و خان است.

جانسو دره

  • دستمزد: 150 هزار لیر برای قسمت
  • معروفترین آثار: آخرین عثمانی، عشق تلخ، دست نوشته

جانسو دره، در ۱۴ اکتبر ۱۹۸۰ در آنکارا متولد شد و در حال حاضر جزو یکی از مدل‌ها و گرانترین بازیگران ترکی به حساب می‌آید. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ازمیر گذراند و در رشته باستان ‌شناسی از دانشگاه استانبول فارغ‌ التحصیل شد.

او کار در تلویزیون و سینما را از سال ۲۰۰۴ شروع کرد و بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ نقش برجسته‌ای در مجموعه تلویزیونی «سیلا» داشت. بعد از آن با همکاری کنان ایمیرزالی اوغلو در فیلم « the Last Ottoman Yandim Ali» به شهرت رسید. او توانایی های زیادی در بازیگری دارد.

انگین آکیورک

  • دستمزد: 190 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: سرنوشت، بچه‌ها نزد تو امانت، یک عشق دو زندگی

انگین آکیورک زاده ۱۲ اکتبر ۱۹۸۱ در آنکارا و بازیگر اهل ترکیه است. «انگین آکیورک» با کسب رتبه نخست مسابقه استعدادیابی ترکیه در سال 2004 به مخاطبین معرفی شد. پس از آن با بازی در سریال‌های پرطرفدار همچون «فاطما گل»، «دختر سفیر» و «عشق پول سیاه» به شهرت رسید.

انگین آکیورک برای بازی در هر قسمت حدود 190 هزار لیر دریافت می‌کند. به‌همین دلیل او را به‌عنوان یکی از گرانترین بازیگران ترکی می‌شناسند.

 بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ترکی

مراد ییلدیریم

  • دستمزد: 170 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: عاصی، عشق و جزا، رامو

«مراد ییلدیریم» در زمینه بازیگری و مجری گری فعالیت می‌کند. او 13 آوریل 1979 در قونیه به دنیا آمد. این بازیگر نخستین بار با سریال «جدا هم بشیم باهمیم» وارد حرفه بازیگری شد.

مراد ییلدریم فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه ییلدیز تکنیک است. او همزمان با تحصیل در رشته مهندسی، در کلاس‌های تئاتر دانشگاه خود شرکت می‌کرد و ٣ سال بعنوان بازیگر آماتور به بازی در تئاتر مشغول بوده است.

کرم بورسین

  • دستمزد: 120 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: در انتظار آفتاب، شرافت، تو درم را بزن

«کرم بورسین» در 4 ژوئن 1987 در شهر استانبول به دنیا آمد. وی تاکنون در کشورهای بسیاری از جمله اسکاتلند، اندونزی، امارات، مالزی و آمریکا زندگی کرده است. در سال 2013 این بازیگر را در سریال «در انتظار آفتاب» دیدیم اما این سریال «تو درم را بزن» بود که کرم بورسین را بسیار معروف تر از پیش کرد.

سرنای ساریکایا

  • دستمزد: 150 هزار لیر برای قسمت
  • معروفترین آثار: عمر گل لاله، جزر و مد

سرنای ساریکایا در سال ۱۹۹۱ در شهر آنکارا متولد شد. سرنای بازیگر و مدل حرفه‌ ای اهل ترکیه و صاحب جایگاه دوم دختر شایسته ترکیه در سال ۲۰۱۰ است. بازی در سریال «عمر گل لاله» (Lale Devri) و «جزر و مد» (Medcezir) باعث شناخته شدن وی در سطح جهانی شد و او را تبدیل به یکی از معروف ترین بازیگران ترکیه کرد.

او با بازی در این دو سریال، دو تندیس پروانه طلایی کسب کرد که معتبرترین جایزه برای یک بازیگر اهل ترکیه به حساب می آید. علاوه بر بازیگری، سرنای چهره تبلیغاتی برندهای معروف ترکیه‌ای است.

فخریه اوجن

  • دستمزد: 300 هزار لیر برای قسمت
  • معروفترین آثار: چکاوک، برگ ریزان، سعید و شورا و تا حد مرگ

فخریه اوجن یا فاحریه اوجن از پردرآمدترین بازیگران ترکیه ای زن است که 4 ژوئن 1986 در زولینگن آلمان متولد شد. او همسر بوراک اوزچویت بازیگر معروف ترکی است و سریالی مشترک به نام «چکاوک» نیز با او دارد که موجب معروفیت این زوج شد.

این هنرپیشه همچنین حرفه مدلینگ را نیز دنبال می‌کند و در این صنعت نیز مشهور است. او نخستین بار در سال 2006 با سریال «برگ‌ریزان» دیده شد و پس از آن سریال های «چکاوک» و «سعید و شورا» بودند که باعث معروفیت این بازیگر شدند.

طوبا بویوک اوستون

  • دستمزد: 300 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: از قلبت بپرس، جنگل، استانبول سرخ

«طوبا بویوک اوستون» با اسم اصلی خدیجه طوبا بویوک اوستون متولد 5 جولای 1982 در ترکیه است که با دریافت دستمزد بالا توانسته در لیست پردرآمدترین بازیگران ترکیه ای قرار گیرد.

طوبا بویوک اوستون یک بازیگر شناخته شده بین‌المللی محسوب می‌شود که توانسته نامزد دریافت جایزه امی آمریکا شود. طوبا بازیگری را در سال 2004 با سریال «دفتر سلطان» آغاز کرد. از سریال‌های مشهور او می‌توان به «جسور و زیبا»، «دختر سفیر» و «ظهور امپراطوری‌ها: عثمانی» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ترکی 2022

بوراک اوزچیویت

  • دستمزد: 400 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: جان فدا، عشق شبیه توست، موسس عثمان

بوراک اوزچیویت 24 دسامبر 1984 در ترکیه متولد شد. بوراک اوزچیویت از گرانترین بازیگران ترکی با بازی در سریال به‌یادماندنی «چکاوک» در سال 2013 و سپس سریال «عشق سیاه» در سال 2015 به شهرت زیادی دست پیدا کرد.

این بازیگر دوست داشتنی ترک در سال 2017 با «فخریه اوجن» (Fahriye Evcen) یکی از بازیگران مشهور زن ترکی ازدواج کرد.

دمت اوزدمیر

  • دستمزد: 250 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: چه کسی با شما رقصید، بوی توت فرنگی، سعید و شورا

دمت اوزدمیر زادۀ ۲۶ فوریه ۱۹۹۲) بازیگر و رقصنده و مدل کشور ترکیه است. او در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین مدل زن و بازیگر ترکیه انتخاب شد.

وی یکی‌دیگر از گرانترین بازیگران ترکی است که در ابتدا به‌عنوان رقصنده در موزیک ویدیو خواننده‌های معروف حضور داشت. تا این‌که در سریال «یه راز بهت میگم» به ایفای نقش آیلین پرداخت.

پس از آن در فیلم و سریال‌های زیادی بازی کرد. دمت اوزدمیر امروزه یکی از بازیگران مشهور و محبوب ترکیه به‌شمار می‌آید.

کیوانچ تاتلیتوغ

  • دستمزد: 300 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: رویای پروانه، عشق ممنوع، کوزی گونی

«کیوانچ تاتلیتوغ» بازیگر و مدل کشور ترکیه در 27 اکتبر 1983 متولد شد. او یکی از بازیگران محبوب و خوش‌چهره ترکیه است. کیوانچ تاتلیتوغ از گران قیمت ترین بازیگران سینمای ترکیه با بازی در سریال‌های «عشق ممنوع» و «کوزی گونی» به شهرت رسید.

برن سات

  • دستمزد: 200 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: درد پاییز، دنیای من، ماه پیکر، عشق ممنوع، موهبت

«برن سات» از همان سال‌های اولیه فعالیت خود تاکنون به عنوان گران ترین بازیگران ترکی شناخته می‌شود. او 26 فوریه 1984 در آنکارا متولد شد و با شرکت در مسابقه استعدادیابی ترکیه توانست رتبه دوم را کسب کند.

پس از آن با بازی در سریال «در عشق ما مرگ هست» اولین کار تصویر خود را تجربه کرد. برن سات در سال 2012 یکی از بازیگران فیلم سینمایی «فصل کرگدن» به کارگردانی بهمن قبادی بود. او در این فیلم نقش دختر مونیکا بلوچی (Monica Bellucci) را بازی می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی ترکیه 

هانده ارچل

  • دستمزد: 175 الی 200 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: تو درم را بزن، مست عشق، عزیزه

«هانده ارچل» 24 نوامبر 1993 در ترکیه متولد شد که علاوه‌بر بازیگری به‌عنوان مدل هم فعالیت می‌کند. هانده ارچل از گرانترین بازیگران ترکی کار خود را در سال 2015 با سریال «دختران آفتاب» آغاز کرد.

سپس با سریال پرطرفدار «عشق حرف حالیش نمیشه» به شهرت رسید. هانده برای بازی در هر قسمت حدود 200 هزار لیر دریافت خواهد کرد.

نسلیهان آتاگول

  • دستمزد: 75 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: برزخ، آنچه از تو برایم مانده، دختر سفیر

«نسلیهان آتاگول» 20 اوت 1992 در ترکیه متولد شد و کار هنری خود را با بازی در فیلم «عشق اول» در سال 2006 آغاز کرد. سریال تلویزیونی «برگ‌ریزان» محصول سال 2006 که تا سال 2010 ادامه داشت از آثار نسلیهان است. این هنرمند از گران ترین بازیگران ترکیه با این سریال به شهرت رسید.

وی توانست پس از آن موفقیت‌های زیادی کسب کند. نسلیهان در سال 2016 با کادیر دوغلو (Kadir Doğulu) بازیگر مشهور مرد ترک ازدواج کرد.

جان یامان

  • دستمزد: 300 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: پرنده سحرخیز، آقای اشتباه، ماه کامل

«جان یامان» یکی از گران ترین بازیگران ترکیه در 8 نوامبر 1989 در استانبول ترکیه متولد شد. او نه تنها به حرفه بازیگری مشغول است بلکه در زمینه مدلینگ و وکالت نیز فعالیت می‌کند.

جان یامان در سال 2021 به ایتالیا مهاجرت کرد و اکنون در آن‌جا زندگی می‌کند. نخستین سریالی که او در آن ایفای نقش داشت سریال «قلب کار می‌کند» بود و سپس در کنار اوزگه گورل در سریال «ماه کامل» دیده شد.

کنعان ایمیرزالی اوغلو

  • دستمزد: 250 هزار لیر برای هر قسمت
  • معروفترین آثار: دام اژدها، داستان طولانی، شیر یا خط

«کنعان ایمیرزالی اوغلو» 18 ژوئن 1974 در آنکارا متولد شد. کنعان اولین فردی بود که توانست رتبه نخست را در مسابقه بهترین مدل مرد برای کشور ترکیه کسب کند.

کنعان ایمیرزالی اوغلو از گرانترین بازیگران ترکی فعالیت هنری خود را در تلویزیون با سریال «دل دیوانه» شروع کرد. اما با بازی در «آخرین بازمانده» و «کارادایی» به شهرت رسید. کنعان برای بازی در سریال کارادایی در سال 2012 حدود 4 میلیون دلار دریافت کرد.

در این مطلب به بررسی و معرفی پردرآمدترین بازیگران ترکیه ای پرداختیم. بازیگرانی موفق و مشهور که بسیار محبوب هستند و در کار خود نیز توانایی‌هایی بسیار دارند. این امر باعث شده امروزه بازیگران ترکی در اکثر کشورهای جهان به‌خصوص ایران طرفداران زیادی داشته باشند و فیلم‌های آنها همه جا به نمایش گذاشته شود. گرانترین بازیگران ترکی در این مطلب معرفی شدند و شما می‌توانید با خواندن این مطلب با آنها آشنا شوید.

سوالات متداول

گرانترین بازیگر اهل ترکیه کیست؟

ترکیه بازیگران مشهوری دارد که همگی آنها نیز در کار خود موفق هستند. اما در بین این افراد هستند بازیگرانی که موفق‌تر بوده و توانایی‌های بیشتری دارند. همین باعث شده دستمزد کار آنها نیز بیشتر باشد. گرانترین بازیگر اهل ترکیه کنعان ایمیرزالی اوغلو است. وی برای بازی در سریال کارادایی چهار میلیون دلار دستمزد دریافت کرد که بیشترین دستمزد در تاریخ تلویزیون ترکیه است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد گرانترین بازیگران ترکی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر