;
coinex

رشد چشمگیر فروش ویوو در بازار چین ؛ یک غول چینی دیگر در راه‌ بازارهای جهانی!

در حالی که موفقیت‌های جهانی شیائومی و اوپو چشم‌ها را به خود خیره کرده، رشد چشمگیر فروش ویوو در بازار چین می‌تواند حاکی از ظهور غول چینی جدیدی در دنیای اسمارتفون‌ها باشد.

بررسی‌های موسسه آماری کانترپوینت حاکی از این است که سهم بازار گوشی‌های پریمیوم (بالاتر از 400 دلار) در سه ماهه دوم سال 2022 نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته،‌ از 31 به 33 درصد افزایش یافته است. البته از نظر آمار فروش،‌ شرکت‌ها شاهد کاهش 10 درصدی فروش گوشی‌های پرچمدار بوده‌اند. در هر حال البته بخش پریمیوم نسبت به عملکرد کلی بازار که 14 درصد افت داشته، اوضاع بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های میان رده از نظر دوربین

رشد چشمگیر فروش ویوو در بازار چین

نکته مهم در این گزارش اما مربوط به این است که حالا ویوو با پشت سرگذاشتن هواوی،‌ بعد از اپل به دومین برند پرفروش بخش گوشی‌های پرچمدار در بازار چین بدل شده است. ویوو حالا 13 درصد سهم بازار پریمیوم را از آن خود کرده،‌ حال آنکه اپل 46 درصد از سهم بازار پریمیوم را در اختیار دارد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه برند آنر، زیربرند سابق اما حالا مستقل هواوی با کسب سهم 9 درصدی در این بخش، جایگاه خود را از رده ششم به رده چهارم، بالاتر از شیائومی و اوپو رسانده که هر یک سهمی 8 درصدی از بازار پرچمداران دارند.

رشد چشمگیر فروش ویوو در بازار چین ؛ یک غول چینی دیگر در راه‌ بازارهای جهانی!

مورد جالب توجه دیگر اینکه هواوی که در طول یکسال اخیر بیشترین سهم را از دست داده و از 19 درصد به 11 درصد سهم در این بخش رسیده، همچنان در جایگاه سوم است. علاوه بر این در حالی که همه شرکت‌های این بخش سود کسب کرده‌اند، شیائومی در بازار پریمیوم 1 درصد ضرر کرده است!

جای تعجب نیست که اپل با ثبت رشد 147 درصدی سالانه، در بخش گوشی‌هایی با قیمت 1000 دلار و بالاتر پیشتاز است. جالب اینجاست که حتی سامسونگ به لطف تاشوهایش در این بخش 133 درصد رشد داشته است.

مهمترین رشد اما بی‌تردید مربوط به ویوو است که با سری گوشی‌های پرچمدار ویوو ایکس 80 همه را شگفت‌زده کرد. بنابر این آمارها سهم کلی ویوو از بازار پریمیوم نسبت به سال گذشته 504 درصد رشد داشته و از این نظر مهمترین رقیب آن در این بخش آنر بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره رشد چشمگیر فروش ویوو در بازار چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر