;
coinex

عرضه 8 خودرو سایپا در بورس کالا [+فهرست خودروها]

شرکت سایپا امروز رسما خبر عرضه 8 خودرو سایپا در بورس کالا را اعلام کرد. این محصولات از بهمن ماه سال جاری تا بهمن ماه 1402 به تدریج وارد بورس کالا می‌شوند.

با توجه به استقبال مردم از خرید خودرو در بورس کالا و تاثیر مثبتی که عرضه خودرو در بورس کالا بر قیمت این محصولات داشته،‌ حال شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده که این شرکت از بهمن ماه سال جاری تا بهمن 1402، 8 خودرو را در بورس کالا عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تاریخ مرحله سوم فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه مشخص شد

عرضه 8 خودرو سایپا در بورس کالا

آنطور که مدیرعامل گروه سایپا گفته عرضه محصولات در بورس کالا سبب می‌شود تا خودروسازان متعهد به تحویل محصولات سر موعد به خریدار می‌شوند. محمدعلی تیموری گفته:

سایپا در تلاش است ظرف دو هفته آینده شاهین را در بورس کالا عرضه کند. در فاز نخست، حداقل ۵۰۰ دستگاه شاهین راهی بورس کالا می‌‎شود.

عرضه 8 خودرو سایپا در بورس کالا [+فهرست خودروها]

تیموری افزود که با افزایش تولید خودروی شاهین T این محصول از فرآیند قرعه‌کشی حذف شده و در نتیجه سایپا تصمیم دارد محصولات دیگری را از قرعه‌کشی حذف کند. او می‌افزاید:

خودروی پر تیراژ دوم سایپا یعنی کوییک را نیز در بورس کالا عرضه خواهیم کرد. در ابتدا از کوییک اتومات شروع می‌کنیم و سپس به سمت مدل‌های بعدی می‌رویم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: «سایپا از بهمن سال ۱۴۰۱ تا بهمن سال آینده ۸ مدل محصول جدید شامل آریا، سهند، اطلس، ون و … را به بازار عرضه خواهد کرد. تلاش ما این است محصول‌های مذکور در بورس کالا عرضه شوند».

انتظار می‌رود خودروهای تولید انبوه خودروسازان هم به زودی در بورس کالا عرضه شوند و این روش مطمئنا سازوکاری مناسب برای رعایت قیمت منصفانه محصولات است. تیموری درباره کاهش زیان انباشته و احیا سودآوری شرکت‌های خودروسازی عنوان کرد:

سایپا در پی آن است که زیان‌های جاری شرکت را به حداقل برساند و ثباتی را حاکم کند. در ۷ ماه اخیر سایپا به ثبات نسبی خوبی نسبت به قبل دست یافته و تولیدات انبوه روزانه به ۲هزار دستگاه رسیده است. با وجود حذف تیبا از خط تولید سایپا در ۵ ماه گذشته برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که روند تولید کاهشی نشود. مجموعه حتی توانسته محصول‌های جدید را جایگزین محصول‌های قدیمی کند.

وی همچنین تصریح کرد: «درآمد شرکت در سه ماهه اول و سه ماهه دوم به واسطه دو موضوع افزایشی بوده است. نخست آنکه با حرکت به سمت تولیدات اقتصادی، رشد درآمدی خوبی نصیبت سایپا شد. از سوی دیگر از اردیبهشت امسال با خروج قطعات غیراستاندارد و قاچاق از بازار، سایپا توسعه عرضه لوازم یدکی به بازار را در دستور کار قرار داد که یک هدف مطلوب برای خودروسازان در دنیا به شمار می‌رود».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عرضه 8 خودرو سایپا در بورس کالا چیست؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر