;
coinex

ارزش صادرات پنیر 10 برابر قطعات خودرو ؛‌‌‌ حتی آب پنیر و کشک سهم بیشتری دارند!

بررسی‌ها حاکی از این است که در سال 1400 ارزش صادرات پنیر 10 برابر قطعات خودرو بوده است. در این میان حتی دیگر انواع لبنیات نیز بر قطعات خودرو برتری دارند!

بنابر آمارهای سازمان تجارت، در طول سال 1400 مجموع ارزش صادرات قطعات خودرو حدود 9 میلیون و 220 هزار دلار بوده است که در قالب SKD و CBU صادر شده است. اما جذابیت ماجرا اینجاست که در همین بازه زمانی،‌ ارزش صادرات آب پنیر ایران حدود 10 میلیون دلار بوده است!

نکته جالب توجه دیگر اینکه در طول سال 1400 بیش از 88 میلیون دلار انواع پنیر به خارج از کشور صادر شده و این به معنای ارزش 10 برابری صادرات این محصول در مقایسه با انواع قطعات خودرو است.

بیشتر بخوانید: واردات خودرو در ازای صادرات فرش ؛‌ طرح‌های عجیب وزارت صمت

ارزش صادرات پنیر 10 برابر قطعات خودرو

البته دیگر انواع لبنیات نیز در این زمینه برتری خاصی نسبت به قطعات خودرو دارند. برای مثال در سال گذشته حدود 12.2 میلیون دلار ماست صادر شده که تقریبا 1.5 برابر بیش از صادرات لوازم یدکی خودرو است.

ارزش صادرات پنیر 10 برابر قطعات خودرو ؛‌‌‌ حتی آب پنیر و کشک سهم بیشتری دارند!

البته در زمینه صادرات کشک رقابت نفس‌گیری بین صادرکنندگان این محصول لبنی و قطعه‌سازان در میان است،‌ جایی که کشک‌سازان با ارزش صادرات 9.7 میلیون دلاری سهمی بیش از قطعه‌سازان دارند.

خامه نیز موفق شده ارز صادرات بالایی در سال 1400 ثبت کند و اساسا دور از دسترس قطعه‌سازان باشد. در طول سال 1400 بیش از 31 میلیون دلار خامه به خارج از کشور صادر شده است. در مورد دوغ نیز اوضاع مشابه است و ارزش صادرات دوغ در سال 1400 برابر با 28 میلیون دلار است. در این بازه زمانی همچنین 15.9 میلیون دلار کره به خارج صادر شده که، بله باز هم بیشتر از صادرات قطعه‌سازان است!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ارزش صادرات پنیر 10 برابر قطعات خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر