;
coinex

ابتلای همزمان به آبله میمون، کرونا و ایدز ؛ این ایتالیایی بیچاره!

یک مرد ایتالیایی به صورت همزمان به کرونا، آبله میمون و ایدز مبتلا شد. ابتلای همزمان به آبله میمون، کرونا و ایدز اولین موردی است که در جهان مشاهده می‌شود.

بنابر گزارشات این مرد 36 ساله ایتالیایی، از 16 الی 20 ژوئن به اسپانیا سفر کرده بود و پس بازگشت، در تاریخ 29 ژوئن بنابر علائم مشاهده شده، بستری شد. در ادامه نحوه ابتلا و علائم هر یک از بیماری‌ها را بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:‌ اولین مورد ابتلا به آبله میمون در ایران شناسایی شد؛ علائم و راه‌های انتقال

ابتلای همزمان به آبله میمون، کرونا و ایدز

دانشمندان ایتالیایی، یک مقاله علمی در مجله پزشکی عفونت (ژورنال آو اینفکشن تیپ) منتشر کردند و در این مقاله اعلام کردند که یک مرد ایتالیایی به صورت همزمان به آبله میمون ، کرونا و ایدز مبتلا شده است.

ابتلای همزمان به آبله میمون، کرونا و ایدز

مجله  «Infection» جزئیاتی در مورد نحوه ابتلا به ویروس‌های ذکر شده در بالا را منتشر کرده است. بنابر بیانیه این مجله، این مرد از 16 تا 20 ژوئن به اسپانیا سفر کرده بود. اولین علائمی که در این مرد 36 ساله مشاهده شد، تب، گلودرد و خستگی بود.

در دوم جولای مثبت بودن تست کرونا مشخص شد. بعد از گذشت چند ساعت، این مرد در روی بازوی سمت چپ خود یک راش پوستی مشاهده کرد. در روز بعد هم شاهد رشد تاول‌های کوچک و دردناک شد.

در پنجم جولای این تاول‌ها افزایش پیدا کردند و حالت چرکدانه به خود گرفتند. در نهایت این مرد به قسمت اورژانس بیمارستان دانشگاه سن مارکو در کاتانیا در ایتالیا انتقال یافت و در بخش بیماری‌های واگیردار بستری شد.

بس از معاینه در واحد عفونی، معلوم شد که به آبله میمون مبتلاست. به دنبال آن تحت آزمایش‌های مختلف قرار گرفت و بیماری ایدز او نیز مشخص گردید.

ابتلای همزمان به آبله میمون، کرونا و ایدز

در نهایت در تاریخ ششم جولای مشخص شد که این فرد به 3 ویروس، آبله میمون، اچ آی وی و کوید 19 مبتلا شده است. بنابر تشخیص دانشمندان دانشگاه‌های کاتانیا و پالرمو، این مرد 36 ساله اولین فرد در جهان است که به این سه ویروس به صورت همزمان مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ابتلای همزمان به آبله میمون، کرونا و ایدز این فرد 36 ساله چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع:‌ gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر