;
coinex

هدست جدید واقعیت مجازی متا به زودی از راه می‌رسد

طبق سخنان مدیر عامل شرکت متا، مارک زاکربرگ، در پادکست منتشر شده از جو روگان، هدست جدید واقعیت مجازی متا با مشخصات قابل توجهی به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا تایید کرده است که هدست واقعیت مجازی جدید متا در ماه اکتبر وارد بازار خواهد شد. همچنین زاکربرگ بیان کرد که این دستگاه جدید با نام رمز “Project Cambria”  احتمالا در رویداد سالانه Connect این شرکت رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین هدست های واقعیت مجازی (VR)

هدست جدید واقعیت مجازی متا

زاکربرگ در ادامه سخنان خود بیان داشت که: «دستگاه جدیدی که در ماه اکتبر عرضه می‌شود، از ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی برخوردار است. این محصول امکان برقراری ارتباط چشمی در واقعیت مجازی را فراهم می‌کند و با ردیابی چشم و حالت صورت فرد در واقعیت، آواتار آن شخص در فضای مجازی را نیز تغییر می‌دهد. برای مثال لبخند زدن یا اخم ‌کردن و یا هر حالتی در چهره شخصی در واقعیت، بلافاصله در آواتار واقعیت مجازی او نیز پدیدار می‌شود.»

هدست جدید واقعیت مجازی متا

سخنان زاکربرگ با آنچه پیش از این درباره Cambria منتشر شده بود نیز تطابق دارد. طبق اطلاعات منتشر شده، قرار است این دستگاه دارای یک صفحه نمایش رنگی با وضوح بالا، سنسورهای داخلی برای ردیابی چشم و فناوری واقعیت افزوده باشد.

شبکه خبری بلومبرگ نیز ماه گذشته در گزارشی عنوان کرد که کد فاش شده از این دستگاه نشان می‌دهد این محصول احتمالا با نام Meta Quest Pro عرضه خواهد شد. چیزی که مشخص است این است که Cambria با نام نهایی خود در کنار نسخه رده پایین‌تر Meta Quest به زودی در بازار عرضه می‌شود.

همچنین گفته می‌شود که شرکت متا در حال برنامه‌ریزی برای توسعه و تولید نسل بعدی هر دو هدست خود است. علاوه بر این محصولات، شرکت متا در حال کار بر روی مجموعه‌ای از عینک های واقعیت افزوده نیز است.

در حال حاضر هدست‌های قبلی این شرکت با قیمت 399 دلار در بازار به فروش می‌رسند، بنابراین با توجه به ویژگی‌های ارتقا یافته Cambria، احتمالا این محصول به طور قابل توجهی گران‌تر از هدست‌های موجود در بازار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره هدست جدید واقعیت مجازی متا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر